• brolencarlsson

Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???

Jag och min blivande är lite oense om vilken låt vi vill ha som utgångsmarsch....och ingång vet vi inte heller men det antar jag att man får kolla lite med prästen sen oxå vilka som man brukar välja mellan....blir väl den klassiska kan jag tro!

Men utgångsmarschen skulle jag tycka var jättekul med Tomas Ledins-" Galen i dig"
    Det är "våran" låt och jag tycker den vore lite kul att ta =0)
    Men min sambo är inte en sån som vill sticka ut så där....

Vad ska ni ha för låter och vilken sång ska ni ha i kyrkan om ni har nån som sjunger solo!

Min blivande´s syster ska sjunga Sara Down Finder´s låt- "kärleksvisan" =)

När ska ni gifta er och vart bor ni, vore oxå kul att veta =0)

Vi bor i västmanland och vi gifter oss den 2:a juli 2011

• Svar på tråden Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???
  • Fossing77
    Emblas Mamma skrev 2011-03-14 16:34:59 följande:
    Förlåt - Men är vi helt ute och cyklar omvi har vanliga brudmarchen både in och ut?
    Eller har man aldrig det?
    Eller hur gör man? Varvar man med de två olika brudmarcher som är vanligast?

Jag vet inte om vi vill gå ut till någon särskild sång faktiskt.. :)
    Jag tycker inte någon är ute och cyklar. ;) Alla formar ju sin dag som de vill och med vilket innehåll de vill. :) Det styrs ju lite av prästen, men i övrigt. :) Vill du ha "de vanliga" så kör på det. :)
  • Emblas Mamma
    Fossing77 skrev 2011-03-14 16:39:44 följande:
    Jag tycker inte någon är ute och cyklar. ;) Alla formar ju sin dag som de vill och med vilket innehåll de vill. :) Det styrs ju lite av prästen, men i övrigt. :) Vill du ha "de vanliga" så kör på det. :)
    Jag var mer osäker på om det var de vanliga eller inte :P
    Typ som när våra mammor gifte sig?
    Då var det samma march?

Jag har gära det :) Tcker det hör till lite.. har alltid fått för mig att det är så - men sen vill jag inte göra bort mig heller genom att någon säer att man bara har marchen när man går in och det är otraditionellt annars..
    Jag vet inte så mycket det där om tradition och har gärna det lite efter den.. :D
    (lättast att slippa komma på låtar med, är lite lat i detta fallet också  får jag erkänna :P )
  • Pinkgrape
    MagicBride skrev 2011-03-14 16:33:17 följande:
    Just nu lutar det åt "I'm yours" - jason M'raz som inmarsch och "we're man and wife" - michelle featherstone som utmarsch.. sen är jag lite svag för "everything" med michael bublé också.
    We are man and wife vill jag att solisten ska sjunga i kyrkan, den är så himla fin!
  • Fossing77
    Emblas Mamma skrev 2011-03-14 16:42:28 följande:
    Jag var mer osäker på om det var de vanliga eller inte :P
    Typ som när våra mammor gifte sig?
    Då var det samma march?

Jag har gära det :) Tcker det hör till lite.. har alltid fått för mig att det är så - men sen vill jag inte göra bort mig heller genom att någon säer att man bara har marchen när man går in och det är otraditionellt annars..
    Jag vet inte så mycket det där om tradition och har gärna det lite efter den.. :D
    (lättast att slippa komma på låtar med, är lite lat i detta fallet också  får jag erkänna :P )
    Nä herregud! Jag har ingen som helst koll. ;) Jag mejl-attackerar vår präst stup i kvarten med mina fåniga frågor ;)
  • Salat

In (kanske) Brollopsdag på Trollhagen/E Grieg

Solist: För kärlekens skuld/T o K Gärdestad och My heart will go on/C. Dion 
    Kanske skall min 14 åriga son, om han vågar och målbrottet inte ställer till det för honom alldeles för mycket (skall öva i kyrkan om några veckor....) sjunga Everything/Michael Bublè
    Ut: ej bestämt... änSolig

• JochD

In: Ted gärdestad - För kärlekens skull
    Ut: Theme song Indiana Jones  

• Bäck

vi ska ha ronja rövardoter som ingång och utgång metalicca nothing else matter

• idaa

In: Gabriel's oboe (instrumental: eufoniumsolo med pianokomp)
    Ut: Tarzan - You'll be in my heart

Solosångerna har vi svårast med... har hittat flera olika som vi gillar och kan tänka oss:

- Där våra världar möts (pocahontas 2)
    - En förtrollad natt (sonja alden)
    - The colour of my love (celine dion)
    - Som en saga (sonja alden)
    - We´re man and wife (michelle featherstone)
    - Rest of my life (michelle featherstone)

Tanken är i alla fall att det ska vara en engelsk och en svensk solosång! Sen kanske jag ska sjunga en engelsk sång, men jag vet inte ifall jag klarar det just den känsliga dagen...

• Bröllop201187

Ingångslåt River flows in you
    utgångslåt  Bröllopsmarsch Ullånger 

Svar på tråden Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???