• Åkerfeldt

kommer du ändra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-19 12:02
    KOmmer du ändra ditt efternamn när ni gift er??
    Vad har du för efternamn nu, och vad kommer du heta när du e gift?

Jag heter nu Nilsson i efternamn, men efter den 5/2 så heter jag Åkerfeldt.
  • Svar på tråden kommer du ändra?
  • prinsessanogrodan
    SnartFruSir skrev 2011-01-19 16:36:38 följande:
    Jag hade tänkt byta till hans efternamn Sir, som är tjeckiskt. Men jag har inte bestämt mig om jag ska behålla mina efternamn, har ett från mamma och ett från pappa.

Nu kanske jag är lite löjlig men det är bara jag som har den kombinationen av efternamn i Sverige så jag brukar undvika att skriva ut det på forum där alla kan läsa. Jag tror ingen av er är bedragare men googlar man får man ofta träff på BT´s inlägg. Men om vi säger så här: Men släkt grundade ett företag som idag ägs av några andra men gör fortfarande blåbärs- och nyponsoppa (i det namnet) för glatta livet ;)

Efternamn 2 skippar jag dock.
    Jag skriver heller aldrig ut mitt efternamn på forum för jag är ensam om min kombination av förnamn och efternamn. Efternamnet är så ovanligt så det vill jag aldrig skriva ut på forum. Jag är även helt anonym på min blogg, endast min nära och kära vet att det är jag som har den bloggen. Jag lägger aldrig upp bilder på mig själv eller m2b eller våra vänner på bloggen heller.
  • J och J

lunah: ja det är fint. finskt. 
    heter johanna och han heter joel

aniara4: mm det är ju så att man tänker efter. men det låter ju så fint. och nåt son namn vill jag inte ha.
    och som du säger egentligen  inte konstigare än att jag skulle ta kristiansson. för det blir ju som fel det med =)

svårt är det då alla tre namn är så fina =) 

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • sofi 88

Vi kan omöjligt bestämma oss. Han har nu iof sagt att han kan tänka sig att ta mitt namn, "Fischer", men Marcus Fischer låter nästan för tyskt... Jag har varit inne på att ta min farmors, mammas namn men det gillar inte m2b å jag vet inte om man får gå tillbaka så långt. Ett annat alternativ har varit "Salonen" men tycker det är lite för likt "Salongen", mina initialer blir SS vilket inte är helt ok och så vill jag inte att folk ska tro att jag är finsk... Hinner nog ändra oss några gånger... 

• Sebastiána

Jag tänker inte byta till hans efternamn.

Jag har haft det här namnet i snart 40 år och är fäst vid det Hans är en av Sveriges vanligaste och tråkigaste namn Jag förknippar mig själv mycket med namnet och en del av min identitet sitter där Min BM vill inte "ta sin frus efternamn" så vi kommer att heta samma som nu.
  • TheD

Jag skulle aldrig byta mitt efternamn så han byter istället då han har ett vanligt :) och för att skärma av sig frånsin familj lite mer.

• Niini

Kommer byta till hans. Har ändå manliga syskon som för vårt vidare vilket inte han har.

• 1700tal

Både jag och blivanden är ensamma om att heta det vi heter så jag skriver inte våra namn.. Jag har ett -dotternamn idag och blivanden har sitt släktnamn som jag tycker klingar väldigt vackert. De är nu just nu bara 6 personer som bär släktnamnet, sambons bror och föräldrar samt hans farföräldrar.

Därför känns det ganska fint och betydelsefullt att få ta det namnet.

• TheD
    TheD skrev 2011-01-19 18:08:14 följande:
    Jag skulle aldrig byta mitt efternamn så han byter istället då han har ett vanligt :) och för att skärma av sig frånsin familj lite mer.
    Jo, vi är 9 personer med det namn därför väljer jag att inte skriva det :)
  • MagicBride

Här är en till som är ensam om sin namnkombination på grund av släktnamn så jag väljer också att inte skriva ut. Jag kommer dessvärre att byta till min sambos (också fina släktnamn) under lite protester ;) Har enda sedan jag var liten sagt att jag aldrig skulle byta, men tänkte mig då att det inte skulle vara så svårt att få någon Svensson eller Nilsson att byta. Nu sluta jag upp med en med lika stor kärlek till sitt namn som jag och eftersom det är jag som mest tycker att vi borde heta samma så är det jag som byter. Dock behåller jag mitt gamla som mellannamn.

• Sebastiána
    Niini skrev 2011-01-19 18:13:56 följande:
    Kommer byta till hans. Har ändå manliga syskon som för vårt vidare vilket inte han har.
    ...om de gifter sig med tjejer som vill ha deras namn ja.
Svar på tråden kommer du ändra?