• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Klockarbol

Tack alla. Det värmer och gör att det blir lite lättare att andas (något mer tårögt också men det kan jag leva med <3)

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag mår. Jag tror det är bättre men det var 'lättare' att vara väldigt arg hela tiden.
    Jag fortsätter gå ner i vikt och är just nu halvtidssjukkriven.
    Inser att jag behöver det men blir ännu mer stressad över ekonomin.

Han har åtminstone flyttanmält efter mycket om och men och väldigt mycket "men vad gör det för skillnad..."
    Hjärta till Blomman för informationen på ämnet! Tack!

Att eftersända post är tydligen lika komplicerat som att tala sanning så nu låter jag skräpet ligga kvar i brevlådan.

Pusselbiten 'telefonabbonnemanget' har efter 8 turer äntligen löst sig så nu behöver vi inte vara rädda för att telefon/tv/bredband är uppsagt rätt som det är.  Lyckades tom sänka kostnaden lite grand

Om hormonspiraler eller andra spiraler vet jag ingenting - jag bestämde mig på ett tidigt stadie att det nog gör ap-ont så det var aldrig ett alternativ.

Om sömnvanor så sammanfattar jag bägge barnen med att vanorna är sena...
    Äldsta somnade på egen hand och sov hela nätter från dag 3 i livet. Bortsett från mjölkstockningen from hell så var det inte dumt alls.

Yngsta gjorde processen kort och sov inte alls första året... Jag slapp visserligen mjölkstockning men 10 månader med kolikbarn from hell var inte så kul. Inte växte hon nåt direkt heller (antar att all energi gick åt till att ha ont och skrika?)
    Sedan sov hon i vår säng någon del av natten tills hon var nästan 7. En riktig liten plåsterlapp för att uttrycka det inte så politiskt korrekt!

Fortfarande är det oftast flera turer upp ur sängen på kvällen för än det ena och än det andra men vanligtvis somnar hon före mig.

Nu är det ju 10 år mellan mina två men Äldsta var väldigt intresserad och glad över att få ett syskon ("men en bror vill jag inte ha!" innan Yngsta anlände. Sen gick det över med besked.
    Det tog ett par år men nu är damerna som ler o långhalm.

Solde - jag har tänkt mycket på dig och din arbetssituation. Jag hoppas innerligt att du kan söka dig därifrån mycket snart. Jag finns ju sedan många år hos samma arbetsgivare men en annan del av verksamheten och har sett (och upplevt) en hel del tråkiga exempel. Priset man får betala kan bli väldigt högt.
    Vi (som verksamhet då) är mycket duktiga på att ta hand om andra men inte speciellt duktiga på att göra detsamma för varandra. Tyvärr.

Nu dusch och jobb.

Pöss på er!

• Klockarbol

Men det var ju det första jag skulle skriva i dag!!!

Pöss på Humle och Dumle och en benig armbåge till Fru E att hålla i vid behov!

• Piggelin1

Hej alla,
    jag finns här lite i ridåerna & bakgrunden - läser lite då & då vad ni har för er
    För er som inte har känner igen mitt nick, så kommer jag också från Tivolitråden.
    Ska väl egentligen presentera mig lite närmare, men just nu var det bara tips till Klockarbol jag vill hoppa in om

Prinsgatans Blommor är kanon, tycker jag. De gjorde min brudbukett i vintras & faktist var det efter tips från PB som jag valde den butiken!
     http://www.prinsgatan.se/

Aveny Blommor är en annan favoritaffär http://www.avenyblommor.se/

Slutligen tycker jag om denna butiken också http://tornrosa.se/

• Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-10-25 11:04:12 följande:
    De hade nog haft superkul o sen somnat lyckliga i en hög helt utmattade.
    *dagdrömmer om en härligt solig picknicksdag med många BT-flickor med sina pluttar, hundar o karlar...på en härligt grön o vidsträckt o kanske även inghängnad gräsmatta*
    Den picknicken ser jag också fram emot! Med tanke på hur Buster och min vovve lekte sist tror jag inte ens Busan orkar hålla deras tempo

Vovven har för övrigt fått en ny kompis i grannens mopsvalp som vi har hjälp till att rasta några gånger. Idag lekte de så det stod härliga till deras inhägnade trädgård. Imorgon ska hon (hunden alltså) vara ensam hela dagen så hon får nog vara här hemma litegrann. De är så söta ihop och verkar trivas i varandras sällskap

Återkommer angående 4/11 förresten! 
  • Ninnnis

Idag är det exakt ett år sedan jag fick se mitt livs första plus... ♥

Jag tror att det är ett tecken på att Humle och Dumle ser till att gotta in sig lite extra i Fru E´s livmoder just idag  

• MSW

Har bara läst sista sidan, men vill skicka en hel massa stöd till klockarbol!

Vink, vink till piggelin! Och alla andra...

• muggles

EA: en påse tålamod kommer här till dig! *hejar på vid sidolinjen*

Ninnnis: grattis

Klockarbol: jäkla karlslok är väl det man kan säga! Jag är lite förvånad över bankens reaktion, trodde de var mer samarbetsvilliga. Gott med stöttning från chefen iaf. Hoppas du har bättre tur hos en annan bank!

Idag var jag på besök på jobbet, längtar inte direkt tillbaks kände jag direkt. Same same... typ.

Fortsatt slit med tjejerna på nätterna. Jag fattar inte vad som hände - de sov ju så bra förut?! Och de är hur goa som helst på dagarna, fyrar av sina leenden i parti och minut så man smälter. Men vi har en pratstund varje dag om att de ska sova bättre på nätterna och de lovar runt och håller tunt

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård