• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Syrinx

Hahahahaa, nu dör jag av skratt här i soffan! T.o.m. fästmannen sitter och muttrar om att filmen ju har potential, snyggt gjort och allt, men "varför måste filmer alltid spåra ur?!" Nu har det kommit upp en enorm brinnande robot (eller vad det nu är) som är uppsänd av djävulen för att ta någons själ och det är bara en massa blodsplatter överallt. Hahahaha!

• Fru sy
    Syrinx skrev 2011-11-02 22:02:45 följande:
    Sjalbild i mitt galleri, om du vill kika Fru Sy!
    Nu har jag varit inne och kikat, superfin sjal!!

ja, vad stickar jag? Just nu hinner jag inte med så mycket... men det ligger lite pågående projekt här bla, sittunderlägg som skall tovas i tvättmaskinen sen, ett virkas gosedjur(som jag bara har ett öra kvar på, annars gjordes den färdigt kvällen innan Orvar föddes. Så hade han väntat en dag hade den säkert varit färdig) mönsterstickade sockor har jag några på gång också, sockor är min stora passion när det gäller stickning. Gärna i egenfärgat garn. Jag brukar färga med äggfärg, har du testat det? Och sen små stickor typ 1,5 el 2mm oxh sen mönsterstickoning på det. Oj nu blev det "insnörat" här
  • Ninnnis
    Syrinx skrev 2011-11-02 21:26:14 följande:
    Instämmer!!!
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 21:18:58 följande:
    Du är välkommen såklart om du kan o vill!
    Åh... Vad glad jag blir! Det skulle verkligen vara jättetrevligt - men jag vill inte att någon ska känna att jag liksom kommer "för tidigt" bara.
    Inte jag i alla fall! Klart du ska komma
  • Ninnnis
    Syrinx skrev 2011-11-02 21:02:50 följande:
    Vad händer på Uppdrag Granskning? Fästmannen har satt på någon riktig b-film i action/äventyrsgenren..........
    Ett par som blev oskyldigt anklagade för sexuella övergrepp på sina barn, helt sjukt.

Din film verkade ju.. ehh... intressant?  
  • Ninnnis

Ikväll när jag kom ner efter att ha lagt Mini hade vovven lagt sig i liggdelen till barnvagnen som stod på golvet. Han hade gosat in sig ordentligt och tyckte nog det var mysigt där på fårskinnet och åkpåsen ♥

• Ninnnis

Nu vaknade Mini och åt, så det är väl lika bra att passa på att gå och lägga sig.

• Fru Bygg

Ingis, jag kan komma med båda tjejerna på fredag!!!! Alltså imorgon! *glad*

• Fru Bygg

Sitter just nu i väntrummet hos tandläkaren. Hatar verkligen detta! *sträcker ut handen för lite stöd*

• MSW

Jösses vilken fart här är!! Hinner inte alls med något! Men är här i bakgrunden och läser iaf!

Flera som verkar ha det tungt av olika anledningar, så kramar till er! Och kramar till alla som det faktiskt flyter på helt ok för just nu!

Stickning och virkning gillar jag också, mest virkning, för det behärskar jag så mycket bättre! Senaste projektet var en gallerfilt till kommande bebisen.. Mitt nästa projekt tror jag ska bli att lära mig sticka strumpor.. Men vi får väl se när det blir tid och ork till det.. Synrix: sjalen ser jättefin ut!

bebisen är fortfarande på insidan, men av lite olika anledningar tycker jag nog att den snart kan få komma ut!

ha en härlig och mysig träff imorn! Och krama fruE lite extra från mig!

• ingenjörsbruden
    Fru Bygg skrev 2011-11-03 07:58:50 följande:
    Sitter just nu i väntrummet hos tandläkaren. Hatar verkligen detta! *sträcker ut handen för lite stöd*
    *sträcker ut en hand illa kvickt o kramar o klappar den fint*

Va roligt att ni kommer!!! *dansar runt i glädje o klappar händerna*

Syrix: Klart du ska komma om du har möjlighet! Tror att alla tycker det är kul!

Hvidis o Ninnis trillar in fr 10-11.30, Fru Bygg o Fru E landar lite vid eller efter lunchen.... Hmmm jag räknade oss till 5 vuxna i morse.... ja just det...JAG får ju osså räknas till de vuxna!  

Tycker det är synd att Solde hade möjlighet först senare på em,  ....men jag kanske kan ringa o berätta att vi behöver få vägledning o själatröst?! Hoppas hoppas innerligt att allt är bra med Amaretto, börjar bli riktigt orolig nu när vi inte hört ngt på flera dagar!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård