• My Wedding 2011

    New York 2012

    Tänkte starta en tråd för alla oss som är i planeringsstadiet för ett New York bröllop år 2012.
    Ett ställe för oss att utbyta idéer och funderingar, och hjälpas åt att fördriva tiden tills det är dags vår den stora dagen!

    Hoppas det finns fler än jag som uppskattar att prata av sej om ditten och datten.

    Själv planerar jag och min blivande bröllop till hösten 2012 i New York.
    Vi har väldigt nyligen bestämt oss för detta upplägg och det mesta är på funderarstadiet.

    Välkomna hit alla New York-brudar!

  • Svar på tråden New York 2012
  • My Wedding 2011

    Kan börja med att presentera mig och  min blivande.
    Jag fyller 25 nu i maj, sambon har precis fyllt 26. Vi bor i en liten stad på västkusten med 2 åriga sonen och en hund. Jag studerar och tar min examen i januari 2012. Sambon jobbar inom industri.

    Vi började med att planera inför ett litet sommarbröllop här i vår hemstad, som skulle gå av stapeln i augusti i år. Men vi kände efter X antal diskussioner om gästlista och upplägg att allt kom att handla för mycket om andra och hur andra skulle reagera. T.ex. har jag stor släkt som jag inte kände mej bekväm med att sära på, de får komma, men inte dem. Till slut sa vi bara att, nej vi skiter i det! Och sen började vi fundera på att göra något helt annat och då kom idén om New York. Vi var i New York tillsammans februari 2008 och blev alldeles förälskade i staden, och vi svor att vi skulle komma tillbaka. I februari var central park ganska rått och grått och jag sa till min sambo att nästa gång vi kommer hit måste det vara grönt och vackert.

    Vår plan är nu att vigas i central park av en vigselförrättare nån gång under tidig höst 2012.

    Det känns bara HELT rätt för oss. Vi längtar tillbaka till New York, och att vigas där känns dom en dröm! Dessutom att få bröllop och bröllopsresa i ett känns superhärligt och magiskt!

  • Skånebruden