• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Cakes

Så bra tråd, tack för alla tips! Själv har jag inte riktigt kommit igång med allt än, så det var bra med insirationen! :)

• MTB
    Missan skrev 2012-10-24 18:44:55 följande:
    Ska fixa det mesta som går själv.. inbjudningskort, placeringskort favours etc.. tänkte även göra både tyll-bollar och silkespappersbollar (www.pinkfrosting.com.au/persistent/catalogue_...) dock i rosa och grönt för att göra fint i festlokalen. Är det någon som har bra förslag på hur man kan köpa eller göra billiga ljuslytor som kan stå på bordet under middagen??
    Jag hittade en blog om har roliga idéer om papperslyktor =)

rebeccasdiy.blogspot.se/2011/11/diy-tapetlyktan-pion.html
  • pulmonate

Har postat lite enskillda foton förut på mitt pyssel, men så här ser det ut alltihop tillsammans. Här var lite av pysslet som några av gästerna samlade. Kul att de gillade det så mycket att de sparade det. 

Det var fint tillsammans. Här ser ni: Inbjudan med oss som tecknad, strut till ris och konfetti med dikter skrivna på som min pappa skrev till mig (är borta nu), favourasken som alla fick med en keramikskål med 5st konfetti (mandel m socker utanpå = italiensk tradition), blomman med påsydda pärlor som jag och tärnorna hade i håret, en mini-blomma som min chihuahua hade , vigselprogrammet i form av solfjäder (uppskattat då vi hade 36C på dagen!), pärlarmband jag gjorde till tärnorna, pärlörhängen som jag gav till tärnorna.

skyllt med avstånd till där gästerna reste ifrån för att närvara. Ett sätt att visa att vi uppskattade det och var väl medvetna om hur långt dom rest! 

Och så bordsdekorationen med olika burkar och flaskor med burlap och spetts där vi hade blommor (protea), tygblommor, värmeljus. Krukan med gräs har bordsnummret målat på. 
  • Fjärilen

Här kommer mitt pyssel:

En galge till klänningen, har gjort blomman själv.

Strumpeband, blommorna har jag gjort själv.

Hårspännen till bruddnäbben.

Vi bjöd på cigarrer så då gjorde jag olika sorters tändstickaskar.

Vårat Vigselprogram. Vi gifte oss i Italien så då var det lite varmt :)

Koner som satt på stolarna fyllda med rosenblad.

Dekorerat v'skan med en blomma och gjort armbandet av örhängena.

• pulmonate

Fjärilen: Vad fint ditt pyssel är. Det var jätte kul att utbyta idèer där med dig ett tag på Italien sidan. Vad fint allt blev. Har du några foton på själva vigselplatsen och hur det blev under middagen? *nyfiken*

• julle79

tänk bara på att rosblad ger fläckar om du tänkt ha riktiga i kyrkan att dom ska kassta på er tex...många kyrkor tillåter varken ris som drar till sig råttor eller när fåglarna äter de så sväller de i magen å dom dör av svullenbuk, rosblad kan ge fläkar i dyrbara marmorstenar på kyrktrappor golv å gångar osv....å värst av allt fläcka kläningen.

bästa till de är sopbubblor

Minuz skrev 2012-10-10 15:14:30 följande:
    Jag hade oxå tänkt ta tårtpapper men det är väldigt tunt och sladdrigt.
    Så jag köpte lite tjockare papper med text på. A4, delade på mitten och gjorde en strut. Funderar på om jag ska sätta något band eller spets upptill på kanten...............

Men läckert att ha de i kyrkan med rosblad i!
  • julle79

va nog till burre jag mena som skulle ha rosenbland i klickade för snabbt...reagerade bara på rosenbladen

julle79 skrev 2012-11-02 23:28:27 följande:

tänk bara på att rosblad ger fläckar om du tänkt ha riktiga i kyrkan att dom ska kassta på er tex...många kyrkor tillåter varken ris som drar till sig råttor eller när fåglarna äter de så sväller de i magen å dom dör av svullenbuk, rosblad kan ge fläkar i dyrbara marmorstenar på kyrktrappor golv å gångar osv....å värst av allt fläcka kläningen.

bästa till de är sopbubblor

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer