• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan

Pink.. Stackare sånt strul för dig.. tröstkram

Hoppas det löser sig

Jag är vart irriterad för folk verkar tro att våran bröllopsfest är nån slags grillfest eller ihop plock fest som det inte är så noga med.. Grrr va sur och arg jag blir,.,. NOLL respekt är det. Klädkoden skiter folk i. OSA skiter folk i eller så blir det lite hipp som happ som dom tycker och INTE via den vägen vi valt som står i inbjudan.Några har tackat ja och sen ändrar sig ...Sen pappas fina kommentar " men måste ni åka på bröllopsresa, ni har ju rest så mycket"

Sen Tärnan ( suck ) har jag köpt saker till deras uppsättning klart och vi va överens sen idag säger hon.. NÄÄ jag ska jag KLIPPA mig för jag passar inte i långt hår.. va F*N lixom.Blir så ledsen för den här "jag bryr mig" attityden folk har.Ändå satt jag och GRÄT för 2 dagar sen när hon satt vid mig då jag berättade hur jag känner.
    vad är det för FEL på folk egentligen ?

• Pinkgrape

Tack Humlan, skickar en tröstkram tillbaka också. Det verkar som du behöver en sådan också. Usch vad trist för er att gästerna/tärnan gör sådär. Det är ju precis så man inte vill att de ska bete sig!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Humlan

Tack.Nej precis och det känns som om jag får ett stort utbrott snart och det märker m2b så han är lite orolig *S*

Ta det här med barnfritt tex.. försöka tvinga på oss barnen på festen med grejjen att "Ja men ni kan inte förbjuda barnen i kyrkan" Ehh nää det kan vi inte MEN vart ska barnen sen ta vägen när man inte känner någon i stan ??
    eller " Men hon blir ju så lessen när hon inte får vara med pappa på festen, kan ni verkligen göra så ?

Vad sägs om den sista där ? Jojo...

• NewYorkBrud
    Humlan skrev 2011-06-30 22:58:02 följande:
    Pink.. Stackare sånt strul för dig.. tröstkram

Hoppas det löser sig

Jag är vart irriterad för folk verkar tro att våran bröllopsfest är nån slags grillfest eller ihop plock fest som det inte är så noga med.. Grrr va sur och arg jag blir,.,. NOLL respekt är det. Klädkoden skiter folk i. OSA skiter folk i eller så blir det lite hipp som happ som dom tycker och INTE via den vägen vi valt som står i inbjudan.Några har tackat ja och sen ändrar sig ...Sen pappas fina kommentar " men måste ni åka på bröllopsresa, ni har ju rest så mycket"

Sen Tärnan ( suck ) har jag köpt saker till deras uppsättning klart och vi va överens sen idag säger hon.. NÄÄ jag ska jag KLIPPA mig för jag passar inte i långt hår.. va F*N lixom.Blir så ledsen för den här "jag bryr mig" attityden folk har.Ändå satt jag och GRÄT för 2 dagar sen när hon satt vid mig då jag berättade hur jag känner.
    vad är det för FEL på folk egentligen ?
    min tanke är: är det där verkligen en tjej som du vill ha som tärna????? varför fick hon ÄRAN från början???
  • Pinkgrape

Haha min käre blivande kom hem idag med glass åt mig, så jag tror han försökte undvika ett utbrott här :P

Jag kanske inte är rätt person att ta det där med barn med, för jag tycker själv att barn har en självklart plats på bröllop :P Det är så jag är uppväxt och det är så jag tänker om vår dotter och våra vänners barn. Hm. MEN, jag tycker iofs också att man ska respektera brudparets önskan en sådan här gång och faktiskt ordna barnvakt. Det tycker jag nog ändå, ja.

• Knopan

Men vad i allsin dar är det för folk ni har omkring er?! Jag blir ta mig fan stollig här vid datorn!

För mig är det väldigt enkelt: Får jag en inbjudan till ett bröllop så vill jag förmodligen gå på det (inbjudan får man ju inte av vilken random person som helst). Har brudparet krav (barnfritt, klädkod osv) så anpassar jag mig helt enkelt efter detta. Så jävla svårt ska det väl inte vara?!

Bland mina vänner och släktingar är det inte en kotte som sagt något. Kan det bero på att de inte vågar säga något till mig?

Jag tycker ni ska stå på er. Ni MÅSTE stå på er. Det är ert bröllop, ingen annans. Passar det sig inte så kan man stanna hemma. End of story. 

• Darling Daisy

Pinkgrape: Jag har funderat lite på din klänning nu ikväll.
    Du skrev nåt om att den är 15 cm för liten upptill nu eftersom du fick m blixtlås istället för snörning. Hur kan det ha blivit så? Det är inte så att du skrivit "fel" mått? Bystmåttet är ju alltid samma, oavsett om man ska ha snörning eller blixtlås, man drar ju inte av glipan där snörningen sitter liksom.

I övrigt tycker jag det är för hemskt med alla knasiga gäster/vänner/familjer som ska styra o ställa så dant. Är väldigt tacksam för att vi inte fått såna kommentarer!

Här hemma börjar det arta sig i alla fall. Stallet är nästan färdigdekorerat, playstation och ljudanläggning är på plats, borden och stolarna utställda, ljusslangar och fiberduk fastsatta längs väggarna. I huset har vi finstädningen kvar, samt att vi måste städa ur kylskåpet för att kunna kyla dricka till lördagen.

På det stora hela verkar det som om det kan gå vägen, och till o med bli en riktigt bra dag . Och väderprognosen har bättrat sig, nu är det uppehåll i stort sett hela dagen (istället för regn heeeela dagen).

Kommer kanske inte hinna skriva eller läsa mer nu innan bröllopet, men jag vet ju att ni är fullt kapabla att roa er och shoppa även utan mig. Återkommer självklart med berättelse och bilder efter, dock kan det dröja några dagar.

• Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-07-01 01:22:56 följande:
    Pinkgrape: Jag har funderat lite på din klänning nu ikväll.
    Du skrev nåt om att den är 15 cm för liten upptill nu eftersom du fick m blixtlås istället för snörning. Hur kan det ha blivit så? Det är inte så att du skrivit "fel" mått? Bystmåttet är ju alltid samma, oavsett om man ska ha snörning eller blixtlås, man drar ju inte av glipan där snörningen sitter liksom.
    Tror inte att något blivit fel från min sida. Jag har en klänning hemma i storlek 40 med snörning och den passar perfekt. För att vara på säkra sidan dock, så beställde jag denna klänningen i storlek 42 med snörning.
  • Humlan
    Darling Daisy skrev 2011-07-01 01:22:56 följande:
    I övrigt tycker jag det är för hemskt med alla knasiga gäster/vänner/familjer som ska styra o ställa så dant. Är väldigt tacksam för att vi inte fått såna kommentarer!

Här hemma börjar det arta sig i alla fall. Stallet är nästan färdigdekorerat, playstation och ljudanläggning är på plats, borden och stolarna utställda, ljusslangar och fiberduk fastsatta längs väggarna. I huset har vi finstädningen kvar, samt att vi måste städa ur kylskåpet för att kunna kyla dricka till lördagen.

På det stora hela verkar det som om det kan gå vägen, och till o med bli en riktigt bra dag . Och väderprognosen har bättrat sig, nu är det uppehåll i stort sett hela dagen (istället för regn heeeela dagen).

Kommer kanske inte hinna skriva eller läsa mer nu innan bröllopet, men jag vet ju att ni är fullt kapabla att roa er och shoppa även utan mig. Återkommer självklart med berättelse och bilder efter, dock kan det dröja några dagar.

DD jag önskar dig ALL lycka i världen nu på din stora dag - jag ska tänka på dig imorgon vännen
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!