• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-07-01 14:32:37 följande:
    SUPER SNYGG! Lite lik min om jag får säga så :) Fast jag har svart skärp :) Så Köp den!
    Ja, jag ska ju också ha med svart band i midjan är det tänkt :) Jag blir bara så nervös över att kjolen inte ska bli bra :/
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Callie

Pinkgrape: Vilka diskussioner du skapat! Skrattande Lite roligt att trådstartaren var anonym, så himla fegt gjort. Men jag läste att du misstänkte ändå vem det var.

Klänningen på MyLoveBridal är verkligen fin. Hoppas du löser det med din klänning, oavsett om det är en kinaklänning eller inte {#emotions_dlg.flower}.

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-01 14:30:11 följande:
    Omg, nu som först har jag läst hela tråden som ni pratade om, den om att inte rekommendera kinaklänning! Jössös! :-O
    Det roligaste är ju att den är flyttad från känsliga rummet så TS vågar inte skriva något mer i den.....
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-07-01 14:35:58 följande:
    Pinkgrape: Vilka diskussioner du skapat! Skrattande Lite roligt att trådstartaren var anonym, så himla fegt gjort. Men jag läste att du misstänkte ändå vem det var.

Klänningen på MyLoveBridal är verkligen fin. Hoppas du löser det med din klänning, oavsett om det är en kinaklänning eller inte {#emotions_dlg.flower}.
    Haha ja, jag har mina misstankar med tanke på vad som skrev i min PANIK-tråd :P Otroligt fegt att skriva anonymt sådär. Jag har blivit påhoppad många gånger här på BT för mina val och tankar, men jag vågar då alltid stå för dom.

Tack. jag tar nog och beställer den nu. De har lovat att jag ska få den i tid :)
  • Nikkita
    Pinkgrape skrev 2011-07-01 14:39:37 följande:
    Tack. jag tar nog och beställer den nu. De har lovat att jag ska få den i tid :)
    Den är jätte fin!!! Hoppas nu att den blir bra så att du kan slappna av & njuta av din stora dag :)
  • Annooo

Ja stå på dig pinkgrape... har helt & hållet förstående för ditt sätt att reagera på! & beklagar allt du fått gå igenom, ingen människa ska behöva lida så men är glad för din skull att du snart ska få stå brud på en sån otroligt stooor dag! :)

Måste ju också fråga, vart ifrån har du köpt dina klänningar?
    Vet att du skrivit det tidigare men mitt minne & ingen ork till att bläddra igenom alla 100tals sidor så hoppas du inte tycker frågorna är för tjatiga. :)

& du,.,. Fortsätt stå på dig som du gör, du verkar så otroligt stark! och en massa lycko önskningar på att du till slut äntligen ska få din klänning så som du drömt om det!

och till er som ska snart gifta er.. Massa lycko önskningar till er! :)

Haha ja, jag har mina misstankar med tanke på vad som skrev i min PANIK-tråd :P Otroligt fegt att skriva anonymt sådär. Jag har blivit påhoppad många gånger här på BT för mina val och tankar, men jag vågar då alltid stå för dom.

• 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-07-01 14:30:56 följande:
    Haha ja, det var inte min mening att sätta igång något sådant!
    Snacka om att göra en höna av en fjäder... Flört Men hur kan du veta vem det är?? Förvånad
    Sommarbrud skrev 2011-07-01 14:31:44 följande:
    Ja vet helt galet. orkar inte ens skriva i den tråden. jag tycker det är roligt med alla åsikter som finns. och om man är anonym modigt... Det är ju inte världssvälten vi diskuterar
    Nej, den tråden tilltalar mig inte det minsta heller.. Tycker jag skriver så det räcker här ändå. Och jag är rak med vad jag tycker och delger gärna mitt resonemang i frågan i denna tråd eller om folk skriver till mig privat och undrar nåt om kinaklänningar, det händer ganska ofta. Inget knussel här inte, jag säger som jag tycker och hur/varför jag valde milly från början, nackdelar/fördelar osv... Det får räcka. Sen får folk göra som de vill, vad annars liksom...? Tungan ute
    Pinkgrape skrev 2011-07-01 14:31:34 följande:
    Vad tror ni om denna klänningen? www.mylove-bridal.com/index.php?main_page=pro...
    Jättefin, den oxå. Är det inte den som typ knopan har som personlig bild eller nåt?
    Skumboll skrev 2011-07-01 14:36:12 följande:
    Det roligaste är ju att den är flyttad från känsliga rummet så TS vågar inte skriva något mer i den.....
    Lite pinsamt alltihop faktiskt... Asså folk... Gillar inte när man pratar till folk som de vore mindre vetande människor, usch.

Aaaah, har inte läst panik-tråden. Ska göra det omedelbums.

Beställ du nu. När gifter du dig??
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-01 14:58:02 följande:
    Lite pinsamt alltihop faktiskt... Asså folk... Gillar inte när man pratar till folk som de vore mindre vetande människor, usch.
    Håller med! 
    Och mm folk bara kunde sköta sig själva och skita i vad alla andra gör...
  • Pinkgrape

Jag har nu betsällt klänning nr.4 och det blev den jag länkade till här ovan, denna www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4014659.html

Det känns bra. Jag köpte min första klänning därifrån och är mer än nöjd med den. Jag fortsätter tro :)

Klänningarna som blivit fel är från två olika säljare på DHgate, men jag vill nästan inte skriva det, för själva sidan (DH) är det inget fel på alls! Vi (jag och min sambo) har beställt mkt annat därifrån bla. tatueringsgrejer, tärnklänningarna, skor osv. och allt det har varit jättefint och bra och inga problem alls.

Gifter mig 13 august, har sagt till Mylove att jag gifter mig 6 augusti och jag skulle ha klänningen i god tid. Min andra klänning kom efter ca 4 veckor, men då valde jag den billigare frakten som tar nästan 12 dagar. Nu valde jag den lite dyrare som ska gå betydligt snabbare!

• Minuz

DD och Sommarbrud - Hoppas ni får en underbar dag imorgon! Skål

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!