Vi2alltid skrev 2011-02-06 21:41:19 följande:
Ja självklart är det ju inte konstigt som sagt, det är flera olika män som skrivit den. Och att dessutom kyrkan har bestämt vilka som skulle vara med och inte säger ju en del om att det inte är så självklart att det är hur Gud vill att människan ska leva, utan dessa "kyrkans män" (blev många "inte" nu, hoppas du hänger med :) )
Och återigen; intressant med människor som lever starkt efter vissa saker och inte andra. Jag har hört flera personer som inte alls beter sig speciellt troende som hänvisar till Bibeln i sin argumentation mot att homosexuella skulle få gifta sig i kyrkan. Vad spelar de dem för roll; de går ju inte ens själva dit! Och de som går dit och kör samma argument; undrar om de har slavar hemma eller straffar otrohet med döden?
Ja, jag hänger med ;)
Jo, jag håller med också. Själv har jag dock som allra svårast med folk som säger sig vara kristna som varken läst bibeln eller överhuvudtaget läst om kristendomen.
Jag har en del homosexuella vänner som är kristna till den grad att man själv blir tvungen att försvara sig när vissa ämnen som sex och "samboskap" kommer upp.
Det gör mig rätt vansinnig....
Men tolka mig rätt nu. Jag tror själv på en högre makt som det är så populärt att säga numera. Gud eller Allah eller Jesus, spelar för mig ingen roll. Jag tror på det jag upplever och känner och har stor respekt för dem som kan sätta namn och historia på sin tro.
Det är bara när det blir en extremism bakom som jag blir förbannad. När folk inte kan respektera ens frihet att själv få välja hur man vill leva, tänka, känna och tro.
Nu blev det mycket OT.
Är det någon här som faktiskt inte har sex före äktenskap enbart pga sin religion? Som hade velat ha det men som inte vågar?
Det är om nått en intressant fråga.