• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • vickanofilip

Chicita skrev 2011-03-06 07:39:01 följande:
    Jag letade mig också fördärvad efter pannsmycken. Tills jag hittade www.kronbruden.se

Jag har en bild på mitt pannsmycke som hon gjorde som en specialbeställning till mig, i mitt fotoalbum om du vill kika.
    Såg massa annars på utländska sidor (söker du på cirklet så kommer det upp) men jag ville inte ta risken att handla utanför sverige när jag inte har gjort det förut. Och dom var dessutom dyrare även utan frakten...
    jag kommer inte åt din bild.. va häftigt med medeltidstema!! jag älskar historia men har inte tagit steget till det temat på bröllopet.. kul!!! var hon bra på kronbruden? känns smycket stabilt? kunde du önska vad du ville? var det dyrt?? tor du hon kan fixa detta smycke??

jag är oxå lite larvig när det gäller handla på nätet.. vill helst ha det svenskt så att säga för att inte bli lurad över nätet..denna ovan skulle jag vilja ha.. love it!
  • Chicita
    vickanofilip skrev 2011-03-06 09:54:46 följande:
    jag kommer inte åt din bild.. va häftigt med medeltidstema!! jag älskar historia men har inte tagit steget till det temat på bröllopet.. kul!!! var hon bra på kronbruden? känns smycket stabilt? kunde du önska vad du ville? var det dyrt?? tor du hon kan fixa detta smycke??

jag är oxå lite larvig när det gäller handla på nätet.. vill helst ha det svenskt så att säga för att inte bli lurad över nätet..denna ovan skulle jag vilja ha.. love it!

Hon jobbar inte med platt metall utan med metalltråd.
    Jag betalade 1100 + frakt för mitt, men då ville jag ju ha det i äkta silver också.
    Hade jag valt silverpläterad mässingstråd så hade det varit halva priset.
    Eftersom jag gärna ville ha ett platt smycke så hamrade hon ut silvertråden på vissa ställen och jag tycker att det blev bra.
    Jag ville gärna ha ett skirt smycke, så det är helt i min smak Glad
    Stabilt, tja det är inte stenhårt utan går att forma till lite, men det är ju inte som vax direkt...
    Det rör sig ju när man tar i det, men det ska ju följa pannan, så jag är bara glad att det inte är allt för hårt, för då skulle jag nog riskera skav eller nåt.

Kerstin är jättebra att ha och göra med.
    Snabba svar och hon förstår verkligen vad man vill ha.
    Jag skickade en provbit på mitt klänningstyg så hon kunde matcha stenarna med dom gröna detaljerna jag ska ha Skrattande
  • Fossing77

Mina tärnor ska ha såna här, lutar det åt. Fast i burgundy då istället för lila. :) Ska bara lura ut om milanno.com är trovärdiga att ha med att göra. :)
  • Olga

tänkte bara säga en liten sak... tycker du inte att den här tjejen som har dina tärnors klänning på är smal men pga hur är klänningen sydd, ser dravid eller lite stor ut?? Jag vet inte hur är kroppsbyggnad på dina tärnor men i mag o höft delen ser hon tjock ut?!!?! Och hon är ju smal!? Kanske är klänningen inte i hennes storlek när de provade den men.... vet inte ...sorry....

• vickanofilip
    Chicita skrev 2011-03-06 10:01:24 följande:

Hon jobbar inte med platt metall utan med metalltråd.
    Jag betalade 1100 + frakt för mitt, men då ville jag ju ha det i äkta silver också.
    Hade jag valt silverpläterad mässingstråd så hade det varit halva priset.
    Eftersom jag gärna ville ha ett platt smycke så hamrade hon ut silvertråden på vissa ställen och jag tycker att det blev bra.
    Jag ville gärna ha ett skirt smycke, så det är helt i min smak Glad
    Stabilt, tja det är inte stenhårt utan går att forma till lite, men det är ju inte som vax direkt...
    Det rör sig ju när man tar i det, men det ska ju följa pannan, så jag är bara glad att det inte är allt för hårt, för då skulle jag nog riskera skav eller nåt.

Kerstin är jättebra att ha och göra med.
    Snabba svar och hon förstår verkligen vad man vill ha.
    Jag skickade en provbit på mitt klänningstyg så hon kunde matcha stenarna med dom gröna detaljerna jag ska ha Skrattande
    Det är ju jättefint!! jag ska nog ta kontakt med henne!! Jag vill ha ett liknande ,enkelt utan för mycket krussiduller och med rosa pärlor..vad är det för synlig skillnad på silver och silverpläterad tråd??
  • vickanofilip
    vickanofilip skrev 2011-03-06 19:55:01 följande:
    Det är ju jättefint!! jag ska nog ta kontakt med henne!! Jag vill ha ett liknande ,enkelt utan för mycket krussiduller och med rosa pärlor..vad är det för synlig skillnad på silver och silverpläterad tråd??
    glömde fråga;chicita;
    är det efter modellen scilla??
  • Fossing77

Olga - Tja, det kanske man kan tycka. Glad Jag tror dock att det går att lösa men den lite söm här och där om det nu är så att den ser för bylsig ut här och var. I grunden tycker mina tärnor att det är en superfin klänning, de har valt den själva nämligen. Glad Den ena tärnans faster är skräddare med över 30 års erfarenhet så hon kan nog fixa till lite om de känner att de vill ha fixat något. Glad

• Krazzzy
    Fossing77 skrev 2011-03-06 11:41:33 följande:

Mina tärnor ska ha såna här, lutar det åt. Fast i burgundy då istället för lila. :) Ska bara lura ut om milanno.com är trovärdiga att ha med att göra. :)
    Tala gärna om när du vet om det är seriösa eller inte, för jag är grymt sugen på en klänning därifrån ;)
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!