• Thulan85

Juni 2011 del 3

Hej!

Såg att vår tråd stängdes ner igår så nu startade jag en ny. Hoppas att alla hittar hit!

Välkomna alla junibrudar!

• Svar på tråden Juni 2011 del 3
  • Thinkerbelle

Da har jeg bestilt min klanning:) kjennes heelt fantastisk, og jeg ser så frem til å bruke den på vår store dag:)

• L8PR
    2010 2010 skrev 2010-11-18 16:50:44 följande:

Hej!
    Hoppar in här. Vi ska gifta oss 11 juni 2011. Har bokat kapell, festplats som är en gammal kvarn som nu är restaurang, häst och vagn från kapellet, fotogtrafen.

Imorgon ska jag till make-up artisten och kolla in lite vad för produkter de använder och så. Sedan ska vi åka och se ut kläder till blivande mannen och till barnen. Har 3 döttrar som är 6, 3 och 1,5 år och de ska vara brudnäbbar.

Jag själv har bokat 2 klänningar men ska ju bara välja en av dem. De är otroligt vackra båda två och sitter perfekt men ändå väldigt olika.
    Den ena är en lilly-klänning axelbandslös (ska bli halterneck) i ivory med snörning och släp. Har lite brodyr/stenar som pryder byst och bål. Nr 3080, googlar man på den så kommer det upp. Är så kass på att länka.

Den andra är en klänning från st patrick, underbar lyster i tyget, ivorymed tunna axelband som ska bli halterneck. Över bysten finns en vacker brodyr i lite cremefärgat. resten av klänningen är utan. Snörning i bak och släp. Till den ska sys ett cremefärgat band under byste och brodyren. Blev verkligen jättefint med det bandet eftersom klänningen är i empirisk form och klockad. Har inte hittat någon bild på den någonstans tyvärr =(

Men som sagt jag vet inte vilken jag ska välja. Gillar ju iof när någon färg brytar av lite och att det händer lite med klänningen utan att det liksom är för mycket. Vill ha det enkelt men ändå elegant.
    Men kanske blir jag klokare när jag provar båda imorgon igen. Men förra gången var jag bomsäker på den jag provade och sedan provade jag den andra och då blev jag bombsäker på den och vice versa.

Jag ska oxå gifta mig den 11 juni
  • Thulan85

Kikar bara in för att önska er ett gott nytt år! Snart dags att sätta igång med bröllopsplaneringen på allvar, blir nästan mörkrädd när jag ser hur mycket det är kvar att göra. Nästa steg är att beställa inbjudningskorten, det ska göras nu i januari. Därefter ska dukningen planeras och porslin ska hyras, dekorationer ska köpas etc.

Vilket är ert nästa steg?

Kramar

• 2010 2010
    Thulan85 skrev 2010-12-31 11:35:55 följande:

Kikar bara in för att önska er ett gott nytt år! Snart dags att sätta igång med bröllopsplaneringen på allvar, blir nästan mörkrädd när jag ser hur mycket det är kvar att göra. Nästa steg är att beställa inbjudningskorten, det ska göras nu i januari. Därefter ska dukningen planeras och porslin ska hyras, dekorationer ska köpas etc.

Vilket är ert nästa steg?

Kramar

Ja nu känns det som det börjar närma sig med stormsteg. Nästa steg för oss är väl främst att hitta kläder slutgiltigt, väntar på att de nya västarna och kravatterna kommer in (i januari) därefter så  måste vi komma på vilka färger som vi ska ha som tema och snabbt därefter börja grejja med inbjudningskorten.

Kram och gott nytt år till alla här inne!
  • Puttekulan

Gott nytt år på er, nu är det äntligen 2011 här! Tiden går så ofantligt fort, nu är det ju redan 2011 och planeringen måste komma i gång på allvar!
    Thulan: Vårt nästa steg är att få färdigt inbjudningarna så att vi kan skicka ut dem, göra en hemsida/blogg, Göra en slutgiltig inbjudningslista, fundera på hur festhäftena skall se ut, planera musiken i kyrkan, börja tillverka vimplar och fundera på hur vi skall pynta lokalen.
     Vad för inbjudningskort skall ni använda er av, gör ni en egen design eller beställer ni något färdigt? När kommer ni skicka ut era inbjudningar? Vi tänkte skicka våra i början av februari, vore ju lite kul att skicka dem så de kommer fram lagom till alla hjärtans dag.

Vore spännande att höra hur ni tänkt att duka/pynta i festlokalen?

• mikita

Suck...här lutar det åt att det inte blir av...vi hade bestämt att ta beslut nu i januari, men klänningen är inhandlad och lokal prel.bokad så det gör verkligen så jäkla ont att det troligtvis inte blir. Jag var så inställd på det när jag började planera. Men jag vill ju inte ha ett bröllop som är framtvingat!  Vi får väl se vad som händer. Men nu hoppas jag inte längre, inför risken att bli besviken igen. BLÄ!

• 2010 2010
    mikita skrev 2011-01-01 19:38:22 följande:
    Suck...här lutar det åt att det inte blir av...vi hade bestämt att ta beslut nu i januari, men klänningen är inhandlad och lokal prel.bokad så det gör verkligen så jäkla ont att det troligtvis inte blir. Jag var så inställd på det när jag började planera. Men jag vill ju inte ha ett bröllop som är framtvingat!  Vi får väl se vad som händer. Men nu hoppas jag inte längre, inför risken att bli besviken igen. BLÄ!
    Nämen vad tråkigt,  varför blir det inte av om jag får fråga?,

Vi tänkte skicka ut inbjudningarna så att de helst kommer fram på alla hjärtansdag =) måste på allvar gå igemom gästlistan snart. Min granne ska hjälpa mig med inbjudningarna och allt därtill, hon skriver så snyggt och är så duktig på sådant. Hon pratade  om ett ställe att beställa papper och så ifrån, panduro tror jag att det hette.

Dukningar och dekorationer har jag inte ens funderat på än, vet inte hur vi ska hinna med det faktiskt. Har 3 små barn och det är svårt att få tid över att planera tillsammans och ännu svårare att komma iväg och titta på saker. Blir stressad bara av tanken.
  • mikita
    2010 2010 skrev 2011-01-01 20:20:33 följande:
    Nämen vad tråkigt,  varför blir det inte av om jag får fråga?,
    Det finns flera anledningar, men grunden är väl att han inte vill lika mycket som jag och därmed inte tycker vi kan/ska spara så mycket pengar som vi behöver. Och jag vill inte ha ett mindre/billigare...(det handlar INTE om värsta prinsessbröllopet för 100.000, vår budget är på 30 000).
    Jag ska inte förstöra glädjen i tråden, var bara tvungen att skriva av mig lite. Vi får väl se hur det blir. Eftersom vi också planerar barn känns det som det antingen är nu eller så får vi vänta tills vi inte är gravida eller har spädbarn.
  • Emelie 87

Ännu en juni 2011-brud här. Hej på er! :)
    Här är det fullt ös som gäller nu eftersom den 18 juni inte alls är långt borta.

Brudklänningen är inköpt. Den behöver bara sys om lite för att passa min kropp efter graviditet nr 2 och hårt jobb med att hitta formen igen. Det var i slutet på graviditet nr 1 som vi förlovade oss. :D

Menyn är i stort sett klar. Vi satsar på grekiskt. Men vi har inte fixat catering ännu, vilket vi ska göra snart.

Musiken är klar sedan länge. Det blir en hel del variationer kan jag lova. ;) Vi ska sjunga en låt ur Fantomen på Operan istället för att avge löften på det traditionella sättet. Vi ska dansa till Aerosmiths Don't Wanna Miss a Thing.

Färgteman är bestämda sedan länge. Ljuslila tärnklänningar, svarta frackar, och så röda naglar och röda läppar på oss flickor. Höga klackar är ett måste och skall passa klädseln.
    Blått och vitt i mottagningslokalen.

Bröllopsresan är bokad.. en månad i California med start i Los Angeles.

Jag har min huvudtärna och fästis har sin best man. Utöver dom två har vi ett gäng på åtta (fyra herrar och fyra damer) som ska vara brudtärnor och marskalker.

Vår son som är två år gammal ska vara ringbärare. Lilla dottern är för ung för att vara blomsterflicka. Hon är ju knappt ett vid vigseln.

Vi har bokat kyrka och präst.

Mottagningslokalen är ordnad.

Nu nästa vecka ska vi skicka hela vårt brudfölje till skräddaren för att bli uppmätta.

Kvar har vi fotograf, inbjudningar, catering, chaufför och att beställa tårta. Trots att det är så pass lite kvar blir det ändå en häktisk vår.
    Men det kommer att bli så underbart i slutändan. :D

Jag ska erkänna att det är första gången som jag är på ett svenskt bröllopsforum istället för det amerikanska Wedding Buzz på Facebook. Men nu är jag här. :D Det kan hända att jag använder amerikanska uttryck med svensk översättning.

• MissWildcat

Vad roligt att så många har valt juni kan det ha och göra med den underbara sommaren vi hade förra året?vi ska också gifta oss den 18 juni.
    Jag har inte varit här inne på ett halvår typ,har hänt en del sen dess.
    Min klänning har kommit,ringen är köpt,inbjudningarna utskickade,prästen bokad,musik i kyrkan och på festen bokad,festlokal bokad,maten fixad,näbb och tärnklänning fixad,dukning fixad,tårta bokad,håret bokat,servering fixad.och de flesta har redan osat
    vi hade som mål att ha all planering färdig innan 2011.lyckades nästan
    Nu i februari bär det av till tyskland för inhandlandet av "vuxendricka".
    Kul att ha hittat tillbaka hit.

Men hur gör ni med festhäften och sånt?ska ni ha snappsvisor?

Svar på tråden Juni 2011 del 3