• brolencarlsson

Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???

Jag och min blivande är lite oense om vilken låt vi vill ha som utgångsmarsch....och ingång vet vi inte heller men det antar jag att man får kolla lite med prästen sen oxå vilka som man brukar välja mellan....blir väl den klassiska kan jag tro!

Men utgångsmarschen skulle jag tycka var jättekul med Tomas Ledins-" Galen i dig"
    Det är "våran" låt och jag tycker den vore lite kul att ta =0)
    Men min sambo är inte en sån som vill sticka ut så där....

Vad ska ni ha för låter och vilken sång ska ni ha i kyrkan om ni har nån som sjunger solo!

Min blivande´s syster ska sjunga Sara Down Finder´s låt- "kärleksvisan" =)

När ska ni gifta er och vart bor ni, vore oxå kul att veta =0)

Vi bor i västmanland och vi gifter oss den 2:a juli 2011

• Svar på tråden Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???
  • Fossing77
    Lev idag skrev 2011-03-05 18:46:34 följande:
    Jag har sjungit hela mitt liv i kör och sådär..
    Men jag ska ta sånglektioner innan har jag tänkt.
    För på senare år har jag fått scen skräck, vilket jag aldrig haft förut!
    Så därför tänkte jag köra lite sånglektioner så jag ändå känner mej okej med att faktiskt sjunga där själv :)
    Tänker på själva känslogrejen med.. Man blir ju lätt gråtmild på bröllop ;) Å då sjunga uppepå det känns svårt
  • Lev idag
    Fossing77 skrev 2011-03-05 18:47:57 följande:
    Tänker på själva känslogrejen med.. Man blir ju lätt gråtmild på bröllop ;) Å då sjunga uppepå det känns svårt

Jo jag vet, det har jag också tänkt på.
    Men vafan! Jag ska klara det..
    Jag är sjukt blödig. Men jag har bestämt mej.
    Jag ska göra det.
    Så jag måste lära mig fram tills dess att skjuta undan känslorna när jag ska sjunga :)

• Tittski

Hur gör man om man inte har utmarch? fastna för den tanken och sen någon som har förslag på rock låtar man får ha i kyrkan?? tänk om vi inte får ha den..då har vi ingen reserv ju *hehe*

• Sarastiko
    Farmall skrev 2011-03-05 17:43:37 följande:
    Kommer ni ha walk of life på orgel eller piano? Vi ska också ha den som utgångsmusik.
    Ingångsmusik blir det wagner.
    vi kommer köra på orgel tror jag. Har inte pratat med kantorn än men hoppas på det =)
  • TheD
    Chicita skrev 2011-03-05 17:56:59 följande:
    Jag kan relatera till detta...

Jag kan en pampig låt, minns inte vad den heter men den spelas ibland som pausmusik på TV.
    Det är aldrig text till den heller...
    Nu kan jag ju inte nynna den HÄR men jag kan försöka skriva lite så kanske nån snappar upp *S*

Dam!   tadam!   taram taram taram!
    Dam!   tadam!   taram taram taram..  
    dam dam, tarara dam dam dam... osv
    Var det nån som fattade vad jag menade *S*  ujuj nu har det slagit runt när man börjar "nynna" på textspråk *garvar*

Nåväl... Den där hade ägarna till MAX hamburgerrestaurang som en liten "paradsång" när dom öppnade nya restauranger och externer var ute och hjälpte till.
    Jag var med och öppnade i Borlänge (jobbade där när den var ny) åkte ut till Bollnäs, Vårby och Västerås. Och överallt sjöngs denna låt fast med en annan text:

Max Deluxe med sallad dressing lök
    Ost tomat och bacon från vårt kök
    Max Supreme Deluxens lillebror
    Lika god fast inte lika stooor...

Och så var det ju givetvis Djungelbokens "Var nöjd med allt som livet ger"
    Var nöjd med Allt som grillen ger
    Delux supreme och lite mer
    Glöm bort Big Mack grönsallad och en cheeese.
    Var glad och... nöjd för vet du vad
    En Big Mack gör ju ingen glad
    Här får du färskt och smakrikt till bra priiis...

*hihi*
    Dessa texter spelar alltid i bakhuvudet när jag hör någon av dessa låtar oavsett om dom sjunger eller inte 
    Hahahaha! ;)
  • DALAnna

Vi ska ha:
    IN: Du är allt-Sonja aldén
    UT: Aldrig ska jag sluta älska dig-Jonas Gardell

å vi gifter oss om en vecka,  Tungan ute

• JulyBrud

Vi gifter oss också 2:a juli, i Lund.

IN: "when you say you love me" - josh groban
    UT: "My life would suck without you" kelly clarkson (bara refrängen, OM vi får ha den, men den är "vi" och lite rolig)

Sen ska vi däremellan också ha:

Kärleksvisan - sarah dawn finer
    egenskriven av en vän
    just the way you are - bruno mars

Lycka till!

• Trulsa72

Vi ska ha Mälarö kyrka av Magnus Uggla...

• Miss Bunny
    Tittski skrev 2011-03-05 17:41:35 följande:
    hur gör man då när man inte har utmarch?
    Vi gifter oss utomhus och skålen/mingel kommer vara på samma ställe så barcalåten blir mer som ett kul avslut på vigseln och en kul start på middag/fest. Skulle kännas så skumt att gå iväg till en låt för att sedan komma tillbaka till samma ställe :)
  • FruHassel

Jag tycker Linda Pritchards låt - Alive är helt underbar och skulle gärna se att någon sjöng den på vårt bröllop och eftersom det är svårt att få till låten så pampig utan en massa instrument så skulle en akustisk version passa super. Texten passar oss väldigt bra för vi höll en gång på att dela på oss men vi insåg hur mycket vi älskar varandra och så här flera år senare så är vi starkare än vi trodde möjligt tillsammans.

Svar på tråden Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???