• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles
    Norrskensflamman skrev 2012-02-27 16:36:34 följande:

Finns lite foton i mitt galleri i mappen Vinter 2012. Är det nån som inte kan se, säg till. Och så får ni lägga huvet på sned ibland, för jag har inte lyckats vrida dem rätt.... Teknikgeni som man är... NOT!

G'day!

Vad otroligt snygg du var i skiddressen! Och vad bra du ser ut!
  • Norrskensflamman

Helgen ja... Jo, jag ska på tjejmiddag imorgon och töserna ska med sin morbror m familj på snöskotertur och sen sova över där. Så vi är barnlediga imorgon. Det ska firas med att göra något så trevlig och romantiskt som att... bära pellets!
    Jag menar jag har ju ändå indianer på besök så det "blir" ju inget ändå...  "Passa nu på och myyyyyys när ni är barnlediga för en gångs skull" sa svägerskan och blinkade. Hm, ja, jo.... njae...
    Lillskruttan ska på kalas på söndag och jag ska väl fortsätta min utrensning.

Hoppas dock på en skidtur på längden, antingen lördag eller söndag. De har lovat kanonväder här!!! Solig

Ikväll är jag spelänka.

Tjejmiddagen blir rolig: Det är så att min M är med i en lokal klubb som provar alkoholhaltiga drycker av speciell sort. Imorgon är det provning. Tre av de övriga "provaränkorna" är mina barndomsvänner, så vi ska träffas och ha vinkväll vi. Sedan ansluter väl gubbarna och eftersom de är musiknördar allihop så blir det väl att spisa plattor av vinyltyp kan jag tänka mig Ska bli kul som attan

Vilket härligt liv jag lever kom jag att tänka på.
    Fullt med musik, kärlek, skidåkning och glädje. Och en hel del goda vänner. Både irl och i cybervärlden (som ni här i tråden ♥) Och så de där vännerna som man eftersom upptäcker att man visst kan vara kompis och ha kul med, men man ska hålla dem på en armlängds avstånd...

• Norrskensflamman
    muggles skrev 2012-03-02 14:57:13 följande:
    Vad otroligt snygg du var i skiddressen! Och vad bra du ser ut!
    Nämen... tack, tack! Det var verkligen snällt sagt Mugglan
    Jag är riktigt nöjd med dressen. Man verkligen längtar att få ta på sig den. Och då är det ju extra bra!
    Sen kan jag ju tycka att jag ser lite smågravid ut i den... lite korvstoppsvarning. Men den är skön att ha på, inte trång eller så.
  • muggles
    lanovia 08 skrev 2012-02-28 13:41:22 följande:
    Härligt med lite egentid med mammorna.

Jag älskar mammalivet, skulle nästan kunna tänka mig att bli hemmafru, men det behövs verkligen att få komma iväg ibland.
    Oj och jag känner precis tvärtom! Jag tycker det är mkt lugnare på jobbet än hemma... När jag kommer hem från jobbet vid 17-tiden så är det full rulle till åtminstone kl 19 när småtjejerna går och lägger sig. Och när de har lagt sig ska man ägna sig åt Moa som inte hunnit få ngt fokus alls. Så kl 20 när alla barnen är i säng är jag helt slut Det är roligt att ha barn men det är fan så intensivt! Jag tycker jag har mycket mer energi att ägna åt dem om jag har jobbat under dagen, än när jag har "mammajobbat" hela dagen - då är jag liksom redan slut vid femsnåret. Ingen annan som känner så?
  • Norrskensflamman

Med tanke på min nya sitaution och att M inte har några knoddar, så känns det som att många sneglar på min bullmage (som förut alltid var så platt), mina runda höfter och mina nya bröst (alltså jag har inte opererat mig, men jag har alltid varit en plattis, men mina nya extrakilon har även fördelat sig på bysten) och jag riktigt SER vad dom tänker, men inte vågar fråga...

