Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Men uch.... Hittade en underbar klänning för 2500:- danska.... på lilly. Jag måste ha min klänning nu känner jag. Måste sluta titta efter andra... blir galen

1/6 2012
  • bridetobe2013
    skaraborg2012 skrev 2012-03-03 23:05:38 följande:
    Oj, förlåt, känns som det är mitt fel som länkade här! Har själv suttit o velat o kollat på deras rea klänningar då jag känner att den jag köpt (beställt) därifrån är för dyr! Jag hoppas din klänning kommer snart! Jobbigt att behöva vänta förstås!

Min klänning kom i måndags. En kinaklänning.... gifter oss i rådhuset så känner att det får lov att bli den. Lyckades beställa för stor så den sitter inte 100%...

Hittade en fin på lilly som hade varit trevlig annars. men nu får jag ta min. är inte gjord av pengar direkt....

1/6 2012
  • bridetobe2013
    skaraborg2012 skrev 2012-03-03 23:14:32 följande:
    Ah, gick tillbaka och såg bilder på den nu. Men den såg jättefin ut! Ska du lämna in hos sömerska och få den fixad eller kanske göra det själv? Med lite justringar så du blir nöjd så blir det säkert jättebra! =)

Min moster har sytt släktens alla brud och balkänningar så tänkter kolla med henne om det går att lösa...... (hoppas hoppas)

Har även beställt en till underkjol att testa med för att få lite mera vidd så jag hoppas på det bästa. Håller fortfarande på och går ner i vikt så blir lite less på mig själv som inte gick ner i stl.....

1/6 2012
  • bridetobe2013

Funderar på en vit bolero till min klänning.... Frågan är vilken?

Spets, "virkad", "vanlig"... Tips kära brudar???

1/6 2012
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-03-03 23:28:28 följande:
    Kanske en i chiffong med spetskant? :)
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-sleeve-bridal...
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-sleeve-bridal...
    www.tulipbridal.com/Ivory-short-sleeve-bridal...
    www.tulipbridal.com/Ivory-34-sleeve-bridal-ch...

Annars skulle jag nog valt en liknande dessa, med spets.
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-length-sleeve...
    www.tulipbridal.com/34-sleeve-bridal-lace-bol...

Din klänning är ju som så lätt och luftig, så en bolero tex satin eller en som är virkad kan nog kännas lite för "tung" för resten av klänningen tror jag. Det är väl dock en smaksak, hur man tycker om det.

Tack.... visste väll att jag kunde lita på dig

Svårt att välja....

1/6 2012
  • bridetobe2013

Ja men jaha... Hemkommen från moster med blandade känslor. Hennes råd är : sälj klänningen och och beställ en ny i mindre stl. Tyckte det var mkt krångel när klänningen nästan är gratis....

Måtten som står på stl stämmer med mina mått... (eller jag är 6 cm tjockare i midjan än vad st på klänningen ska vara)

Borde inte min klänning sitta som ett smäck då? Eller menar dom att klänningens mått är dom och man ska gå ner en stl eller 2 för att få snygg snörning? Måste maila och kolla.... Allt blev jätte drygt nu i vilket fall....

1/6 2012
  • bridetobe2013

På hemsidan ska snörningen gå som ett V. Bred upptill och smal nertill.

Min när den är snörad är ett par (2-3) cm uppefrån och ner. Blir inget V där.

Eftersom jag har pärlor på klänningen så tyckte hon det var krångligt då alla pärlor är fastsydda med samma tråd. Man kan inte bara ta bort pärlorna på sidan utan att alla pärlor havererar.....

Jag fattade det som att mina mått och stl måtten skulle stämma överens och då skulle snörningen vara bra. Om jag blev smalare skulle snörningen gå ihop....

Beställde på www.dailymoda.com

1/6 2012
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-03-04 20:11:01 följande:
    Bridetobe - men går det att snöra ihop den (med 2-3 cm springa) så den sitter bra då? För då kan den ju inte va så himla mkt för stor?

Den sitter ok när det är 2 cm emellan. Men på bilden är det säkert 10 emellan. Min är 2 hela vägen. Mitt dilemma är väll att jag håller på att gå ner och det är 3 månader kvar.... (1/6)

1/6 2012
  • bridetobe2013

Är lika smalt hela vägen...

1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!