• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-04 11:31:02 följande:

Hej,
    kan någon hjälpa mig med vad Dhgate menar? Jag fattar ju vad hon skriver, men hur escalate:ar jag?

Dear Madam:
    This is Vivian from DHgate Resolution Center. We are regret that you met some troubles on DHgate.
    Regarding this kind of dispute, if you can not reach a agreement on the solution.  You could just escalate the case to DHgate directly. Then the staff from DHgate Resolution Center will be involved in at your defense.
    So now pls just escalate the case asap to keep your money in the safe status.
    Should you have any other concerns, just advise me freely.
    Regards
    Vivian

Om man klickar på "Return & refund", så kan man där lämna förslag på hur man löser affären. Om man inte kan komma överens, så kan man en vecka efter (dock inte tidigare) anmäla det vidare till DHgate resolution center och då kommer själva DHgate att gå in om helt enkelt bestämma hur ni ska lösa det hela. Jag sitter själv och väntar på att ta mitt "fall" vidare dit.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • sandis1977
    Pinkgrape skrev 2011-07-04 11:48:42 följande:
    Om man klickar på "Return & refund", så kan man där lämna förslag på hur man löser affären. Om man inte kan komma överens, så kan man en vecka efter (dock inte tidigare) anmäla det vidare till DHgate resolution center och då kommer själva DHgate att gå in om helt enkelt bestämma hur ni ska lösa det hela. Jag sitter själv och väntar på att ta mitt "fall" vidare dit.
    Tack, det är detta jag inte fattar..

Fick ett svar från DHgate just nu där de skriver att jag ska ringa upp dem för att höra hur jag ska gå tillväga, vilket jag inte riktigt känner för.
    Jag har tryckt på knappen return & refund, men bridal7 bara förhalar med sina svar.
  • Pinkgrape
    Jag blir så förbannad!!!!

Nog för att jag fick panik rent ut sagt då ännu en av mina klänningar kom med dragkedja i ryggen, så var ju inte tanken att jag och mina klänningar skulle diskuteras till de oändliga här på BT och använas som exempel hit och dit hela tiden. Ni vet den där tråden "Nu får ni sluta rekommendera kinaklänningar", eller vad den nu heter? Loggade in idag och såg att jag varit ett hett diskussionsämne ännu en gång.

"Det mest patetiska är ju att alla som blivit besvikna fiskar efter sympatier på detta forum! Typ "jag vet vilka riskerna är men jag längtar tills jag får se min klänning!" Och sen när den väl kommer så startar man en tråd typ "PANIK, min klänning är en KATASTROF!" Ja men snälla rara, det var ju 50% risk för detta redan från början, suck it up och hitta en lösning istället för att gnälla som en barnunge!"

"Jag håller med dig! Och dessutom fattar jag inte varför alla ondgör sig över TS, hon försöker ju bara varna folk och skapa en debatt som kan lära folk att stå för sina riskabla köp."

"Japp!
    De inte bara rekommenderar utan påstår även att butiker säljer samma klänningar! Bara 10 gånger dyrare!
    Jag tycker inte att folk ska uppmuntar andra att handla från illegala sidor. Det är faktiskt illegalt att sno bilder från designers och göra   kopior."

"Eller hur! Extra märkligt blir det när man ser en tråd typ "ingen av de två klänningar jag beställt passar", och sen sitter samma tjej i denna tråd och påstår att hon är sååååå nöjd med kina-köpet!"

"Därför att man vill aldrig erkänna att man har gjort fel. Men även om två klänningar blev katastrof så ska den tredje också beställas från Kina."

"Precis, och en annan sak jag reagerar på i dessa fall är argumentet "jag hade inget val, det finns inga vettiga butiker i hålan där jag bor". Nej det är såklart trist när utbudet är begränsat, det har jag full förståelse för. Men med facit i hand hade nog kostnaden blivit den samma om man redan från början åkt till någon av storstäderna och letat klänning..."

"Derför att det finns nästan inga trådar som handlar om klänningar som är köpta i Sverige!
    Det är bara Kina propaganda överallt.
    Jag tex skulle vilja diskutera design, kvalite, olika märken. Men med vem???
    Trodde att det var vettiga männinskor som satt här på BT. Men jag hade fel.
    Ingen av de jag känner har köpt en Kina klänning. Jag tycker att det är pinsamt att leva i Sverige och köpa sin brudklänning från Kina. SÅÅÅÅÅÅÅ fattiga är vi inte."

Förlåt att jag tar upp det här, men jag blir verkligen bara så fruktansvärt less på vissa människor här på BT, som totalt saknar empati och förståelse inför andra människor situationer och val.
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-04 11:52:00 följande:
    Tack, det är detta jag inte fattar..

Fick ett svar från DHgate just nu där de skriver att jag ska ringa upp dem för att höra hur jag ska gå tillväga, vilket jag inte riktigt känner för.
    Jag har tryckt på knappen return & refund, men bridal7 bara förhalar med sina svar.
    Men du har klickat där? För då kan inte säljaren få pengarna förrän ni löst det hela. Det enda du kan göra nu är att vänta en vecka från det att du klickade där och sedan anmäla det vidare. Du kan se när du tidigast kan göra det.

