• Syrinx

Östgötabrudar

Här måste ju finnas en hel drös med Östgötabrudar - jag tänkte att vi kanske kunde samlas i en tråd och ge varandra tips inför bröllopet

Prinsen och jag gifter oss utanför Vadstena i maj 2012. Kyrkan är preliminärbokad men vi har ingen aning om festlokal eller ens vilken typ av fest vi vill ha. Tack och lov har vi ju tid på oss än! 

Vad har ni för erfarenheter, tips och idéer inför bröllopet, Östgötabrudar? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:27
    Alyzzia - maj/juni 2011
    Avellana - Linköpingstrakten 2011
    Jeami174 - 6 aug 2011 Björkebergs k:a, Linköping
    Matilda Bäcker - 4 juni 2011
    Natalie Karlsson - sommaren 2011(?) Örberga k:a, Vadstena
    Nordost - maj 2012 Norrköping
    Nsdtr - 4 juni 2011 Motala
    Sweet Pearl - 14 maj 2011
    Vickanofilip - 20 aug 2011 Krokeks k:a
  • Svar på tråden Östgötabrudar
  • mysan33

hejsan, måste bara berätta lite vad jag gjort sista dagarna? jag har äntligen tagit tag med mitt viktproblem, skaffat medlemskap på feelgood vilket kändes jättebra. känner mig riktigt laddad nu ,då jag MÅSTE gå ner 10kg tills i april då sisyta provningen görs.
    har även beställt vigselringar nu när det dessutom var 25%rabatt.
    längtar som attan till bröllopet nu=) nån mer?

• fluff2011

Hej på er!
    Jag gifter mig 18 juni utanför Finspång och är gärna med i tråden!

Alex84j: här hittar du massor av förslag på lokaler mm:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m3583940.html

Mysan: Bra inställning! Jag jobbar också på att gå ned några kilon för att klänningen ska sitta perfekt! Jag hittade en sajt på nätet som gav mig ett träningsprogram för fyra månader framåt så jag ska försöka hålla mig till det.. Hoppas det blir bra på feelgood!
    Var hade de 25% rabatt på ringarna?

Antar att ingen av er ska ha vegetarisk middag? Vi vill ha det men det är inte så lätt att hitta bra recept på festmiddagar utan kött och vår restaurang har aldig gjort en vegetarisk festmeny så det blir lite spännande det här.. :)

• jeami174

mysan33: Jag älskar att träna och tränar också på feelgood riktigt många och bra pass! Personalen är alltid super trevlig tycker jag.

Hos oss har det stått still ett tag, har bokat kyrka, lokal, catring (som jag är lite osäker på men vi får se fästmannen påstår att det blir bra och det är han som sköter kontakterna där), fotograf men sen har det tagit lite stopp pag av mycket på jobbet. Vi ska boka bröllopsresa snart.

Ska ni andra åka på bröllopsresa? Vart ska ni åka? :)

• MiaSKPG

vi har nog bestämt oss för kroatien, när nu resan blir av. kanske inte blir i år för vi har tänkt att renovera badrummet också :-/

• Alex84j

Fluff 2011: Tusen tack för tråden =). Massa bra tips!

• mysan33

hejsan. det var guldfynd som hade rea nu.
    undrar om det är nån mer som läst att det är brud,bal och fest mässa den 30januari i linköping?

• Alex84j

Mysan33: Ja, det har jag med sett. Är lite sugen på att gå =)

• Aylas

MiaSKPG, kanon, tack Klockrent att kunna passa vidare .-)

Jeami174, Vi ska till Toscana, två veckor god mat och gott vin Men bokar gör vi inte förrens lite närmre. Jag tar examen i vår och vet inte riktigt vad som händer därefter - tänk om man inte kan få ledigt tre veckor kring bröllopet. Eller än värre - inte får något jobb...

• MiaSKPG

hur går det för er alla? måst eju sparka igång lite liv i tråden igen!
    jag tänkte kolla efter en kavaj åt min sambo nu när dressman har på rea för 200kr. (min m2be HATAR att vara uppklädd och han kommer aldrig nånsin mer ha kavajen så jag vill inte lägga en massa onödiga pengar på den) han skulle gärna gifta sig i jeans och tshirt om han fick för mig :P Han vill inte ens ha slips!

• Aylas

Vi står lite stillObestämd jag håller på att titta på klänningar, älskar den som finns i mitt galleri och ska försöka sy upp den från Milly - så snart deras hemsida funkar igen- Sen jagar jag "rätt" papper till inbjudningarna så att jag kan ägna kvällarna åt pyssel .

Men jag saknar mina tärnor i planeringen, de bor 20 resp 50 mil bort och jag fick lite panik när jag innan tittade i kalendern för att planera in ett besök hos min bästa vän och tärna - hon bor 50 mil bort, det finns en helg ledig innan april. Kändes kanske inte helt bra...

mim m2b har tagit sig an att kika på coverband. Tror att vi har hittat ett som kan funka. 

Liten kul grej som vi ska göra i vår - bröllopsresan går till italien så nu har vi bokat in oss på en italenskakurs tillsammans för att få ut lite mer av resan

Så ligger läget hos oss iaf. Skönt att få printa ner allt ibland

• jeami174

miaSKPG: Kroatien är ju underbart, vad härligt!

Aylas: Åh gott vin och mat är aldrig fel, har alltid haft en liten dröm om att bila i italien :)

Vi har precis bokat vår bröllopsresa, reser till curacao och på hemvägen stannar vi tre nätter i miami. Vi vill ha bad, snorkling och avkoppling ;) Det är lätt nu att sitta och drömma sig bort och googla bilder *längtar*

Vi håller på och funderar på inbjudningskort med. Är rädd att vi ska ta fel eller ångra oss haha det finns så otroligt mycket att välja på!

• MiaSKPG

Jag har redan gjort mina klart, de väntar bara på frimärken. Men jag har hunnit ångra mig 100gånger och glömt vissa saker som kanske vore bra att ha med men nu är det skit samma. jag orkar inte krångla mer med det. När gästerna ringer och talar om om de kan komma eller ej så får man väl berätta det som jag glömde.

• Alex84j

Undrar om det är någon av er Östgötabrudar som har erfarenhet av Getå hotell eller Villan i åtvidaberg?

• Bruden87

hej hej alla!!

såg att de va en tråd för östgötabrudar..trevligt! här kommer en till!

själv ska jag gifta mig i sommar fast vi gör de lite annurlunda! vi gör de på mallorca!

kan vara roligt at prata med andra om planering innan o så!!

• SaraJ83

Vad kul med en "östgötatråd" :). Vi gifter oss utomhus (hjälp hoppas vädergudarna är med oss) i augusti. Är på jakt efter en bröllopsklänning i "vintagestil", är det någon som har tips på butik eller sida på nätet? En vän kommer hjälpa oss med inbjudningskorten, perfekt!. Blommor kommer fixas på http://www.akleja.nu/. Vi har även redan bokat fotograf, www.fotografemmi.se, inte så dyr och tar jättefina bilder. Så planeringen rullar på :).

• zztardustt

Hej! Denna tråd verkar inte vara särskilt aktiv men den enda som handlar om östgötabröllop. Ska gifta mig i augusti i år i Vadstena och ha festen utanför stan. Planeringen är i full gång! Skulle verkligen behöva tips på bra frisörer i Vadstena och på bra ställen att fixa naglarna på (behöver inte vara i Vadstena).

Tacksam för alla tips!

Svar på tråden Östgötabrudar