Min pappa han frågade dock rakt ut: Är du gravid?

• muggles
    passionsblomman skrev 2012-02-28 16:33:06 följande:
    Jag tycker förresten apropå "ego" att det är hundra gånger bättre att få se ett inlägg som handlar om era olika liv, än att det promt ska kommenteras åt alla håll och kanter. Man är ju nyfiken på hur ni har det eller hur? Jag tycker inte man behöver vara så rädd att det ska verka "ego".
    Precis så resonerar jag. Jag hoppar in då och då och skriver ngt om mig själv utan att kommentera allt och alla, skönt att du tycker det är ok.
  • passionsblomman

HA! Där är du ju Mugglan! Jag som precis satt och funderade på ifall du möjligen var bortrest och har sagt vart, men jag har glömt det...

...glömt har jag i varje fall gjort. Var och på vilket bra ställe (jag har några olika) som jag lagt de där jiffypåsarna jag v e t att jag sparar för återanvändning.
    Förbenat! Jag hittar ingen av dem och eftersom jag vill posta paketet NU idag och genast, så får jag vä köpa en ny då, på affär´n. Typiskt mig.

Det är kläder till nya lille kusinen-som sonen själv har valt ut dessutom. Postar jag dem inte snabbt, så hinner ju ungen växa ur dem.
    Skjorta har han valt. och velourbrallor. Ganska opraktiskt plagg, skjorta, ur föräldrasynvikel, men fan om jag tänker ta ifrån sonen glädjen att svida upp lillkusinen efter egen smak. Nån måtta får det vara. Han har skrivit ett eget kort också. "Hej XXX, välkommen tillvärlden! Jag har valt lite kläder åt dig"hälsningar XXX" och så hjärtan och soliga smileysar. Rart.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    muggles skrev 2012-03-02 15:14:35 följande:
    Oj och jag känner precis tvärtom! Jag tycker det är mkt lugnare på jobbet än hemma... När jag kommer hem från jobbet vid 17-tiden så är det full rulle till åtminstone kl 19 när småtjejerna går och lägger sig. Och när de har lagt sig ska man ägna sig åt Moa som inte hunnit få ngt fokus alls. Så kl 20 när alla barnen är i säng är jag helt slut Det är roligt att ha barn men det är fan så intensivt! Jag tycker jag har mycket mer energi att ägna åt dem om jag har jobbat under dagen, än när jag har "mammajobbat" hela dagen - då är jag liksom redan slut vid femsnåret. Ingen annan som känner så?
    Så kände jag när jag började jobba igen.
  • muggles
    Norrskensflamman skrev 2012-02-29 08:43:08 följande:

Och... guess what?! Trots att musikern ser ut att  lida som bara den på fotona från slalombacken (han gjorde sig till förstås, för att upprätthålla sin image som sporthatande, försoffad,  bluesmusiker), så har han nu beställt sig ett par nya slalomskidor Jag är chockad!!
    Men glad... och kär... Hjärta

Härligt, underbart!

Vi åker till Åre om 3v med jobbet (vår årliga konferens, fast vi åker mest skidor och konfererar inget ). Jag är superladdad då det inte blev ngt åkt förra året. Planen var att vara i bra form så jag kan åka offpist och puckel som jag vill. Men för en vecka sedan åkte jag på ngt skit med halsont så jag har inte kunnat träna mina vanliga pass. Störande då det aldrig bryter ut på riktigt (och därmed går över) utan är så där lågintensivt ont i en vecka nu. GAH! Bara 3v kvar... Men jag har bokat in mig på spinning på lördag och så dubbelpasset måndag - så då måste jag vara frisk!

Heloise: gah RUL redan?! (som vi brukar säga...). "Mamma och pappa" vad gulligt! Och Stella är så fint! Nästan så jag ångrar att vi inte döpte Ada till det - hade blivit en fin kombo med Bedas riktiga namn
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård