• Tittski

    Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)

    Hej, då det är rätt mycket stress här inne om att planera våran allas stora dag, och ibland behöver man lite perspektiv på det, att allt går inte alltid som man vill, och vad ska man annars göra än skratta åt de? Så tänkte jag att vi kan nog behöva skratta lite. Och för oss som inte är gifta än vad vi kan väntas oss på dagen....

    Så jag undrar, vad gick fel på eran dag? Hände de nått som inte fick hända som du kan skratta åt idag??

    Kan själv berätta när mina föräldrar gifte sig tappa min pappa ringen i kyrkan, och då golvet va lite små spruken i en gammal kyrka och svårt se..så fick han snällt ställa sig ner på alla fyra och leta ring just när dom skulle säga ja *S*

    Själv är jag rädd för att jag kommer börja hicka mitt i vigsel, då jag brukar göra de ofta och gärna när jag är nervös..och börjar jag hicka vet jag att jag kommer börja skratta ihop med tre tärnor..*S*

    Så vad gick fel? Vad kan du skratta åt idag? Va de någon som höll ett kul tal? Fick ni några roliga presenter? Gjorde ni nått roligt extra för gästerna? hände det som verkligen inte fick hända? mm

     

  • Svar på tråden Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)
  • misscat

    När min syster och hennes blivande kom till butiken dagen före bröllopet för att hämta upp hans kläder visade det sig att de lämnat ut hans frack till en annan kund. Butiken ringde upp den kunden och fick som tur var tag på honom. De fick ta med sig butiksbiträdet och möta upp den andra kunden vid ett litet köpcentrum några km utanför stan för att byta frack. Syster och svåger var ute i sista stund och skulle åka runt och hämta upp blommor på ett helt annat ställe så när det stackars butiksbiträdet hoppar in i bilen för att bli skjutsad tillbaks till butiken säger de att vi har inte tid att skjutsa tillbaks dig så den stackarn fick gå tillbaks in till stan Hade de tänkt lite hade de först kunnat hämtat blommorna och sen åkt tillbaks med honom...

  • Nea2011

    När min kompis gifte sig så bodde vi i en liten stugby. Vi hade pratat med "föreståndaren" om vi kunde få nyckel till brudparets stuga för att göra det lite extra fint tills de kom tillbaka på natten. "Föreståndaren" sa tvär nej så under kvällen fick vi med list sno brudparets nyckel.


    Tre på natten rullade jag och en kompis iväg för att tända ljus och fixa med blommor etc. Vi satt och väntade utanför stugan tills brudparet kom (vill ju inte tända levande ljus och sedan sticka).


    När de dök upp tackade vi för en trevlig dag/kväll/middag/fest och så gick vi till vår stuga och la oss. Efter ca 10 minuter kommer bruden och knackar på och frågar var vi gömt nyckeln. De hade letat överallt utan att hitta den...


    Och det var ju inte så konstigt. Nyckeln låg på insidan och dörren hade gått i lås när vi gick ut!!!


    Haha, bruden tog detta med ro. Hon är en skön tjej;) Så hon ringde upp "föreståndaren" vid 03:30 på natten som fick cykla över med en reservnyckel. Oj vad vi skämdes, men brudparet var förvånadsvärt muntra hela tiden!


    Bruden var lugnast under hela dagen...Jag hoppas verkligen att jag oxå är det i sommar när vi gifter oss...Det finns ju egentligen inget att stressa upp sig för. Det viktiga är att jag är där, min blivande är där och att ingen dör.


     

  • Jossen
    Zelmah skrev 2011-01-20 14:52:19 följande:
    Hahaha! kom och tänka på när Chandler och Monica i Vänner ska ta parfoto och sätta in i tidningen eller nåt. Och Chandler bara gör fulminer på varenda bild haha! slutar med att Joey får vara med Monica på tidningsbilden till slut hehe.

    Det är lite komiskt det där hihi.. känner en som gör samma... blir aldrig bra på bild, nåt liksom händer så fort en kamera dyker upp.. men jag antar att man spänner sig för att man blir obekväm om man är medveten om alla gamla misslyckade foton. Blir en ond cirkel liksom. Men hoppas att din make ska lyckas slappna av, hoppas fotografen kan hjälpa till med att få honom bekväm. :)
    Haha det var det första jag tänkte på också!!:)
  • AnnL

    För ett år sedan var vi gäster på ett bröllop och ojoj.... mycket gick galet.

    Det började med inbjudningkorten som var skrivna med glitterpenna (inget fel i det) men dom hade inte låtit den torka så när vi skulle öppna kortet så följde stor del av texten med så man såg inte vad som stod. Vi fick ringa en annan vän som skulle dit och kolla med henne vad som stod :P

    När vi kommer till kyrkan i mycket god tid var det en vigsel före så vi fick vänta vid en annan ingång (för att inte störa när brudparet skulle gå ut och ta emot grattisar) Vi väntar och väntar OCH väntar. Klockan slår 15.00 då vigseln skulle börja men ingen fick komma in i kyrkan. Dörren öppnas 15.05 av en stressad toastmaster (han var den enda förutom brudparet som var inne i kyrkan) varpå han utbrister " men skynda er vigseln har ju börjat"!!

    Alla rusar in ingen tar emot och delar ut psalmböcker, många som aldrig varit på bröllop ingen vet var dom ska sitta. Vi satte oss lite längre bak då vi inte var så nära. När alla satt sig då säger prästen att vi ska fylla på längst fram i kyrkan, folk tittar på varandra och jag tänker att de som är närmast borde flytta fram ännu mer, men det blir bara kaos och folk flyttar omkring innan vigseln kan börja 15 min försenad. När vi väl ska sjunga psalmerna (som inte var de man kanske känner igen) har ju ingen psalmbäcker vilket resulterar i att i princip ingen sjunger.

    Efter vigseln går vi ut och väntar på brudparet som kommer ut, vi står där som fån alla för ingen har nåt att kasta. Tillslut gräver en äldre dam upp lite ris från väskan och blir den enda av ca 70 gäster som kastar och bruden säger då: "Är det ingen fler som ska kasta ris"?? Hmm.... De bröllop jag varit på har jag då fått någonting att blåsa eller kasta.

    Sedan är det 1½ timme  tills vi ska samlas hemma hos brudparet på deras gård, och hur dom tänkte här förstår jag inte... Ingen fanns hemma hos dem, ingen tog emot, ingen hade nåt att göra och det började regna. Folk som bodde i närheten fick ta hem gäster och vänta där. När vi kommer dit ca 15 min innan utsatt tid finns toastmaster där som häller upp bubbel, det hade då slutat regna och solen stekte och det var så sjukt varmt. Ingen skugga inget vatten. Så gästerna dricker sitt bubbel. 15 min efter utsatt tid kommer brudparet (observera att dom endast åkt omkring i sin bil, inte blivit fotade eller annat) och är ganska berusade! Vi ska då skåla och i princip alla har tomt i glasen pga värmen, så det blir ingen direkt skål då vi inte fick påfyllning och fick skåla med tomma glas..

    Det var dukat på tomten med partytält och dom hade catering samt en kock som helgrillade gris på plats. Alla sätter sig till bords när himlen öppnar sig igen och det öser ner... Vi med flera gäster på samma linje, satt precis under en skarv i tältet som inte var tätat ordentligt så det öste ner på oss. Vi fick slita av lakanen från stolarna för att torka av oss själva och tallriken samt i princip sätta oss på andra gäster för att inte bli ännu mer blöta. När vi väl satt till bords skulle vi sjunga en allsång från festhäftet. Ca 20 av oss som satt i skarven hade inget häfte längre, det hade klistrat fast och blottnat upp av allt regn så vi fick försöka dela.

    Sedan ska vi äta, och det visar sig att allt regn har gjort att elden som grisen grillades på hade slocknat och kocken har svårt att få igång det igen så vi fick vänta på grisen 45min innan den var klar. Vid det laget var all sallad samt potatissallad slut. Lite felberäkning... Det fanns däremot gott om beasås :)

    Det blev mingel och tomten som var blöt efter regnet var geggigt och det gick knappt att gå. Bruden tog på sig stövlar och bytte till mjukisbyxor (!!!) bandet kom 2 timmar försent och var fulla... fast dom var ganska bra ändå :)

    Droppen blev när vi gick till baren som dom hade till självkostnadspris och vinet var slut. Det var ändå tidigt på kvällen, ölen var också slut. Jaja, får bli en drink då, drinken som serverades för 20:- var fanta och vodka och den smakade skit. Vi tackade då för oss och gick hem. Hungriga och blöta.

    Ingen har fått något tackkort. än... :D Nu vet jag iaf hur jag inte ska göra :D

  • Charlie13

    Men herregud vad hemskt!! Det låter som en mardröm, som dessutom verkar ha varit dåligt planerad! :P


    AnnL skrev 2012-06-01 08:11:14 följande:

    För ett år sedan var vi gäster på ett bröllop och ojoj.... mycket gick galet.

    Ingen har fått något tackkort. än... :D Nu vet jag iaf hur jag inte ska göra :D


  • Jossen
    AnnL skrev 2012-06-01 08:11:14 följande:

    För ett år sedan var vi gäster på ett bröllop och ojoj.... mycket gick galet.

    Det började med inbjudningkorten som var skrivna med glitterpenna (inget fel i det) men dom hade inte låtit den torka så när vi skulle öppna kortet så följde stor del av texten med så man såg inte vad som stod. Vi fick ringa en annan vän som skulle dit och kolla med henne vad som stod :P

    När vi kommer till kyrkan i mycket god tid var det en vigsel före så vi fick vänta vid en annan ingång (för att inte störa när brudparet skulle gå ut och ta emot grattisar) Vi väntar och väntar OCH väntar. Klockan slår 15.00 då vigseln skulle börja men ingen fick komma in i kyrkan. Dörren öppnas 15.05 av en stressad toastmaster (han var den enda förutom brudparet som var inne i kyrkan) varpå han utbrister " men skynda er vigseln har ju börjat"!!

    Alla rusar in ingen tar emot och delar ut psalmböcker, många som aldrig varit på bröllop ingen vet var dom ska sitta. Vi satte oss lite längre bak då vi inte var så nära. När alla satt sig då säger prästen att vi ska fylla på längst fram i kyrkan, folk tittar på varandra och jag tänker att de som är närmast borde flytta fram ännu mer, men det blir bara kaos och folk flyttar omkring innan vigseln kan börja 15 min försenad. När vi väl ska sjunga psalmerna (som inte var de man kanske känner igen) har ju ingen psalmbäcker vilket resulterar i att i princip ingen sjunger.

    Efter vigseln går vi ut och väntar på brudparet som kommer ut, vi står där som fån alla för ingen har nåt att kasta. Tillslut gräver en äldre dam upp lite ris från väskan och blir den enda av ca 70 gäster som kastar och bruden säger då: "Är det ingen fler som ska kasta ris"?? Hmm.... De bröllop jag varit på har jag då fått någonting att blåsa eller kasta.

    Sedan är det 1½ timme  tills vi ska samlas hemma hos brudparet på deras gård, och hur dom tänkte här förstår jag inte... Ingen fanns hemma hos dem, ingen tog emot, ingen hade nåt att göra och det började regna. Folk som bodde i närheten fick ta hem gäster och vänta där. När vi kommer dit ca 15 min innan utsatt tid finns toastmaster där som häller upp bubbel, det hade då slutat regna och solen stekte och det var så sjukt varmt. Ingen skugga inget vatten. Så gästerna dricker sitt bubbel. 15 min efter utsatt tid kommer brudparet (observera att dom endast åkt omkring i sin bil, inte blivit fotade eller annat) och är ganska berusade! Vi ska då skåla och i princip alla har tomt i glasen pga värmen, så det blir ingen direkt skål då vi inte fick påfyllning och fick skåla med tomma glas..

    Det var dukat på tomten med partytält och dom hade catering samt en kock som helgrillade gris på plats. Alla sätter sig till bords när himlen öppnar sig igen och det öser ner... Vi med flera gäster på samma linje, satt precis under en skarv i tältet som inte var tätat ordentligt så det öste ner på oss. Vi fick slita av lakanen från stolarna för att torka av oss själva och tallriken samt i princip sätta oss på andra gäster för att inte bli ännu mer blöta. När vi väl satt till bords skulle vi sjunga en allsång från festhäftet. Ca 20 av oss som satt i skarven hade inget häfte längre, det hade klistrat fast och blottnat upp av allt regn så vi fick försöka dela.

    Sedan ska vi äta, och det visar sig att allt regn har gjort att elden som grisen grillades på hade slocknat och kocken har svårt att få igång det igen så vi fick vänta på grisen 45min innan den var klar. Vid det laget var all sallad samt potatissallad slut. Lite felberäkning... Det fanns däremot gott om beasås :)

    Det blev mingel och tomten som var blöt efter regnet var geggigt och det gick knappt att gå. Bruden tog på sig stövlar och bytte till mjukisbyxor (!!!) bandet kom 2 timmar försent och var fulla... fast dom var ganska bra ändå :)

    Droppen blev när vi gick till baren som dom hade till självkostnadspris och vinet var slut. Det var ändå tidigt på kvällen, ölen var också slut. Jaja, får bli en drink då, drinken som serverades för 20:- var fanta och vodka och den smakade skit. Vi tackade då för oss och gick hem. Hungriga och blöta.

    Ingen har fått något tackkort. än... :D Nu vet jag iaf hur jag inte ska göra :D


    Fy f*n säger jag bara!!
    Jag vet egentligen inte om den passar in här då rubriken lyder "här skrattar vi...";) Skämt åsido, men detta lät hemskt! fy fy fy! Hoppas inte detta händer NÅGON mer, någonsin!
  • AnnL
    Jossen skrev 2012-06-04 01:21:02 följande:
    Fy f*n säger jag bara!!
    Jag vet egentligen inte om den passar in här då rubriken lyder "här skrattar vi...";) Skämt åsido, men detta lät hemskt! fy fy fy! Hoppas inte detta händer NÅGON mer, någonsin!
    Jo men nu kan vi faktiskt skratta åt det, dessutom så verkade inte brudparet alls så bekymrade, var nog mer vi gäster som tyckte det var jobbigt :D
  • Aniara4

    Jisses vilket elände!

    Fast just det här:


    AnnL skrev 2012-06-01 08:11:14 följande:

    Efter vigseln går vi ut och väntar på brudparet som kommer ut, vi står där som fån alla för ingen har nåt att kasta. Tillslut gräver en äldre dam upp lite ris från väskan och blir den enda av ca 70 gäster som kastar och bruden säger då: "Är det ingen fler som ska kasta ris"?? Hmm.... De bröllop jag varit på har jag då fått någonting att blåsa eller kasta.


    var faktiskt inte brudparets fel! Du nämnde att de flesta inte var så vana bröllopsbesökare, det var tydligen bara den äldre damen som visste att gästerna förväntas ta med sig ris att kasta på brudparet. Nu har det ju blivit rätt vanligt att brudparet håller med olika saker (inte minst om de vill ha t.ex. såpbubblor) men egentligen är det lite bakvänt. Riset ska ju vara en lyckönskning från gästerna till brudparet, så det blir lite som att ge någon ett gratulationskort som man vill att den ska skriva på och ge till en...
  • Mariem

    Jag satte på ringen på fel hand på min man. Ingen märkte det, inte ens han. =) Sen när han märkte det efter en stund, och skulle byta hand i smyg, så fick han knappt av den. Lite pinsamt, men kul! =)

  • Aniara4
    Mariem skrev 2012-06-04 11:35:30 följande:
    Jag satte på ringen på fel hand på min man. Ingen märkte det, inte ens han. =) Sen när han märkte det efter en stund, och skulle byta hand i smyg, så fick han knappt av den. Lite pinsamt, men kul! =)
    Och jag upptäckte när vi stod utanför och väntade på att gå in i kyrkan att jag redan hade båda ringarna på mig! Vi hade haft fotografering innan och då hade jag tagit på mig vigselringen för bilderna, och sen glömt att ta av mig den.
Svar på tråden Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)