• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-01 19:19:38 följande:
    Tjenare tjejer =)

Pinkis jag börjar med dig- sköönt att du fått beställa en ny klänning och vilket rabalder du startat LOL. men kina köp inte tråden.asså. Hon kan ju omöjligt ens att SETT en kinaklänning.

Jag vet defenetivt att nått är på G nu med hippa för mig. Idag när jag skulle lämna sytråden till hon som hjälper mig med tärnklänningarna så frågade hennes gubbe mig hur det kändes när det bärja närma sig. Jag svarade och sen sa han att hans fru hade fått en förfrågan, men så stannade han upp å sa -Nä det va ingetCool Ha ha Klantarsel Tungan ute

Jag har vart på ikea och köpt det sista idag - hoppas jag Förvånad.Sen passade jag på att köpa nya sängkläder när jag va där med fniss.
    Sen fortsatte jag till ica maxi och inhandlade Mat till bröllop och antiage kräm till mig Cool 7 anti age köpte jag - en nattkräm och nu ska jag banne mig inte glömma att ha på den innan jag lägger mig.

Skönt det är att bocka av saker Skrattande
    Haha ja, det var väl inte riktigt min tanke, men nu blev det uppenbarligen så iaf :P Ja, jag hoppas att denna klänning ska passa, men känner mig inte så nervös faktiskt :)

Nämen hoppsan, hej och hå! Då verkar du ju fått en hyffsat säker förvarning iaf :P hehe
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    NewYorkBrud skrev 2011-07-01 21:49:36 följande:
    jag har den en av mina favoriter, men har inte beställt den...
    men det var kanske någon annan du tänkte på?
    isåfall är jag jättenyfiken på att höra vad hon tycker om den...
    Jasså? Ja, det är ju en jättefin klänning!
    Det var dock en annan tjej jag tänkte på. Tror att jag sett bilder på klänningen hon fick hem.
    Hm. Jag kanske minns helt fel :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Madonnan

Då har jag ÄNTLIGEN fått lite bilder av testklänningen! Här är två av dem:

Vad tycker ni? Själv tycker jag att det ser bra ut men jag tar mer än gärna ris och ros från er som har lite mer erfarenhet av det här
    Undrar också vad de menar med det här: "For the bodies,our designer want to know if there are some pleats on it either,please advise" Veckat var? Någon som kan hjälpa mig med vad de menar?  Kan ju INGENTING om sömnad...

Kändes skönt att de kom idag för jag behöver något att fördriva tiden med i väntan på min MÖHIPPA Tror jag iallafall... Fick ett "mystiskt" brev igår på posten, ett sånt där med urklippta bokstäver, där det stod att jag skulle kanske få oväntat besök idag och därför baka en kaka.
    Kakan har varit färdig sedan 7 i morse och nu sitter jag bara här och blir mer och mer nervös.... Iiiiihhh!

• 1700tal
    Madonnan skrev 2011-07-02 11:17:56 följande:

Då har jag ÄNTLIGEN fått lite bilder av testklänningen! Här är två av dem:

Vad tycker ni? Själv tycker jag att det ser bra ut men jag tar mer än gärna ris och ros från er som har lite mer erfarenhet av det här
    Undrar också vad de menar med det här: "For the bodies,our designer want to know if there are some pleats on it either,please advise" Veckat var? Någon som kan hjälpa mig med vad de menar?  Kan ju INGENTING om sömnad...

Kändes skönt att de kom idag för jag behöver något att fördriva tiden med i väntan på min MÖHIPPA Tror jag iallafall... Fick ett "mystiskt" brev igår på posten, ett sånt där med urklippta bokstäver, där det stod att jag skulle kanske få oväntat besök idag och därför baka en kaka.
    Kakan har varit färdig sedan 7 i morse och nu sitter jag bara här och blir mer och mer nervös.... Iiiiihhh!

Kul att du fått bilder!! Med pleats undrar de om överdelen är slät (alltså så som de gjort testklänningen) eller om den ska vara veckad och sen med spets över. Det är ju svårt att se på bilden, det är nog därför de undrar. Personligen tycker jag klänningen blir betydligt stabilare och lättare att snöra ordentligt med veck. Min första klänning hade veck. Den sista nu, har inte veck under spetsen och de kan bli lite sladdrigt under, det ser så ut.

Men känner du dig osäker, skriv att de ska göra som de finner lämpligast för att den mest ska likna orginalöverdelen.
  • Minuz

Kul att se klänningar.......

OT - Nu är jag en blindtarm fattigare. *S*

• Minuz

Färgfråga - Vi ska ju ha mörklila som en av färgerna på vårat bröllop........... Men har nu hittat fina och billiga kostymer till våra 3 pojkar. Men då är det ljuslila väst och kravatt med. Det blir dumt va? Eftersom jag ska ha ett mörklila band runt midjan, gubben ska ha mörklila väst + kravatt och dottern fick ju en mörklila klänning. Eller kan man låta dem ha ljuslila???? Eller ska man leta vidare eller bara köpa ny kravatt??? Vad hade ni gjort?

• NewYorkBrud
    Minuz skrev 2011-07-02 14:46:55 följande:

men oj, har du legat inne nu precis? det gör ju så jäkla ont.. tog bort min när jag var 16, (fick ligga på barnavdelningen).. =) så det är ju 9 år sedan....

mår du bra nu??
  • Minuz

Opererade bort den inatt vid midnatt.
    Har lite ont i alla 3 hålen de gjorde och risken att jag får jobba inatt är ganska stor....... Såret vid naveln hade spruckit så de fick sy ihop mig ännu en gång innan jag fick åka hem. Kom in till akuten igår vid 19.20 hem idag runt 12.30.

• Nikkita
    sasssyy skrev 2011-07-01 20:20:16 följande:
    jag vill ju ha en väldigt klassisk klänning.. inte så mycket "brud" egentligen... får väl avvakta i veckan o se OM det blir till att leta gravidklänning men det är fruktansvärt mycket smärta i tuttar just nu så jag misstänker...
    Ja det brukar ju vara ett av de tidigaste täcken på graviditet... Såå skoj Skrattande Håller tummarna {#emotions_dlg.flower} (om du nu vill att det ska vara så innan bröllopet) du skrev ju faktiskt chans/risk Flört
  • 1700tal
    sasssyy skrev 2011-07-01 19:23:37 följande:
    finns det någon som kan tipsa om någon snygg gravid-brudklänning Vet inte säkert ännu men det finns en chans/risk..........
    Håller tummarna! {#emotions_dlg.flower} Om du, som sagt, är det du vill förstås. Skrattande
    Minuz skrev 2011-07-02 14:46:55 följande:

Stackare, ajajaj! Krya på dig!

Undrar hur det går får Sommarbrud och DD... Hoppas de har en fin dag. Här åskar det och vräker ner omvartannat, hoppas det är bättre "däruppe". Och hoppas Görväln uppför sig... Flört
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!