• Sandrina

    Vänta med sex till bröllopsnatten?

    Ett relativt odisskuterat ämne här på BT!
    Vad tycker ni egentligen om att vänta med sex till själva bröllopsnatten?
    Finns det några här som faktiskt gör/gjorde det?
    Skulle vara jättespännande att höra!
    Själv skulle jag ha väldigt svårt med att gifta mig med någon jag inte haft sex med, med med tanke på att det är en sån stor del av samlivet!
    Men alla är vi olika! Berätta!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vänta med sex till bröllopsnatten?
  • Lev idag

    Jag håller med dig. Jag skulle också ha otroligt svårt att gifta mig med någon som man inte delat allt med. Man lär sig så mycket om varandra tycker jag när man delar allt på det sättet.
    Så jag svarade; nej, jag skulle inte vänta med sex till bröllopsnatten.

  • pumiz

    Vad är det för skillnad mellan svaren "nej" och "absolut inte" ? Glad

    Men nej jag skulle inte heller vänta till bröllopsnatten, den delen av livet måste ju också passa ihop :)
    Däremot kanske en tanke kan vara att ha lite uppehåll med sex innan bröllopet så längtar man mer efter bröllopsnatten...? 

  • Sandrina
    pumiz skrev 2011-01-26 11:32:00 följande:
    Vad är det för skillnad mellan svaren "nej" och "absolut inte" ? Glad

    Men nej jag skulle inte heller vänta till bröllopsnatten, den delen av livet måste ju också passa ihop :)
    Däremot kanske en tanke kan vara att ha lite uppehåll med sex innan bröllopet så längtar man mer efter bröllopsnatten...? 
    Jag tänkte att vissa kanske svara nej men lite eftertänksamt, medans för andra så är det definitivt nej. Typ! :)

    Den tanken med ett litet uppehåll innan bröllopet har slagit mig också! Sen är ju nästa fråga, orkar man ens på bröllopsnatten?
  • förlovadflicka

    Vi väntar, tycker det känns jättebra :) 

  • Zelmah

    absolut inte för min del. Sexlivet är en väldigt stor och viktig del av samvaron i en relation för mig. Allt hänger ihop på nåmn sätt... har vi en svacka i relationen får vi en svacka i sexlivet. Får vi en svacka i sexlivet får vi en svacka i relationen.  Sex är det närmsta man kommer någon och de hormoner som utlöses av det stärker relationen (om sexet är bra såklart). Fysisk närhet och kontakt är jätteviktigt tycker jag och det är det som skiljer kärleksrelationen från vänskapsrelationen. Och jag skulle aldrig köpa bilen utan att ha provåkt hihi Flört... och att vänta i nästan 9 år nähe tack! Då hade det nog tagit slut av ren frustration.
    Sex är naturligt och inte fult, det är en drift vi har inom oss. Blir vi kära i någon blir driften starkare och det är inte något fel med det. Jag skulle personligen aldrig vilja vänta med sexet då skulle jag verkligen sakna  något stort och viktigt och jag skulle förmodligen vara ganska grinig oxå haha...
    Argumentet att man skulle ha mer lust och attration och att sexet skulle bli mer fantastiskt för att man väntar länge köper jag inte. Snarare antiklimax kanske.. Sex är något man lär sig tillsammans och det kräver kommunikation o lyhördhet för att lära sig vad den andra gillar, det blir bättre och bättre ju mer man har det. Ju oftare jag o min m2b har sex desto mer längtar vi efter det och desto mer dras vi till varandra av åtrå och kärlek. Så funkar det för oss. Men jag menar inte att allt bara handlar om sex, det är ju såklart massa andra saker som bygger en bra kärleksrelation oxå.

