• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Nyss GICK han inte att fånga-han ville bara bli jagad runt salsbordet, den jobbiga hunden.

Nu, när han ligger och fiser, så vette fasen om jag VILL ta med honom upp på övervåningen. Han får nog köksarrest...

...eller så kanske jag snart mjuknar och tar honom med upp ändå.
    Med fara för eget liv, då han väl gasar ihjäl mig inatt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-10-16 21:01:09 följande:
    Ninnnis: hur ser din mage ut nu? Är den som förut? JAg kommer nämligen inte ihåg hur fort den gick tillbaka med Moa. Jag har fortfarande putmage nu 5 månader efter förlossningen och är omgiven av andragångsmammor som är lika smala nu som innan de blev gravida (och vissa av dem fick flera mån innan mig). Jag veeeet att jag har fött tvillingar men jag är trött på att se gravid ut, ärligt talat. Har jag en lös tunika på mig så syns magen inte men har jag tajta toppar (som jag kunde ha förr) så ser jag ut att vara i typ 3-4:e mån fortfarande).
    Den är nog som förut, tror jag. Det är kanske inte så konstigt om det tar lite längre tid för magen att dra ihop sig med tanke på ditt sf-mått eftersom det var två därinne?
  • passionsblomman

Ååååååååh! ÄNNU fler och värre!Skrikandes

Jag tror jag smäller av. Fy fasen!
    Undra vad han har lyckats äta nu?

Sratta du Ninnis, du är inte här och ser den gröna dimman...

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-10-16 21:33:45 följande:

Nyss GICK han inte att fånga-han ville bara bli jagad runt salsbordet, den jobbiga hunden.

Nu, när han ligger och fiser, så vette fasen om jag VILL ta med honom upp på övervåningen. Han får nog köksarrest...

...eller så kanske jag snart mjuknar och tar honom med upp ändå.
    Med fara för eget liv, då han väl gasar ihjäl mig inatt.

*fnissar i min kiss-och-bajs-humor*
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-10-16 21:14:30 följande:
    Najs! en bar! *öser upp en irish coffee istället för varm choklad*
    *gör Blommis sällskap en stund*
  • Ninnnis

Jaha, då har jag också blivit fast i wordfeud. Opraktiskt eftersom jag spelar på makens ipad som han inte alltid lämnar hemma...

Om någon vill spela så har jag första bokstaven i mitt förnamn följt av mitt efternamn  

• passionsblomman

MOAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA!

Nu ligger hunden uppe i soffan hos sambon istället. Nyss skrek han däruppifrån "ammenasså fy faan Truls!"
    {#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}

Jag dricker nog mitt thé här nere vid närmare eftertanke...Hehehehe!

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-10-16 21:38:43 följande:
    Jaha, då har jag också blivit fast i wordfeud. Opraktiskt eftersom jag spelar på makens ipad som han inte alltid lämnar hemma...

Om någon vill spela så har jag första bokstaven i mitt förnamn följt av mitt efternamn  
    Vad är det du fastnat på?
  • passionsblomman

Mugglan, den operationen, var by far något av det mest nerösa jag någonsin väntat vid sidan av. Det VAR verkligen så att "u står tiden still" Man var så hjärtslitande hjälplös. Och det du skrev om den andra familjen, det kommer jag aldrig att glömma heller.
    HELT överjävligt.

Jag ryser och ryser när jag tänker på det där. TÄNK att det gick vägen! För båda dina tjejer. Och dig. *förundrad*

• passionsblomman

Nä, det är ju lite ensamt att sitta här nere i mörkret när resten av familjen är däruppe. Jag skulle kanseke masa mig upp ändå. I rent dödsförakt. Jag får ta med mig tändstickor.

Fast tänder jag dem i närheten av hunden, så flyger väl sagohuset i luften.

Nåväl. Det var kul att se lite folk här ikväll. alla trådsar.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård