• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-02-23 09:16:35 följande:
    Oups, det är ju illa!
    Den du har köpt är ju jättejättefin, så du behöver egentligen inte oroa dig, men jag förstår dina funderingar. Du har ju hela tiden tittat på megafluffiga och mycket speciella/spektakulära klänningar och nu har du en mycket snällare modell.. Så det måste ju vara en stor "mental" omställning för dig
    Mm, klänningen känns inte alls som jag. Jag pendlar mellan acceptans (den är så dyr att jag inte har råd att tänka om) och halv panik där jag inte alls vill kompensera, kosta vad det kosta vill. Jag skiter fullständigt i om jag har en kinaklänning eller orginal på mig, det är inte alls det det handlar om. Och visst är klänningen jättefin, det inser jag oxå. Men den är ju ALLT jag INTE ville ha, det vet ju ni som följt mig länge... Vet faktiskt inte alls vad jag ska göra?!?
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-02-23 09:13:12 följande:
    Var det inte en väldigt lik som sommarbrud klickade hem från Lilly? Tror hon hade den senare på kvällen?
    Jo, men visst var det något m ränder på som hon köpte därifrån... Minns inte riktigt hur den såg ut, men fin var den i alla fall!
  • 1700tal
    pulmonate skrev 2012-02-23 09:21:25 följande:
    Nu har Milly ÄNTLIGEN svarat att de kan skicka en spets till mig. Dock sa de tyvärr, att de inte har exakt samma spets som de använde på min klänning längre. De har heller inte sagt hur mycket denna skulle kosta. Det jag är lite rädd för är frakten, eftersom till klänningarna kostar detta 40 dollar...
    Detta är spetsen. Tycker ni att den är ok, och lik?
    Delen som används främst på ryggen är stycket som är allra längst upp vid halsen. Alltså "ränder" med Blommor - rand - blommor.
    Är det snyggast att sy dit extra bitar ifrån tyget de skickar, eller byta ut hela framstycket, tycker ni? Tacksam för råd!
    Ps. Och hur mycket ska jag betala för frakt och tyget? Jag har inte hittat något som är likt direkt än!
    Ah, men det var ju skönt! Även om spetsen inte är exakt samma så tror jag det blir bra om du använder dig av de biter av spetsen som har mest gemensamt med den klänning. Du får nog prova när spetsen kommer, svårt att säga på förhand. Ska du göra det hos en sömmerska eller själv?
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-02-23 09:22:44 följande:
    Mm, klänningen känns inte alls som jag. Jag pendlar mellan acceptans (den är så dyr att jag inte har råd att tänka om) och halv panik där jag inte alls vill kompensera, kosta vad det kosta vill. Jag skiter fullständigt i om jag har en kinaklänning eller orginal på mig, det är inte alls det det handlar om. Och visst är klänningen jättefin, det inser jag oxå. Men den är ju ALLT jag INTE ville ha, det vet ju ni som följt mig länge... Vet faktiskt inte alls vad jag ska göra?!?
    Jag förstår dig precis. Det är ju egentligen urfånigt att hänga upp sig så på en eländig klänning, MEN visst är det så att man är väldigt mån om att få ha "rätt" klänning på sitt bröllop.
    Jag är fortfarande purken på att jag inte fick ha en klänning som var riktigt mitt förstahandsval... Den jag beställde från Landy blev ju i fel tyg och den i spets satt inte så bra, så det blev min panikköpta Lillyklänning istället. Tack o lov att den i alla fall satt skitbra! Men jag skulle inte ha valt den i förstahand om jag var i en butik/webbsida och letade/provade, så att säga.

Så baserat på mina egna erfarenheter (som en sedan länge gift kvinna ) så tycker jag att dina funderingar är helt ok/normala.  (och om du hittar ett litet hål i budgeten, så klicka för 17 hem en megafluffklänning i rätt storlek så att du kan göra valet i lugn och ro på hemmaplan)
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-02-23 09:26:24 följande:
    Ah, men det var ju skönt! Även om spetsen inte är exakt samma så tror jag det blir bra om du använder dig av de biter av spetsen som har mest gemensamt med den klänning. Du får nog prova när spetsen kommer, svårt att säga på förhand. Ska du göra det hos en sömmerska eller själv?
    Jag gör det nog själv, tänkte jag. Hos sömmerskan ska jag sy in i midjan och korta den något (har bestämt mig för att ha ballerina i typ spets / crochet, som jag har beställt). Jag funderar även på att göra en annan skärning i själva satin-delen, över brösten alltså. Att den ska vara lite djupare skuren, och att man sen täcker med lite tätare spets. Tänkte att det kunde vara rätt smickrande att man ser liiiite mer bröst, men att det ändå är täckt med spets. Jag vet inte om jag bara ska runda skärningen, eller göra lite sweetheart skärning. ??

Jag skrev direkt och frågade Milly vad hon ska ha för spetsbiten. Hoppas att priset är ok och att frakten också är rimlig. Måste jag betala 40 dollar bara för frakten, vet jag inte om jag tar den... 
  • bridetobe2013

1700-tal....... det gick inte att ladda upp... testar i morgon

1/6 2012
  • Darling Daisy
    pulmonate skrev 2012-02-23 09:21:25 följande:
    Nu har Milly ÄNTLIGEN svarat att de kan skicka en spets till mig. Dock sa de tyvärr, att de inte har exakt samma spets som de använde på min klänning längre. De har heller inte sagt hur mycket denna skulle kosta. Det jag är lite rädd för är frakten, eftersom till klänningarna kostar detta 40 dollar...
    Detta är spetsen. Tycker ni att den är ok, och lik?
    Vad skönt! 
    Jag tycker att det är en jättefin spets de skickar. Se till att du får tillräckligt för att kunna byta ut hela framstycket, så kan du välja när du fått hem den.
    Frakten borde ju inte bli lika hög som för en klänning.., men det vet man ju aldrig  
  • Darling Daisy
    pulmonate skrev 2012-02-23 09:32:34 följande:
    Jag funderar även på att göra en annan skärning i själva satin-delen, över brösten alltså. Att den ska vara lite djupare skuren, och att man sen täcker med lite tätare spets. Tänkte att det kunde vara rätt smickrande att man ser liiiite mer bröst, men att det ändå är täckt med spets. Jag vet inte om jag bara ska runda skärningen, eller göra lite sweetheart skärning. ??
    Oh, det tror jag kan bli jättesnyggt! Då kommer den nya fina spetsen att synas ännu mer!
  • pulmonate
    Darling Daisy skrev 2012-02-23 09:38:50 följande:
    Oh, det tror jag kan bli jättesnyggt! Då kommer den nya fina spetsen att synas ännu mer!
    Vad skönt! 
    Jag tycker att det är en jättefin spets de skickar. Se till att du får tillräckligt för att kunna byta ut hela framstycket, så kan du välja när du fått hem den.
    Frakten borde ju inte bli lika hög som för en klänning.., men det vet man ju aldrig  
    Åh vad bra att ni gillar den! Det känns genast bättre! 
    Jag har frågat om det går att skicka 2 meter, trots att det bara behövs en 50cm egentligen. Om man ändå måste betala frakten har jag en känsla att själva tyget är den billigare delen. Jag hoppas att dom går med på detta. Hade jag velat ha en slöja hade man kunnat använda det till det också. Kanske göra en liten väska med spets på utsidan?
    *hoppas det blir bra* Nu vill jag ha spetsen här så att jag kan börja fundera ordentligt. Eller rättare sagt är det nog bäst att den kommer efter examen, annars tar jag aldrig examen i tid! haha 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!