Inlägg från: Monstertjejen |Visa alla inlägg
  • Monstertjejen

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej alla!
    Här har ni en till som har tänkt att beställa "kina-klänning" :)
    Jag har tittat lite granna igenom tråden, men får inte riktigt ordning på från vilken sida jag skall beställa.! Jag förstår att många är nöjda, men om man börjar från andra hållet istället.
    Vilka sidor rekommenderar ni INTE att beställa från?
    Jag beställer nog inte egen design, och inte egna mått heller, utan i en storlek hade jag tänkt.

By the way är jag super glad över att denna tråd finns :)

• Monstertjejen

Woho nu har jag hittat MIN klänning. Den med stort D!
    Det blir denna från LaduBridals :)

• Monstertjejen
    Darling Daisy skrev 2012-01-29 19:30:46 följande:
    Jättesnygg!!! Både enkel och exklusiv på en gång. 
    Från Landy? Därifrån köpte jag och fick hem en jättefin klänning!
    Tack och kul att höra att du blev nöjd med din. Min fråga, beställde du i vanlig storlek eller måttbeställde du? Hade du mailkontakt med dom innan du la din order? eller klickade du i klänningen i varukorgen och köpte?
  • Monstertjejen
    Darling Daisy skrev 2012-01-29 20:40:45 följande:
    Monstertjejen:
    Jag mailade och frågade lite innan beställning, bla om priset.
    När alla frågetecken var uträtade, beställde jag via mailen.
    Jag måttbeställde, fick ett utförligt dokument som skulle fyllas i. Min sambo hjälpte mig att mäta, det var inte så svårt. 
    Ok
    Hur mycket tar dom extra för att måttbeställa?
    Eftersom det är en kortare modell jag skall beställa, funderar jag på att skippa måttbeställning men att ta snörning i ryggen i stället, för att kunna justera på egen hand.
    Jag behöver även det för att kunna hålla booobsen uppe ;)

Vet du hur mycket dom tar för att ändra från dragkedja till snörning?
  • Monstertjejen

Jag har fått svar på min första förfrågan, så på Landy är dom tillbaka på jobbet iaf :)

Jag funderar på om jag skall ta å köpa en till klänning när man ändå e på G.
    Jag tänkte att denna klänningen kan jag ha på kvällen, eller vid andra tillställningar.
    Men min blivande tyckte inte alls om den idén att jag skulle ha den på kvällen.
    Han vill bära mig över tröskeln (läs, sätta på mig) i den vita klänningen Tungan ute 

• Monstertjejen
    Ellenö skrev 2012-02-01 12:51:21 följande:
    Hej jag undrar om ni kanske skulle kunna hjälpa mig, hittade en klänning som jag älskar! har någon tipps på vart jag kan hitta och beställa denna klänning eller liknande?

Ååååååååå så fin :)
  • Monstertjejen

1700tal: Jag vet inte hur din klänning ser ut framifråm, men jag tycker ändå som om att slöjan på bild passar klänningen ovan.

Sen tänkte jag även passa på att fråga er som har handlat på Landy, hur lång tid tog det för er att få klänningen
    ??

Alltid lika spännande att kika in här för att se om någon har lagt in bild eller hittat någon ny snygg klänning :)

• Monstertjejen
    Just Me skrev 2012-02-06 13:04:19 följande:
    Undrar detsamma om Landy.... verkar hålla på en evighet...
    Jag mailade ju med Landy förra veckan och gjorde beställning.
    Men nu när jag mailar och ber dom att skicka en bild på den innan dom skickar den, så får jag inte svar.
    Jag va ändå tydlig och skrev: Please Confirm! i slutet av mailet.
    Så att dom fattar att man vill ha svar!
  • Monstertjejen
    Anny skrev 2012-03-15 20:49:40 följande:
    Kan du piska Landy lite också när du ändå är på gång? =)

Jag tror jag precis bestämde mig för att avvakta att stressa på Landy till de 20-25 dagarna gått ändå. Står ju klart och tydligt  det tar 20-25 dagar att göra klänningen. Så först därefter kan man ju börja  ligga på och fråga.
    Jag väntar på Klänning från Landys och gjorde min beställningen i slutet på Januari början på Feb. Sedan så bad dom om info om ändringarna jag ville göra IGEN den 7:e feb. Sedan så  fick jag höra för ca 10 dagar sedan att dom behövde 10 dagar till och  nu behövde dom ytterligare 10 dagar,
    Jag vill inte riktigt stressa på dom så att det blir fel.... Förvånad
  • Monstertjejen

Det vill man ju inte skall hända ... som tur e gifter jag mig om ca 3 månader 16/6.

SÅ den borde ju bli klar ;)

1700tal skrev 2012-03-18 19:07:23 följande:
    Nej, det där är nog knepigt.. När jag stressade milly riktigt ordentligt med en klänning så blev den riktigt dåligt sydd..
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!