• sandis1977
    Pinkgrape skrev 2011-07-04 11:53:10 följande:
    Jag blir så förbannad!!!!

Nog för att jag fick panik rent ut sagt då ännu en av mina klänningar kom med dragkedja i ryggen, så var ju inte tanken att jag och mina klänningar skulle diskuteras till de oändliga här på BT och använas som exempel hit och dit hela tiden. Ni vet den där tråden "Nu får ni sluta rekommendera kinaklänningar", eller vad den nu heter? Loggade in idag och såg att jag varit ett hett diskussionsämne ännu en gång.

"Det mest patetiska är ju att alla som blivit besvikna fiskar efter sympatier på detta forum! Typ "jag vet vilka riskerna är men jag längtar tills jag får se min klänning!" Och sen när den väl kommer så startar man en tråd typ "PANIK, min klänning är en KATASTROF!" Ja men snälla rara, det var ju 50% risk för detta redan från början, suck it up och hitta en lösning istället för att gnälla som en barnunge!"

"Jag håller med dig! Och dessutom fattar jag inte varför alla ondgör sig över TS, hon försöker ju bara varna folk och skapa en debatt som kan lära folk att stå för sina riskabla köp."

"Japp!
    De inte bara rekommenderar utan påstår även att butiker säljer samma klänningar! Bara 10 gånger dyrare!
    Jag tycker inte att folk ska uppmuntar andra att handla från illegala sidor. Det är faktiskt illegalt att sno bilder från designers och göra   kopior."

"Eller hur! Extra märkligt blir det när man ser en tråd typ "ingen av de två klänningar jag beställt passar", och sen sitter samma tjej i denna tråd och påstår att hon är sååååå nöjd med kina-köpet!"

"Därför att man vill aldrig erkänna att man har gjort fel. Men även om två klänningar blev katastrof så ska den tredje också beställas från Kina."

"Precis, och en annan sak jag reagerar på i dessa fall är argumentet "jag hade inget val, det finns inga vettiga butiker i hålan där jag bor". Nej det är såklart trist när utbudet är begränsat, det har jag full förståelse för. Men med facit i hand hade nog kostnaden blivit den samma om man redan från början åkt till någon av storstäderna och letat klänning..."

"Derför att det finns nästan inga trådar som handlar om klänningar som är köpta i Sverige!
    Det är bara Kina propaganda överallt.
    Jag tex skulle vilja diskutera design, kvalite, olika märken. Men med vem???
    Trodde att det var vettiga männinskor som satt här på BT. Men jag hade fel.
    Ingen av de jag känner har köpt en Kina klänning. Jag tycker att det är pinsamt att leva i Sverige och köpa sin brudklänning från Kina. SÅÅÅÅÅÅÅ fattiga är vi inte."

Förlåt att jag tar upp det här, men jag blir verkligen bara så fruktansvärt less på vissa människor här på BT, som totalt saknar empati och förståelse inför andra människor situationer och val.
    Fy fan för folk alltså! Det är ju rena hetsjakten, jag har med flit valt att inte gå in och läsa.
    Tycker du ska anmäla inläggen för det är ju direkta påhopp!
    Jävla människor som inte kan låta andra få vara ifred!!
    Stå på dig och skit i det som skrivs!
  • Elila

Hej på er!

Jag är hyffsat ny här på BT och går i tankarna att kanske beställa en klänning. Har sett en jättefin från shopindream - vad kan ni säga till mig ang den sidan? Seriös? Bra? Har ni hört några andra beställa från den? Har de blivit nöjda?

• sandis1977
    Pinkgrape skrev 2011-07-04 11:56:32 följande:
    Men du har klickat där? För då kan inte säljaren få pengarna förrän ni löst det hela. Det enda du kan göra nu är att vänta en vecka från det att du klickade där och sedan anmäla det vidare. Du kan se när du tidigast kan göra det.

Ok, tack. Då fattar jag. Ska vänta 4 dagar till :O)
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-04 12:09:06 följande:
    Fy fan för folk alltså! Det är ju rena hetsjakten, jag har med flit valt att inte gå in och läsa.
    Tycker du ska anmäla inläggen för det är ju direkta påhopp!
    Jävla människor som inte kan låta andra få vara ifred!!
    Stå på dig och skit i det som skrivs!
    Jag förstår mig inte på människor som sitter på forum och är elaka och sedan försvarar sig med att "Det är ett diskussionsforum och då måste man få diskutera!"
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-04 12:11:25 följande:
    Ok, tack. Då fattar jag. Ska vänta 4 dagar till :O)
    Ja, jag måste också vänta i 4 dagar till. Är hyffsat less redan.
  • sandis1977
    Pinkgrape skrev 2011-07-04 12:19:27 följande:
    Ja, jag måste också vänta i 4 dagar till. Är hyffsat less redan.
    Jag är med less :D Hoppas det löser sig för dig och att tredje gången gillt funkar.
    Väntar hem en lilly nu (fjärde klänningen), så jag kan välja därefter. Detta med klänningar suger ju musten ur en, trodde aldrig jag skulle vara så velig!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!