• Sandrina

Vänta med sex till bröllopsnatten?

Ett relativt odisskuterat ämne här på BT!
    Vad tycker ni egentligen om att vänta med sex till själva bröllopsnatten?
    Finns det några här som faktiskt gör/gjorde det?
    Skulle vara jättespännande att höra!
    Själv skulle jag ha väldigt svårt med att gifta mig med någon jag inte haft sex med, med med tanke på att det är en sån stor del av samlivet!
    Men alla är vi olika! Berätta!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vänta med sex till bröllopsnatten?
  • Etheleglin

Inte för egen del, men jag vet de som väntat. Så länge man gör det man själv vill.

Fast jag tycker att det är lite underligt; tänk om man inte passar sexuellt ihop? Då kan det ju bli jättejobbigt att spendera ett helt liv ihop.

Om sexlivet fungerar tar det upp ca 10 % av förhållandet, men om det INTE fungerar så blir det 90 %! 

• Naive

"Before you buy the car you take it out for a test drive"

Samantha Jones, Sex And the City 

• hernameispekka
    förlovadflicka skrev 2011-01-26 11:59:37 följande:
    Vi väntar, tycker det känns jättebra :) 
  • Dona

vi vänta inte men tänker nog göra ett uppehåll till bröllopet :)

• Sandrina
    Dona skrev 2011-01-26 14:02:03 följande:
    vi vänta inte men tänker nog göra ett uppehåll till bröllopet :)
    Hur långt uppehåll då? :)
  • Dona
    Sandrina skrev 2011-01-26 14:04:35 följande:
    Hur långt uppehåll då? :)
    vi gifter oss den 14 maj, en månad kanske mer :)
  • Zelmah
    Dona skrev 2011-01-26 14:07:09 följande:
    vi gifter oss den 14 maj, en månad kanske mer :)
    oj! Imponerande, vi skulle aldrig klara det! Kanske 1,5 vecka sen skulle vi nog bli galna och förmodligen sura o frustrerade på varandra med haha! men man är ju så olika. Vi har nog en ganska hög sexdrift han och jag... Tur att vi båda har det iaf så att vi synkar...men jag skäms inte över det.
  • Dona
    Zelmah skrev 2011-01-26 14:15:16 följande:
    oj! Imponerande, vi skulle aldrig klara det! Kanske 1,5 vecka sen skulle vi nog bli galna och förmodligen sura o frustrerade på varandra med haha! men man är ju så olika. Vi har nog en ganska hög sexdrift han och jag... Tur att vi båda har det iaf så att vi synkar...men jag skäms inte över det.
    det har vi med haha men minst en månad ska vi hålla de har vi bestämt. man får ta hand om sig själv helt enkelt! ( ha ha ha skoj)
  • Johannaz
    förlovadflicka skrev 2011-01-26 11:59:37 följande:
    Vi väntar, tycker det känns jättebra :) 
    kul att vi inte är ensamna:)

Vi väntar oxå till bröllopsnatten!

hur länge har ni varit ihop?? 
  • hernameispekka
    Johannaz skrev 2011-01-26 14:20:48 följande:
    kul att vi inte är ensamna:)

Vi väntar oxå till bröllopsnatten!

hur länge har ni varit ihop?? 
    vi har varit ihop knappt 2½ år nu och kommer varit ihop drygt 3½ år vid bröllopet :)

Men som folk sagt ovan, med att man kan bli besviken. Tror ni vi är så naiva? Självklart kommer det vara klumpigt och långt ifrån den bästa av våra gånger, och troligtvis kommer man vara för trött den kvällen för att göra något över huvud taget. MEN detta kommer inte kännas jobbigt eller pinsamt eller så om något går fel eftersom det är någon man älskar och känner sig trygg med och kan dela allt med. Det tror jag är en av fördelarna med att väntat. Att maan faktisktslipper pressen. Om man inte själv bygger upp några superstora förväntningar
Svar på tråden Vänta med sex till bröllopsnatten?