• brolencarlsson

Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???

Jag och min blivande är lite oense om vilken låt vi vill ha som utgångsmarsch....och ingång vet vi inte heller men det antar jag att man får kolla lite med prästen sen oxå vilka som man brukar välja mellan....blir väl den klassiska kan jag tro!

Men utgångsmarschen skulle jag tycka var jättekul med Tomas Ledins-" Galen i dig"
    Det är "våran" låt och jag tycker den vore lite kul att ta =0)
    Men min sambo är inte en sån som vill sticka ut så där....

Vad ska ni ha för låter och vilken sång ska ni ha i kyrkan om ni har nån som sjunger solo!

Min blivande´s syster ska sjunga Sara Down Finder´s låt- "kärleksvisan" =)

När ska ni gifta er och vart bor ni, vore oxå kul att veta =0)

Vi bor i västmanland och vi gifter oss den 2:a juli 2011

• Svar på tråden Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???
  • 20110820

Vi har inte bestämt in- och utgångsmusik men min önskelista ser ut så här:

In: Änglagård

Solosång: Utan dina andetag - Kent
    Solosång: Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer

Ut: Ronja Rövardotter

-----------------------

Solosångerna är spikade och klara, tyvärr är de nog de i särklass vanligaste solosångerna på bröllop numera men det skiter jag faktiskt i. Eskilstunabor som vi är så är Kent ett måste och Kärleksvisan är självskriven så det får bli så

Min BM är inte riktigt enig med mig på in- och utgångsmusiken, behöver bearbeta honom lite mer Han är nog mer inne på att gå antingen in eller ut till någon av de traditionella marscherna men det är jag inte alls pigg på. Vi ska träffa kantorn på söndag så vi får väl se om någon av oss ändrar oss då

• Loche

Vi har inte helt bestämt oss ännu, men förslaget, som det ligger just nu är:

In: Instrumentalversion av "Power of love"
    Solosång: "I folkviseton" och "Av längtan till dig"
    Ut: "All you need is love"

• rotorp

Har inte läst igenom hela tråden.
    Prästen är bara mer för vigsel samtalet och den biten
    Men prata med Kantorn/organisten om det och boka in en tid

Vår kantor är kanon och väldigt hjälpsam.
    Och tog fram förslag när jag berättade att vi inte hittat någon passande utgångsmarch.
    Hon satt mer än gärna och provspelade för oss och hjälpte oss =)

Så nu är vi snart där. 8 veckor kvar. Tiden går så fruktansvärt fort.

• Morneraka

vi hade tänkt:

in: Underbart - J Moraeus/L Eriksson

ut: Änglagård

men de ska vara på orgel..

Jag o sambon har så vitt skilda musiksmaker och detta var det ända vi kunde enas om...

9/7-11
  • Loche

Nu har vi ändrat oss igen! Skrattande

Det blir Can´t help falling in love som ingångsmusik och Power of love som utgångsdito.

• 20110820

Vi har också ändrat oss. Efter att vi träffat och hört kantorn spela (och att min blivande ville ha en traditionell bröllopsmarsch) blev det Mendelson in och Ronja ut, det blir perfekt! Jag rös både när vi gick in och ut ur kyrkan och då var det inte ens dagen D

• tobbicar

ja kanske låter jätte dum nu men hur gör man i kyrkan när man ska ha låtar som ingen kan sjunga, sätter man på en skiva då?

• perskan

Vi kommer ha Guns N Roses - November rain som ingångslåt.
    Min käre svärfar har skrivit ett arr och den kommer spelas på fiol, piano och elgitarr.

Ut kommer vi ha Högbo brudmarch för vi gifter oss i Högbo kyrka och den kändes rätt när vi hörde den.

Sen kommer två kompisar sjunga Du är allt av Sonja Aldén samt att min blivandes lillebror kommer sjunga en för oss än så länge hemlig egenkomponerad låt efter att själva vigseln är färdig.

På lördag smäller det, jag längtar som en galning

• Fossing77

In: Main theme från Star Wars ;)
    Ut: Inte bestämt ännu...
    Bökar även runt med psalmer.. November e inte direkt nån vigselpsalmmånad har jag märkt. ;) Hittat några omskrivna varianter på sommarvigselpsalmerna som det lutar åt...

• AR090704
    Fossing77 skrev 2011-08-11 09:28:06 följande:
    In: Main theme från Star Wars ;)
    Ut: Inte bestämt ännu...
    Bökar även runt med psalmer.. November e inte direkt nån vigselpsalmmånad har jag märkt. ;) Hittat några omskrivna varianter på sommarvigselpsalmerna som det lutar åt...
    Tipsa gärna om vilka psalmer ni väljer! Vi gifter oss också i november ,den 3:e :)
Svar på tråden Vad ska ni ha för låt som in och utgångsmarscher???