• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Millisch

Vi har pysslat lite mer vi med, vi har temafärgerna grön och guld men då gästboken kvar silvrig så körde vi på med silver där med. Men annars är allt guld =)

• Fremm
    BlomAnna skrev 2012-08-14 22:50:44 följande:
    Ååå nåt sånt hade jag velat göra med släktingars foton men sambon tyckte det verkade konstigt...
    Samma här, har lagt fram förslaget för min blivande att det vore kul med våra föräldrar samt far och morföräldrars bröllopsfoton men han förstod inte heller vitsen med det :-/...
  • Fremm

Ett par frågor angående pompombollar,

Hur många lager papper och hur stora mått på pappret är lämpligt?
    Om jag ska testa att göra av servetter, delar man lagren eller använder man hela servetten, hur många servetter ska man vika ihop till en pompom?

Jättetacksam för svar! :)

• Fremm

imdelicate, ljuvliga bilder på allt fint pyssel du gjort! Så fint!!

Pulmonate, superfint och personligt!!

• Sandrajavisst

Vad duktiga ni är! ohh vad pirrar i pysselnerven! Undrar också lite hur ni går till väga för att göra pompombollar..

Jag är igång att planera men vill ju kunna göra det mesta dekorationer själv, just för att få det personligt.

• ThedaywesayIdo
    imdelicate skrev 2012-09-04 08:49:12 följande:
    Här är bilder på det pysslet vi gjorde till vårt bröllop :) Vi hade lila som färgtema.

Här är kuverttårtan som jag gjorde. Det roliga var att typ alla gäster hade något lila inslag på paketen de gav oss.
    Allting var verkligen jättefint! Hur har du gjort kuverttårtan? Supersöt:)
  • Tokig

Mina första 25 vindsnurror är klara... nu måste jag bara hitta fler pinnar så att jag kan göra massvis fler...
  • JOOL 09
    Tokig skrev 2012-09-11 13:37:25 följande:

Mina första 25 vindsnurror är klara... nu måste jag bara hitta fler pinnar så att jag kan göra massvis fler...
    Superfina! Vart ska du ha dom?
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer