• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Syrinx skrev 2011-11-02 21:07:41 följande:
    Vad mysigt det låter med fikan hos Ingis på fredag, förresten! KaffeHjärta

*spammar järnet* Cool
    Du är välkommen såklart om du kan o vill!
  • ingenjörsbruden

Solde: Hur är det med Amaretto? Har tänkt så mkt på er! Hoppas innerligt att allt är bra!

Nä nu får jag nog verkligen kasta in handduken....för ikväll iallafall!

.-p på er alla!

• Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 21:17:44 följande:
    Eller hur! Det kommer vi att göra, eller vi MÅSTE lösa det innan dess. Mkt beror på maken slutkördhet o mkt på jobbet o han vet om det o vi har pratat om det. Denna gången kom han till mig o bad om ursäkt så det går framåt!

Flitig vetitusan, ett illa ont måste för att ha en någotsånär flytande tillvaro....tyvvärr....men men....tenta på tisdag *GULP*
    Hurra för ursäktande make! Vad bra! Skål Då finns det ju verkligen hopp!

Heja heja inför tentan! Men alltså, jag måste fråga ju - vad är det du läser nu? Är du redan färdig ingenjör och detta är vidareutbildning? *dumma frågor* 
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 21:18:22 följande:
    hahaha det går inte att skrämma iväg ngn i denna tråden tror jag....hahahaha
    Hahaha! Och tur är väl det!

• Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 21:21:13 följande:
    Solde: Hur är det med Amaretto? Har tänkt så mkt på er! Hoppas innerligt att allt är bra!
    Instämmer!!!
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 21:18:58 följande:
    Du är välkommen såklart om du kan o vill!
    Åh... Vad glad jag blir! Det skulle verkligen vara jättetrevligt - men jag vill inte att någon ska känna att jag liksom kommer "för tidigt" bara.
  • Fru sy

Ninnis: det är ju ganska snart ni ska påbörja syskonförsök. Vad spännande!

Jag börjar oxå bli sugen, men vi har sagt att vi ska vänta med syskonförsök tills Orvar blivit två år. Men känns väldigt länge nu..., tur man kan öva   Det som är positivt med om amningen nu inte kommer hålla på så länge till är ju att min kropp får längre tid på sig att fatta att den ska ha en cykel. Annars blir det samtal till kliniken till jul nästa år, så vi har lite tid på oss att få tag på tabletter ect. Tänker att vi borde kunna få likadana tabletter som gjorde att jag blev gravid med Orvar..

• Fru sy
    Syrinx skrev 2011-11-02 21:06:09 följande:
    Hurra! Vad skönt att han lyssnade och lägger mer tid på er. Det måste kännas jätteskönt att få möjlighet till lite egentid även för dig
    Ja, jättehärligt!

Vad roligt att du oxå gillar att sticka. Jag har verkligen fastnat i garnteknikerna! Kan du inte lägga in bild på koftan i ditt galleri sen när den är färdig så man får se den?
  • Fru sy

Ibland känns det som vi bosatte oss i fel stad. Hade ju varit så mysigt att bo nämre er så man kunde träffas lite lättare! Tack för korten förresten, var roligt att se!

• Syrinx
    Fru sy skrev 2011-11-02 21:41:03 följande:
    Ja, jättehärligt!

Vad roligt att du oxå gillar att sticka. Jag har verkligen fastnat i garnteknikerna! Kan du inte lägga in bild på koftan i ditt galleri sen när den är färdig så man får se den?
    Ja, det är klart jag gör! Jag kan ju se om jag kan lägga in bilden på sjalen jag stickade klart häromveckan. Fästmannen vet nog hur man gör, för jag tror att bilden togs på hans iphone och jag är helt oteknisk med den  

Vad stickar du på för något just nu då?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård