• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan
    Darling Daisy skrev 2011-07-03 07:27:24 följande:
    Hello girls! 
    Nu är DD en ärbar kvinna i äktenskapets hulda borg!

Vi hade en fantastisk dag med underbara vänner och kär familj!
    Nu har jag sovit tre timmar och ska äta frukost m lilla dottern, alla andra sover. Det är en underbar känsla att vara först uppe och ta det lugnt.

Allt blev perfekt, vi är så lyckliga. Och vi var de sista som lämnade dansgolvet!!!!  
    Åh DD GRATTIS GRATTIS. Det låter verkligen som att du är nöjd med dagen och är lycklig.Då är allt som det ska. Så glad för din skull Skrattande
  • NewYorkBrud
    Hello girls! 

Nu har jag sovit tre timmar och ska äta frukost m lilla dottern, alla andra sover. Det är en underbar känsla att vara först uppe och ta det lugnt.

Allt blev perfekt, vi är så lyckliga. Och vi var de sista som lämnade dansgolvet!!!!  
    underbart att läsa, får tårar i ögonen!!!!!!!! GRATTIS!!!
  • majflicka
    Emma F skrev 2011-07-02 16:40:23 följande:

ÄLSKAR den här klänningen. Den har varit min inspiration hela tiden :) Vad roligt att den såg så fin ut även om du nu valt att inte ha den på bröllopet! Sitter fantastiskt fint på dig.
  • Pinkgrape
    Hello girls! 

GRATTIS!!!! :D:D

Låter ju verkligen som att ni var mer än nöjda med er dag, så underbart :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Nikkita
    Hello girls! 

GRATTIS Skrattande Låter som ni fick en underbar dag! Längtar tills det är dax för oss oxå Glad
  • 120530
    NewYorkBrud skrev 2011-07-02 21:57:08 följande:
    guuuud så fin den är, jag är helt förälskad!!! kanske skulle överväga den igfen trots allt, hade liksom valt bort den lite innan, för jag tvekade att den skulle kunna bli så fin som den är på bilden, men WOW!!!!!
    jag gifter mej i New York och vill inte ha en hellång klännig... den där längden är såååå fin!!!

vad fick du ge för den???
    Tack ska du ha, jag är jättenöjd med den trots att jag inte skall ha den! Minns inte exakt vad jag betalde, tror det var ca 750, men jag kan ju kolla om du vill? Om inte annars står det typ 100 sidor bak i tråden haha!
    NewYorkBrud skrev 2011-07-02 22:14:44 följande:
    Emma F: Skulle det vara okej om jag sparar bilderna på dej i klänningen, och får jag blogga med dem???
    =)
    Visst får du det, jag syns ju ändå inte på bilderna Glad Men du måste kanske inte nämna mitt nick! Det är ju inte särskilt anonymt, har faktiskt funderat på att byta det. 
    majflicka skrev 2011-07-03 11:24:40 följande:
    ÄLSKAR den här klänningen. Den har varit min inspiration hela tiden :) Vad roligt att den såg så fin ut även om du nu valt att inte ha den på bröllopet! Sitter fantastiskt fint på dig.
    Tack ska du ha, det var snällt sagt! Har tyvärr ingen bild på mig i den klänningen jag valt, men den sitter ännu bättre Flört 
  • Callie

Darling Daisy: Grattis!

Emma F: Du ser fantastik ut i den klänningen! Spanade lite på den också men valde sen en annan klänning i tealängd (den Pinkgrape har).

• sasssyy
    Rebekka 2012 skrev 2011-07-02 16:12:57 följande:
    Ja det brukar ju vara ett av de tidigaste täcken på graviditet... Såå skoj Skrattande Håller tummarna {#emotions_dlg.flower} (om du nu vill att det ska vara så innan bröllopet) du skrev ju faktiskt chans/risk Flört
    1700tal skrev 2011-07-02 16:24:39 följande:
    Håller tummarna! {#emotions_dlg.flower} Om du, som sagt, är det du vill förstås. Skrattande
    Minuz skrev 2011-07-02 14:46:55 följande:
     Kul att se klänningar.......

OT - Nu är jag en blindtarm fattigare. *S*
    Stackare, ajajaj! Krya på dig!

Undrar hur det går får Sommarbrud och DD... Hoppas de har en fin dag. Här åskar det och vräker ner omvartannat, hoppas det är bättre "däruppe". Och hoppas Görväln uppför sig... Flört
    jo... det är vad vi vill.. men vi har trott att det inte skulle gå "på naturlig väg" pga min blivande makes handikapp så vi ska börja IVF i sept-oktober men har försökt själva här hemma..... Så ... brösten gör sig fortfarande rejält påminda, halsbränna och trötthet....är inte "sen" än men så här brukar jag då rakt inte känna *S*

Vi får se.. men bröllop blir det oavsett magens status Hade massor av folk här i går för mannen har fyllt 40 och det var lite knivigt eftersom vi helt plötsligt siktat in oss på ett annat datum än det vi sagt från början och det kommer vara lite hemligt ett tag till.. och folk frågade o började prata möhippa/svensexa... bytte telefonnummer för att kunna samköra planering och jag VILL inte ha möhippa... jag vill verkligen inte det..
  • Miceme
    Hello girls!

Stort Grattis DD!!! Ser fram emot lite bilder!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!