• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Anny skrev 2012-02-23 14:27:27 följande:
    Jag kväääävs jag KVÄÄÄVS!!!!!
  • Anny
    daniiel skrev 2012-02-23 14:24:16 följande:
    Skulle tippa på det, om du tänker långt släp, de andra hade inte i närheten av lika långt släp. Tyvärr var inte överdelen på den lika fin som på klänningen jag hade på bröllopet, tycker jag, och den var ju alldeles för liten. Funderar dock på att smita in på bröllopet när hon som köpt klänningen ska gifta sig :P Bara så jag får se den in action så att säga :D Jag kommer ju DÖ om hon kapat släpet, då kommer jag springa fram och slita den av henne.. hm.. jag kanske skulle stanna hemma ändå..

Om jag kunde, så skulle jag gifta mig en gång per halvår, för det finns så många fina klänningar och jag vill ha alla! haha
    Hoppsan nu vart jag förvirrad och tänkte egentligen på 1700-tals. 
    Men nu när jag kopplar ;) Så ja undrar om det inte var den som var favoriten bland dina  också. Du hade en kort (me like) den du hade på dig, den lååånga från Bride wars typ? Hade du någon mer? 
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-23 14:27:53 följande:
    Ah, du hade sålt den? Skulle ju va kul för dig att se bild på hur den blir "in action" sen.
    Ja, jag ville inte egentligen, men den finansierade dotterns alla julklappar + att den satt som en smäck på hon som köpte den. Det såg ut som att den var sydd efter hennes mått verkligen. Skulle vara jättekul att se den på en riktigt brud :) Men som sagt, har hon kapat släpet så kommer jag hemsöka henne! {#emotions_dlg.djavulsk} hihi
  • Anny
    daniiel skrev 2012-02-23 14:24:16 följande:
    Skulle tippa på det, om du tänker långt släp, de andra hade inte i närheten av lika långt släp. Tyvärr var inte överdelen på den lika fin som på klänningen jag hade på bröllopet, tycker jag, och den var ju alldeles för liten. Funderar dock på att smita in på bröllopet när hon som köpt klänningen ska gifta sig :P Bara så jag får se den in action så att säga :D Jag kommer ju DÖ om hon kapat släpet, då kommer jag springa fram och slita den av henne.. hm.. jag kanske skulle stanna hemma ändå..

Om jag kunde, så skulle jag gifta mig en gång per halvår, för det finns så många fina klänningar och jag vill ha alla! haha
    Är det inte några kändisar som förnyar sina löften typ varje bröllopsdag? Kan väl ni göra också då?? Duger det åt de liksom..

och ja. Du kanske ska hålla dig hemma... Flört 
  • 1700tal
    Anny skrev 2012-02-23 14:29:55 följande:
    Men nu när jag kopplar ;) Så ja undrar om det inte var den som var favoriten bland dina också. Du hade en kort (me like) den du hade på dig, den lååånga från Bride wars typ? Hade du någon mer?

Tycker det låter som du är väldigt förtjust i fluff, då min och Daniiels! *tänk meeeeer fluuuuuffff...........*

Mina 5 klänningar finns för övrigt för beskådning i recensionstråden (den allra översta i TS), gå till sida 1 och klicka på "visa endast" under mitt nick.

Pinki - du får väl maila henne och be om att få se resultatet när hon gift sig!

• daniiel
    Anny skrev 2012-02-23 14:29:55 följande:
    Men nu när jag kopplar ;) Så ja undrar om det inte var den som var favoriten bland dina  också. Du hade en kort (me like) den du hade på dig, den lååånga från Bride wars typ? Hade du någon mer? 
    Inte lätt att hålla isär alla klänningar :) Ja, jag hade en kort som jag hade på kvällen och den långa med tyllsnurror på kjolen som jag hade i kyrkan och på bilderna. Sedan hade jag den med lååångt släp, bridewars ja, och en liknande den men med kortare släp och färre lager tyll. Fyra klänningar allt som allt :)
  • Anny
    1700tal skrev 2012-02-23 14:35:52 följande:

Tycker det låter som du är väldigt förtjust i fluff, då min och Daniiels! *tänk meeeeer fluuuuuffff...........*

Mina 5 klänningar finns för övrigt för beskådning i recensionstråden (den allra översta i TS), gå till sida 1 och klicka på "visa endast" under mitt nick.

Pinki - du får väl maila henne och be om att få se resultatet när hon gift sig!

Haha jag gillar de på andra... utan tvekan! Men mig själv i sådan..*ulk ulk ulk* Kräks
  • 1700tal
    Anny skrev 2012-02-23 14:31:26 följande:
    Är det inte några kändisar som förnyar sina löften typ varje bröllopsdag? Kan väl ni göra också ?. Flört
    Det var Heidi Klum och Seal. De är separerade nu...
  • Anny

Ja där var den ju! Klänning nr 3 (var det väl) den med tyll under. Läste vad du skrivit och ja...kanske inte skulle varit slätt på så vis. Men ääälskar överdelen. fin!

Då kanske daniiels finns där ocks. ja under andra namnet då. Lite roligt jag kopplade rätt omgående att daniiel bytt nick. pinkgrape såg man överallt på forumet. hjälpsam som få och alltid med en maaaassa länkar superfor. Heltplösligt var det en likadan fast under annat nick. Jag tvekade aldrig. Jag var förvirrad...men tvivlade inte på min egna slutledningsförmåga. Sedan när förklaringen dök upp så var det ju fullt logiskt. 

Usch låter som värsta stalkern. Sorry! 

• Anny
    1700tal skrev 2012-02-23 14:37:56 följande:
    Det var Heidi Klum och Seal. De är separerade nu...
    Okej så det funkar alltså inte...rackarns.
    daniiel skrev 2012-02-23 14:36:28 följande:
    Inte lätt att hålla isär alla klänningar :) Ja, jag hade en kort som jag hade på kvällen och den långa med tyllsnurror på kjolen som jag hade i kyrkan och på bilderna. Sedan hade jag den med lååångt släp, bridewars ja, och en liknande den men med kortare släp och färre lager tyll. Fyra klänningar allt som allt :)
    Hmmm finns de i recensionstråden också? Måste kika tror jag. 

Haha har sagt till min sambo att vissa minsann köper fleeera klänningar för att hitta rätt osv. Och att ma kan köpa ca 3 st iaf för samma pris so en vettig här i sverige.

Hans svar är att det är billigare att köpa en... *morr* surgubbe...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!