• Thulan85

    Juni 2011 del 3

    Hej!

    Såg att vår tråd stängdes ner igår så nu startade jag en ny. Hoppas att alla hittar hit!

    Välkomna alla junibrudar!

  • Svar på tråden Juni 2011 del 3
  • Thulan85

    Här hemma är det väldigt lugnt på bröllopsfronten just nu. Fokuserar mest på skolan och julen men efter nyår då tar jag nya tag och då har sambon lovat att hjälpa till lite mer.

    Ni som inte har köpt klänning än, visa oss era favoriter!=) Är så kul att se vad alla har för smak och man hittar så många fina klänningar. Själv ha jag redan min klänning och det är bara 3 veckor kvar tills jag ska till Stockholm och hämta den=) Var lite rädd att jag skulle hitta någon klänning i nya Lillykollektionen som jag tyckte bättre om än den Lillyklänning som jag köpt men tack och lov var det ingen som föll mig i smaken=)

    Nästa steg för oss är inbjudningskorten. Ska beställa nu i december för 14 feb ska de delas ut. Har ni bestämt vilka inbjudningskort ni ska ha? Eller hur de ska se ut om ni gör egna?

    God natt på er

  • Thinkerbelle

    Ah, vi bestilte vår honeymoon i dag! så glad!


    Blir 2 veckor i Maldivena - ser så frem mot det:)


    Kjenner ellers at bryllupet begynner å falle på plats: plats, kyrka og prest er booket, arrangement på fredagen er ordnet, DJ til festen, og bröllopsresa. Jag holder for tiden på å bestemma mig for klänning, så när det er i boks, så kjenner jag mig lite mer lugn.


    Neste på min liste er da buss til gjestene og bil til oss fra kyrkan, samt inbjudningar..


     

  • 2010 2010

    Hej!
    Hoppar in här. Vi ska gifta oss 11 juni 2011. Har bokat kapell, festplats som är en gammal kvarn som nu är restaurang, häst och vagn från kapellet, fotogtrafen.

    Imorgon ska jag till make-up artisten och kolla in lite vad för produkter de använder och så. Sedan ska vi åka och se ut kläder till blivande mannen och till barnen. Har 3 döttrar som är 6, 3 och 1,5 år och de ska vara brudnäbbar.

    Jag själv har bokat 2 klänningar men ska ju bara välja en av dem. De är otroligt vackra båda två och sitter perfekt men ändå väldigt olika.
    Den ena är en lilly-klänning axelbandslös (ska bli halterneck) i ivory med snörning och släp. Har lite brodyr/stenar som pryder byst och bål. Nr 3080, googlar man på den så kommer det upp. Är så kass på att länka.

    Den andra är en klänning från st patrick, underbar lyster i tyget, ivorymed tunna axelband som ska bli halterneck. Över bysten finns en vacker brodyr i lite cremefärgat. resten av klänningen är utan. Snörning i bak och släp. Till den ska sys ett cremefärgat band under byste och brodyren. Blev verkligen jättefint med det bandet eftersom klänningen är i empirisk form och klockad. Har inte hittat någon bild på den någonstans tyvärr =(

    Men som sagt jag vet inte vilken jag ska välja. Gillar ju iof när någon färg brytar av lite och att det händer lite med klänningen utan att det liksom är för mycket. Vill ha det enkelt men ändå elegant.
    Men kanske blir jag klokare när jag provar båda imorgon igen. Men förra gången var jag bomsäker på den jag provade och sedan provade jag den andra och då blev jag bombsäker på den och vice versa.

  • Myskulla

    nu är det "bara" 6 månader,13 dagar kvar till 4 juni, tiden går snabbt nu känns det som.


    Mycket som man ska fixa nu.


    Idag var jag på bröllopsmässan i Lund och vips så hade jag visst bokat en tid på atelje m.b i Vinslöv, men kändes som det var lite för snabbt, men de hade ett litet erbjudande som var lite svårt att stå emot.


    Bokade man idag fick man 500 kr i rabatt på det man köpte, men sen kollade jag på presentkortet i lugn och ro och den var bara giltig till den dagen man var och skulle prova, så det kändes inte riktigt bra ändå.


    Ska boka om tid till januari istället, då man vet att några till klänningar har kommit och man fortfarande har semester och slipper tänka på jobb-tider.


     


    bröllopsmässan var ändå trevlig, men det var ju en liten mässa, så tog inte så lång tid att gå igenom alla utställare, så fick man vänta en stund på att modevisningen skulle börja och få se alla modeller och deras frisyrer. Jag har ju bokat en tid hos de frisörerna som fixade modellernas hår.


     


     

  • A och J

    Hej alla juni brudar!


    Jag har inte gått med i någon tråd innan här på bröllopstorget, så nu kände jag att det var dags! :)


    Jag gifter mig den 4 juni, precis som dig Myskulla. 6 månader och 12 dagar...inte så långt kvar nu! :) Vi ligger bra till i planeringen så det blir till att ta det lite lugnt nu över jul, jag har precis som dig Thulan85 mycket i skolan nu, men sen i Januari så är det prioritet på inbjudningskorten! 


    Trevlig kväll på er! 

  • Matilda Bäcker

    Varför stängs de gamla trådarna hela tiden?

    Många av oss som verkar ha 4 juni som vårt datum, kul! :)

    Känner att vi ligger bra till så det blir som ni säger att ta det lite lugnt över jul och nyår för att sedan gasa på igen. Då blir prio att ordna inbjudningskort samt fortsätta leta brudskor. Har jättesvårt att hitta några! Vill att de ska vara lite fancy men ändå inte 7 mil klack för man ska ju orka gå i dem en hel dag också!

    Jag har fixat en bröllopsnedräknare till min blogg :D Högst upp sitter den, kika in vetja :)
    http://matildabacker.blogg.se

  • Puttekulan

    Då kan man bocka av ännu en punkt på to do listan. Brudklänning är nu inhandlad, känns så skönt att kunna bocka av det.

  • Nalinie

    Hej  också stora dagen 4/6 våran präst avbokade idag tyvärr, dags hitta en ny. Spara datum kort planeras inför utskicket av julkort senast 16 dec, väntar på lite respons från sambon dock. 


    Får invänta sambons stöd lite. 


    Kram kram 

  • Mrir

    2:a juni för vår del. Vivar hos vårt värdpar förra helgen och planerade och det var nån mening att lägga till i inbjudan sen var dte klart, känns bra. Nu ska de bara göras också^^

  • Puttekulan

    Hur går det för er med planerandet?
    Vi har börjat fundera lite på musik i kyrkan, men det känns som en djungel.
    Vi väntar på ett förslag på inbjudningskorten (vi har lämnat över det ansvaret  till bättre kunnande), vi tänkte att vi sedan skulle skicka ut inbjudningarna i Februari.
    Diverse tyger är inhandlade till produktion av dekorationer.
    Avsmakning av meny sker först i April, lite tight kanske men på pappret känns menyn riktigt lyckad så det blir nog bra i alla fall.
    Har pratat med frisören (kompisen) som gör min håruppsättning, så nu måste jag på allvar hitta någon form av uppsättning som jag gillar.
    Tärna och marsalk, värdpar är klara.
    Ja, så nu är det resten kvar då, phu!

Svar på tråden Juni 2011 del 3