• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Minuz
    Solstice skrev 2012-06-24 20:45:20 följande:

NICE! Gillade verkligen tårtfaten!
  • Cicci90
    Solstice skrev 2012-06-24 20:45:20 följande:
    Jättefint! Gillar verkligen den gröna färgen!
  • Solstice
    minuz- Tack! Frågade pappa om han inte kunde fixa ihop fyra tårtfat så det blev fyra tårtfat i olika höjd med fyra ben under för att de ska stå stabilt. Det är svårt att se men han har lagt ner tid och fräst spår och annat - blev helt tårögd när han kom med dem!

Cicci90- vi hade bestämt grönt som tema och när jag hittade dessa sidenbanden så blev det ett par rullar i olika bredder som vi använt till inbjudningarna också. Och den är verkligen så härligt grön som den ser ut på bilderna.
  • Minuz
    HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!

Sitter och pysslar lite. Vad tycker ni? Både ris och ros TACK!
    Längst ner till höger kommer jag att stämpla denna text. Och bredvid klockan kommer det stå: The time has come!
    Bör jag kanske flytta "bröllop" lite mer till höger så det inte är så tomt där?
    Sedan ser ni insidan, ena sidan kommer inbjudan att vara och på andra sidan kommer det finnas tags med resten av information som man bör skicka med. Bra eller dåligt med denna idé?
    Baksidan är det bara stämplat.

Allt går i ivory, guld och lila. Gubben tyckte att jag skulle ta ett turkost band runt kortet istället för det lila, vad tycker ni?
    Ursäkta dåliga bilder, dålig belysning i pysselrummet......

• Solstice

Muniz- jag tycker lite som en del i "Kina-tråden" att det är lite mycket på framsidan: texten nere i hörnet är onödig, jag hade nog tagit bort de blommorna som hänger ner och klockan samt de guldiga hörnen men det är jag det!

• Cicci90
    Minuz skrev 2012-06-27 21:01:26 följande:
    Jag tycker att allt är fint och den lila färgen ser jättebra ut! Hur det blir med turkost är ju svårt att säga. Har ni båda färgerna i övriga dekorationer? Men som sagt, det lila är jättefint.

Men jag tycker lite som Solstice. Framsidan känns liiite för mycket.
    Jag hade tagit bort blommorna som hänger ner samt klockan med tillhörande text.
    Möjligvis hade även texten längst ner i högra hörnet försvunnit för min del. OM den inte kommer att gå i samma typsnitt som "Bröllop".
    Att skicka med tags med information tycker jag var en rolig idé Glad Och hjärtat i bakgrunden tycker jag var finurligt och vackert.
    Men om du och din gubbe är nöjda med inbjudan och känner att den återspelar er så tycker jag att ni ska ha den som den är! Detta var bara mina tankar baserat på min smak, vilken inte alla i världen kan dela. Även om det hade underlättat Flört  Vad roligt med ett pysselrum förresten! När jag ska göra något får jag sitta vid matbordet eller soffbordet. Vilket betyder att jag hela tiden måste plocka undan allt när det är dags att äta.. Suck!
  • Sara 120707
    Minuz skrev 2012-06-27 21:01:26 följande:

Insidan och baksidan tyckte jag var väldigt rolig och bra som den var.

Framsidan däremot ser väldigt mycket ut, lite väl plottrigt.

Hade det varit jag så hade jag tagit bort texten nere i hörnet, jag hade nog oxå haft "bröllop" utan ramen, dvs direkt på pappret.

strass smycket på bandet kändes också lite för mycket.

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer