• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Tokig

Våra vigselprogram - inspirerade av pulmonates fina program som hon lagt upp här på BT.

• Cicci90
    Tokig skrev 2012-10-02 10:08:44 följande:
    Våra vigselprogram - inspirerade av pulmonates fina program som hon lagt upp här på BT.

Riktigt roligt och unikt! Har säkerligen sätt pulmonates program, men kommer inte ihåg hur det ser ut. Får nog ta mig en titt i galleriet.
  • Tokig
    Cicci90 skrev 2012-10-03 09:57:55 följande:
    Riktigt roligt och unikt! Har säkerligen sätt pulmonates program, men kommer inte ihåg hur det ser ut. Får nog ta mig en titt i galleriet.
    Ja, unikt vet jag inte eftersom det är Pulmonates design... men ja, jag tycker också de är jättefina. Baksidan är täckt av olika mönstrade presentpapper. Alla möjliga färger (samma som mina vinsnurror).
  • Tokig

Nio härliga godisburkar står här hemma nu; "brudens favorit" "Brudgummens favorit" osv...

• Tokig

(Det finns ju två pysseltrådar så jag postar i båda... )

Servetterna är vikta och klara.

Det är tygservetter i massor av olika tyger. Inte många är lika varandra. Runt servetten är det ett läderband. Själva bordsplaceringskortet är ett litet kuvert.

Som sagt, bordsplaceringen är ett litet kuvert...

... med en personlig hälsning till var och en.

• Tokig

Sista pysslet... våra små kuber. Kommer finnas på borden. Lite informaton + en bild från kvällen då vi träffades ("nyförälskade") och en bild från förlovningen ("nyförlovade").

Kan forrtfarande inte ladda upp mer än en bild i taget så nu kommer inläggsbombning igen.

• Fremm

Nu har jag pysslat lite och gjort en provdukning, vad tycker ni? :)

Har satt namn på gästerna med dymon på favoraskarna, tyvärr är en del namn lite långa men jag tycker inte det gör så mkt att ha dem lodrätt så här, vad tycker ni? Frågan är om man ska göra likadant med alla killarnas namn oavsett längd eller bara de som är långa? Tjejerna har ju brudklänningen istället och den är bredare och där passar det bättre att alla namn är vågrätta..

Svåra är att veta hur många lyktor av varje sort det går åt, jag inser ju att det blir rätt fullt på bordet med alla glas och porslin ändå men vill ha mkt ljus, ska nog göra ett gäng lyktor till och köpa fler glimmaljushållare, sen kommer förrätten bli soppa så det kommer bli en hjärtformad brödbit på den undre tallriken (porslin och bestick blir ju andra sen eftersom jag använder vårt hemma nu), hade lite svårt att placera festprogrammet men det får nog bli ovanpå den djupa tallriken, eller under besticken men vill gärna att de ska synas bra. :)

Vore kul med lite feedback om vad ni tycker :)

• MarieTherese05

Hejsan till er alla!

Nu har jag suttit & tittat samt läst igenom hela tråden.
    Tack tack har fått så mycket ideér som knyts ihop i min ryggsäck så får jag se om något föds...

Hoppas det är ok om jag kopierar något fantastiskt jag sett

Lycka till brudar  

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer