• brolencarlsson

Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???

Jag och min blivande är lite oense om vilken låt vi vill ha som utgångsmarsch....och ingång vet vi inte heller men det antar jag att man får kolla lite med prästen sen oxå vilka som man brukar välja mellan....blir väl den klassiska kan jag tro!

Men utgångsmarschen skulle jag tycka var jättekul med Tomas Ledins-" Galen i dig"
    Det är "våran" låt och jag tycker den vore lite kul att ta =0)
    Men min sambo är inte en sån som vill sticka ut så där....

Vad ska ni ha för låter och vilken sång ska ni ha i kyrkan om ni har nån som sjunger solo!

Min blivande´s syster ska sjunga Sara Down Finder´s låt- "kärleksvisan" =)

När ska ni gifta er och vart bor ni, vore oxå kul att veta =0)

Vi bor i västmanland och vi gifter oss den 2:a juli 2011

• Svar på tråden Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???
  • Fossing77
    AR090704 skrev 2011-08-19 10:31:41 följande:
    Tipsa gärna om vilka psalmer ni väljer! Vi gifter oss också i november ,den 3:e :)
    Psalm 861, melodin är "En vänlig grönskas rika dräkt". Finns i "Psalmer för 90-talet"
    "Till man och kvinna gjorde han", melodin "I denna ljuva sommartid"
    "På bröllopsdagen ber vi", melodi "Den blomstertid nu kommer"

De två sista vet jag inte om de är godkända som vigselpsalmer, som man ska ha, men den första ska vara det iaf. Det är i slutändan upp till er präst. :) Jag gillar iaf de två sista för de har fina texter, som inte är för religiösa utan mer handlar om kärlek. De har ju oxå kända melodier vilket gör att alla kan sjunga med bara de får texterna. Tydligen görs det inte direkt några vinterpsalmer, utan man måste skriva om sommarpsalmerna ;)

Hittade dem här iaf... www.vigselringen.com/psalmer.html

Lycka till!
  • Lommila1

kom på den kanske mest spekatulära utgångsmarchen jag varit med om, en bekant hade sarek  genom eld och vatten. Den var säkert omgjord lite, men det var en del av refrängen iaf och lite del. Troligen det de sjunger i slutet av låten. Den passade bra på orgel faktiskt -det gör säkert inte så många slager låtar- men de spelar ju iofs säckpipa? i låten

• Annika611

Vi är mera traditionella och satsar på klassisk musik.

In: A trumpet voluntary; Jeremiah Clarke

Ut: Allegro Maestroso: Händel

Solosången är ännu oklar.

• Hanna05

In: Vet inte, blir nog en vanlig brud march.
    Ut: Skumdum - Det vacrkaste

:)

Psalmer, vet ej!

• Lisa201109

Vi pratade med präst och kantorn förra veckan och har nu helt bestämt oss! 

In: Raiders March (Indiana Jones Theme Song) Låter sjuktbra på orgel.
    Solosånger: I´m yours - Jason Mraz, och Flowers in the morning - Doris
    Psalmer: Oändlig nåd 231 (melodi - amazing grace) och Gud se någ till dessa två 82 (mitt krav var att jag inte ville ha en psalm med heteronormativ text) 
    Ut : My first, my last, my everything - Barry White

• Aniara4

Vi gick in till Pachelbels kanon i D och ut till ett preludium av Bach. Det sistnämnda var musikerns förslag, jag lyssnade på en Youtube-länk och tyckte det lät bra, men har inget minne alls av hur den lät sen i kyrkan! Ingångsmusiken hörde jag precis när vi började gå, och sen hade jag ett vagt intryck av att det lät som att han avslutade stycket i förtid när vi stått framme vid altaret en stund (borde kanske ha stått och tryckt utanför porten en stund till, men det är svårt att ha is i magen i det läget!), men däremellan hörde jag ingenting. Och utgångsmusiken gick mig som sagt helt förbi! Tror att någon filmade, ska se om det möjligen finns bevarat för eftervärlden så att jag också kan få uppleva det, ha ha!

• Marys

May it be med Enya blir vår ingång Solig

• Nikkita

Nu gifter vi oss borgerligt (utomhus förhoppningsvis). Jag vill jätte gärna ha "The rose" som ingångslåt. Måste bara fundera ut hur vi ska spela den (har inga live musiker).
    Solosång: "Det vackraste", vill gärna ha en på engelska oxå men vet inte vilken än!
    Vi kommer nog inte ha någon utgångsmusik, utan bara köra såpbubblor & champange direkt efter vigseln Glad

• Pinkgrape
    Hanna05 skrev 2011-09-06 08:49:08 följande:
    In: Vet inte, blir nog en vanlig brud march.
    Ut: Skumdum - Det vacrkaste

:)

Psalmer, vet ej!
    Haha Skumdum? Fasiken vad kul! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Fröken Emma

Kommer bli mycket åsa jinder då vi har en fantastiskt duktigt nyckelharpa-spelare i släkten. Ska bara hitta någon som sjunger i kapp ;)

Av längtan till dig

Nu är tid att leva

Svar på tråden Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???