• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Knopan

Hoppas någon kan hjälpa mig FORT!

Har någon beställt från Calligraphen? Jag har precis lagt grejor för nästan 1500 kronor i "korgen" och ska nu betala med kort. Det fungerar inte. 
    Det ska komma upp ett betalningsfönster, men gör inte det.  

• 120530
    Knopan skrev 2011-07-04 18:34:12 följande:
    Hoppas någon kan hjälpa mig FORT!

Har någon beställt från Calligraphen? Jag har precis lagt grejor för nästan 1500 kronor i "korgen" och ska nu betala med kort. Det fungerar inte. 
    Det ska komma upp ett betalningsfönster, men gör inte det.  
    Hm, konstight! Jag har beställt och betalt med kort men hade inte några problem... Du får kanske försöka igen om ett tag, se om du kan spara beställnigen så du slipper göra om allt.

• Knopan
    Red skrev 2011-07-04 18:41:55 följande:
    Hm, konstight! Jag har beställt och betalt med kort men hade inte några problem... Du får kanske försöka igen om ett tag, se om du kan spara beställnigen så du slipper göra om allt.
    Så himla frustrerande! Jag ska kolla om jag kan spara beställningen.

Tack för ditt svar. 
  • Humlan

Tjenare tjejer =)

Jasså det pågår mobbing och skit på BT nu igen. Ja jag måste ju få säga att ibland är BT rena rama vuxendagiset.
    trist trist

Själv har jag lämnat in skorna återigen på utlästning och bett dom ta upp i vänsterskon och kolla hur mkt tyg det går att få fram där. Hoppas på det bästa

Sen har jag skaffat läppstift med som jag hoppas ska passa nu då. Make up tjejen tog fram en blek variant till mig och tyckte det va såå snyggt, men det syntes ju knappt och på bilderna sen lär det väl inte synas mkt alls sen då eftersom blixt och grejjer gör en blek så att säga.

Sen har jag suttit och pillat med dom där små små strasstenarna och pimpat min boler.. så här blev det . Vad tycks ?

Det går sakta frammåt, men klänningen är inte klar och jag känner mig S*T*R*E*S*S*A*D

• 1700tal
    Två ska bli tre skrev 2011-07-04 09:39:14 följande:

Mailade en tillverkare angående tygval till min eventuella klänning. Jag skrev att jag inte ville ha klänningen glansig.

Fick till svar att han tyckte att jag skulle använda matt satin.

Vad säger ni andra om det?

Jag vet inte vad som är skillnad mellan satin och taft....?

Snälla hjälp mig någon!

Matt satin är fint. Det är ungefär det som lilly använder i sina klänning vad jag förstått. Lite tunnare och mattare med fin lyster. Jag gjorde en förfrågan om den typen av satin till Milly bridal för ett tag sen, det var något billigare än bridal satin 395.
  • Humlan

Glömde berätta att vi fick papperen från Hindersprövningen idag så nu är det klart iaf.Hur har ni andra gjort då det gäller att byta efternamn ? skickade ni in det papperet samtidigt med hindersprövningen eller senare ?

• Fröken Söt

Hej tjejer! (Och killar, om det gömmer sig någon här.)

Min Landy-klänning har kommit! Den är tyvärr för stor, så snörningen går helt ihop utan att man tar i. Jag ser ut som en tunna... Hoppas att sömmerskan kan fixa det. Hon var däremot tveksam till att längden gick att ändra! Va? Då klipper jag väl själv, hur svårt kan det vara...? *hehe*

Vill ni se bilder? Flört

• 1700tal
    Humlan skrev 2011-07-04 18:48:10 följande:
    Tjenare tjejer =)

Jasså det pågår mobbing och skit på BT nu igen. Ja jag måste ju få säga att ibland är BT rena rama vuxendagiset.
    trist trist

Själv har jag lämnat in skorna återigen på utlästning och bett dom ta upp i vänsterskon och kolla hur mkt tyg det går att få fram där. Hoppas på det bästa

Sen har jag skaffat läppstift med som jag hoppas ska passa nu då. Make up tjejen tog fram en blek variant till mig och tyckte det va såå snyggt, men det syntes ju knappt och på bilderna sen lär det väl inte synas mkt alls sen då eftersom blixt och grejjer gör en blek så att säga.

Sen har jag suttit och pillat med dom där små små strasstenarna och pimpat min boler.. så här blev det . Vad tycks ?

Det går sakta frammåt, men klänningen är inte klar och jag känner mig S*T*R*E*S*S*A*D

Har du sytt på de små pärlorna menar du? Ser fint ut!

Ja, nu börjar det likna hetsjakt á la 1600-talet.

Så:

TILL ER SOM INTE GILLAR KINAKLÄNNINGAR MEN SITTER HÄR OCH LÄSER ÄNDÅ FÖR NI INTE KAN LÅTA BLI OCH KÄNNER ATT DET KLIAR I FINGRARNA EFTER SISTA TIDENS DISKUSSIONER:

Här är det jag som är trådstartare och passar inte denna tråd vissa användare - vänligen KEEP OFF!

Här tillåts mycket, det mesta faktiskt, här är det högre i tak för åsikter än i de flesta trådar. Men här tillåts INTE tjafs och kommentarer som inte har med detta att göra. 

Vänligen se TS första mening -  "tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning". Hör du hit, passar du in på den beskrivningen? Isf, välkommen så kan vi delge våra erfarenheter, positiva såväl som negativa

Vi gör alla som vi vill, varför är detta så svårt att förstå? Vi är alla tänkande kalkulerande människor som kan avgöra både risker och möjligheter med att beställa en klänning från en tillverkare i Kina. Vill ni omnämna oss som beställer kinaklänningar som mindre vetande idioter och de som högt uttalar en rekommendation som bovar - då får det stå för er! Men vänligen håll er utanför denna tråd, det är inte vad denna tråd är till för.
  • Fröken Söt
    Humlan skrev 2011-07-04 19:34:00 följande:
    Glömde berätta att vi fick papperen från Hindersprövningen idag så nu är det klart iaf.Hur har ni andra gjort då det gäller att byta efternamn ? skickade ni in det papperet samtidigt med hindersprövningen eller senare ?
    Vi har fortfarande inte bestämt namn, så vi skickar nog de separat.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!