  • Sandrina
    förlovadflicka skrev 2011-01-26 11:59:37 följande:
    Vi väntar, tycker det känns jättebra :) 
    Va roligt att höra någon som har en annan åsikt!
    Tycker verkligen att det är något fint med att vänta om man klarar det.
    Ni har ju verkligen något extra spännande att se fram emot utöver bröllopet!
  • Sandrina
    Zelmah skrev 2011-01-26 12:04:56 följande:
    absolut inte för min del. Sexlivet är en väldigt stor och viktig del av samvaron i en relation för mig. Allt hänger ihop på nåmn sätt... har vi en svacka i relationen får vi en svacka i sexlivet. Får vi en svacka i sexlivet får vi en svacka i relationen.  Sex är det närmsta man kommer någon och de hormoner som utlöses av det stärker relationen (om sexet är bra såklart). Fysisk närhet och kontakt är jätteviktigt tycker jag och det är det som skiljer kärleksrelationen från vänskapsrelationen. Och jag skulle aldrig köpa bilen utan att ha provåkt hihi Flört... och att vänta i nästan 9 år nähe tack! Då hade det nog tagit slut av ren frustration.
    Sex är naturligt och inte fult, det är en drift vi har inom oss. Blir vi kära i någon blir driften starkare och det är inte något fel med det. Jag skulle personligen aldrig vilja vänta med sexet då skulle jag verkligen sakna  något stort och viktigt och jag skulle förmodligen vara ganska grinig oxå haha...
    Argumentet att man skulle ha mer lust och attration och att sexet skulle bli mer fantastiskt för att man väntar länge köper jag inte. Snarare antiklimax kanske.. Sex är något man lär sig tillsammans och det kräver kommunikation o lyhördhet för att lära sig vad den andra gillar, det blir bättre och bättre ju mer man har det. Ju oftare jag o min m2b har sex desto mer längtar vi efter det och desto mer dras vi till varandra av åtrå och kärlek. Så funkar det för oss. Men jag menar inte att allt bara handlar om sex, det är ju såklart massa andra saker som bygger en bra kärleksrelation oxå.
    Jag förstår dig helt och fullt. På något sätt får man en helt annan relation och lär känna varadra på ett annat plan.

    Men, har man aldrig haft sex tidigare vet man ju å andra sidan inte vad man saknar. Men det måste vara väldigt svårt att älska någon så mycket men inte få "röra" varandra. Sen drar man kanske gränsen på olika sätt?
    Även om man inte haft sex tidigare har vi ju en naturlig sexuell dragningskraft till någon vi är kär i, svårt de där!
  • BlackWIngedAngel

    Om man väntar till just bröllopsnatten är ju risken för ett anitklimax större än annars, tyvärr.

    Har man en liten ceremoni, tidigt på dagen, så kan det säkert vara en fin avslutning, men faktum är ju att majoriteten inte ens orkar ha sex på bröllopsnatten. Det har varit en lång stressig dag, med stor anspänning, många gäster och kanske också en hel del alkohol. Inte bästa upplägget för sin första gång, kan jag tycka. Festen varar ju ofta till långt in på natten. Så om man nu har väntat så pass länge, så hade jag nog tyckte att man kunde spara det litet till; Första morgonen som äkta makar är det många som tagit in på hotell och som ligger och drar sig och låter gårdagen sjunka in. Det känns som ett bättre tillfälle, tycker jag, om man nu vill att det ska bli mer speciellt.

  • förlovadflicka
    Sandrina skrev 2011-01-26 12:05:12 följande:
    Va roligt att höra någon som har en annan åsikt!
    Tycker verkligen att det är något fint med att vänta om man klarar det.
    Ni har ju verkligen något extra spännande att se fram emot utöver bröllopet!
    Precis, och sedan är faktiskt självbehärskning en jättefin egenskap hos en partner tycker jag :) 
  • SaJo1981

    Svarade absolut inte, haha men det beror nog mest på att jag och min m2b redan har två barn ihop! Men jag är helt inne på att alla gör det som känns bäst för dem! Men jag hade nog velat "testköra" ändå om vi inte hade haft sex...

Svar på tråden Vänta med sex till bröllopsnatten?