• Sandrina

Vänta med sex till bröllopsnatten?

Ett relativt odisskuterat ämne här på BT!
    Vad tycker ni egentligen om att vänta med sex till själva bröllopsnatten?
    Finns det några här som faktiskt gör/gjorde det?
    Skulle vara jättespännande att höra!
    Själv skulle jag ha väldigt svårt med att gifta mig med någon jag inte haft sex med, med med tanke på att det är en sån stor del av samlivet!
    Men alla är vi olika! Berätta!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vänta med sex till bröllopsnatten?
  • Flodis Hjärtat

Vi har inte väntat och kommer inte göra ngt uppehåll. Ju mer desto bättre men alla är vi olika.
    Oavsett val så är det bästa valet det man själv bestämt!

• Johannaz
    hernameispekka skrev 2011-01-26 15:05:53 följande:
    vi har varit ihop knappt 2½ år nu och kommer varit ihop drygt 3½ år vid bröllopet :)

Men som folk sagt ovan, med att man kan bli besviken. Tror ni vi är så naiva? Självklart kommer det vara klumpigt och långt ifrån den bästa av våra gånger, och troligtvis kommer man vara för trött den kvällen för att göra något över huvud taget. MEN detta kommer inte kännas jobbigt eller pinsamt eller så om något går fel eftersom det är någon man älskar och känner sig trygg med och kan dela allt med. Det tror jag är en av fördelarna med att väntat. Att maan faktisktslipper pressen. Om man inte själv bygger upp några superstora förväntningar
    åh va starkt! vi har varit ihop i ett år och sex månader. 

håller med helt och fullt. plus att man har hela livet framför sig att öva och förbättra sig!

• förlovadflicka
    Johannaz skrev 2011-01-26 14:20:48 följande:
    kul att vi inte är ensamna:)

Vi väntar oxå till bröllopsnatten!

hur länge har ni varit ihop?? 
    Vi har varit ihop två år nästa vecka (:D), 2,5 när vi gifter oss. :) 
  • mani

Vi kommer absolut vänta, det kanske blir lite krångligt i början men sen har man hela livet tillsammans att utforska och lära varandra vad man tycker om.

• hernameispekka
    mani skrev 2011-01-26 19:28:01 följande:
    Vi kommer absolut vänta, det kanske blir lite krångligt i början men sen har man hela livet tillsammans att utforska och lära varandra vad man tycker om.
    härligt med fler :)
  • sofi 88

Vi har inte väntat och det har aldrig känts konstigt eller pressat Glad
    Men jag respekterar såklart de som väntar, det hade dock aldrig funkat för oss som dessutom bott ihop i två år...

• Krystal
    Johannaz skrev 2011-01-26 14:20:48 följande:
    kul att vi inte är ensamna:)

Vi väntar oxå till bröllopsnatten!

hur länge har ni varit ihop?? 
    snart 8 år...
  • Cammee
    hernameispekka skrev 2011-01-26 15:05:53 följande:
    vi har varit ihop knappt 2½ år nu och kommer varit ihop drygt 3½ år vid bröllopet :)

Men som folk sagt ovan, med att man kan bli besviken. Tror ni vi är så naiva? Självklart kommer det vara klumpigt och långt ifrån den bästa av våra gånger, och troligtvis kommer man vara för trött den kvällen för att göra något över huvud taget. MEN detta kommer inte kännas jobbigt eller pinsamt eller så om något går fel eftersom det är någon man älskar och känner sig trygg med och kan dela allt med. Det tror jag är en av fördelarna med att väntat. Att maan faktisktslipper pressen. Om man inte själv bygger upp några superstora förväntningar
    Måste bara få fråga en sak.  Alltså är ni oskulder eller ni har bara väntat med att ha sex med varandra?
    Hur kan man leva ihop i 2½ år utan att ha sex? :P Känner ni aldrig att ni inte kan stå emot? Jag antar att man säkert hittar på andra saker än just att ha sex, men någon gång måste ni ju känna att ni vill ta steget längre?
    Jag skulle själv aldrig klarat det, kunde inte ens hålla mig tills jag var myndig, så jag tycker att det är lite spännande. Kul att veta hur andra känner och tänker i frågor som man själv inte riktigt förstår sig på :)
  • Cammee
    Krystal skrev 2011-02-04 10:51:11 följande:
    snart 8 år...
    8 år utan att ha sex med varandra? jag och min sambo har också varit ihop i 8 år men vi väntade bara i tre månader. haha. Starkt jobbat , förstår inte hur ni har lyckats ;)
  • hernameispekka
    Cammee skrev 2011-02-04 11:11:18 följande:
    Måste bara få fråga en sak.  Alltså är ni oskulder eller ni har bara väntat med att ha sex med varandra?
    Hur kan man leva ihop i 2½ år utan att ha sex? :P Känner ni aldrig att ni inte kan stå emot? Jag antar att man säkert hittar på andra saker än just att ha sex, men någon gång måste ni ju känna att ni vill ta steget längre?
    Jag skulle själv aldrig klarat det, kunde inte ens hålla mig tills jag var myndig, så jag tycker att det är lite spännande. Kul att veta hur andra känner och tänker i frågor som man själv inte riktigt förstår sig på :)
    Man vänjer sig. Men självklart är man inte någon övermänniska. Därför är det bra att man är två :P När den ena faller får den andra vara starkare så att säga :P
Svar på tråden Vänta med sex till bröllopsnatten?