• Syrinx

Östgötabrudar

Här måste ju finnas en hel drös med Östgötabrudar - jag tänkte att vi kanske kunde samlas i en tråd och ge varandra tips inför bröllopet

Prinsen och jag gifter oss utanför Vadstena i maj 2012. Kyrkan är preliminärbokad men vi har ingen aning om festlokal eller ens vilken typ av fest vi vill ha. Tack och lov har vi ju tid på oss än! 

Vad har ni för erfarenheter, tips och idéer inför bröllopet, Östgötabrudar? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:27
    Alyzzia - maj/juni 2011
    Avellana - Linköpingstrakten 2011
    Jeami174 - 6 aug 2011 Björkebergs k:a, Linköping
    Matilda Bäcker - 4 juni 2011
    Natalie Karlsson - sommaren 2011(?) Örberga k:a, Vadstena
    Nordost - maj 2012 Norrköping
    Nsdtr - 4 juni 2011 Motala
    Sweet Pearl - 14 maj 2011
    Vickanofilip - 20 aug 2011 Krokeks k:a
  • Svar på tråden Östgötabrudar
  • Syrinx

Ville bara göra er uppmärksamma på att jag la till er i trådstarten med datum och vigselplats, om ni sagt något av det, så är det lättare att få en snabb överblick Aylas och Alex84j - sätter gärna dit er också om ni vill! Säg isåfall när och/eller var ni ska gifta er, och detsamma för resten av er om ni vill ha något tillagt! 

Hoppas att allt planerande går bra för er, såhär efter julhelgerna! 

• MiaSKPG

här är en till som gifter sig i söderköping den 18e juni 2011

• Aylas
    Syrinx skrev 2011-01-01 18:38:13 följande:
    Hur gick det med tillfrågandet av kockar och brudfölje? Blev ni nöjda med förlovningsringarna?
    Kockarna fick bli andra - de vågade inte riktigt ta steget. Men det är löst Brudföljet blev en succé och förlovningsringarna är på plats så det går bra nu... Nästa steg är att fixa allt papper till alla trycksaker och beställa klänning.
    Vi busade till det i nyår och köpte en låda med fyrverkerier till kvällen. Det var inte tänkt så, men tror att det kan bli riktigt bra. Men fortsätter vi så kommer det bli ett riktigt dyrt bröllop...
  • Aylas

Matilda; Hur går det med inbjudningarna? Börjar de och gästlistan bli klara??

Syrinx: Vad långt ni kommit med planeringen. Måste kännas skönt att slippa stressa :.)

• mysan33

hejsan här är en till östgöta brud=)
    vi gifter oss i vreta kloster 4/6
    har fått det mesta planerat och inköpt, så är rätt nöjd och lugn för stunden.
    ska fixa inbjudningskorten nu i helgen, sen ska de skickas.
    om ni bestämt er för catering, vilka har ni anlitat då?

• Matilda Bäcker
    Aylas skrev 2011-01-10 21:45:21 följande:
    Matilda; Hur går det med inbjudningarna? Börjar de och gästlistan bli klara??
    Gästlistan är klar men inbjudningarna är inte utskickade än. Det har ju varit jul och nyår och jag har preciiiis (idag) skrivit färdigt mitt examensarbete så bröllopsplanerna har varit lite avstannade. Men nu så, när jag är klar med skolan och allt, då blir det att ta tag i allt igen. I veckan ska jag ringa och boka sömerska samt ringa till hon vi bokat lokalen av och kolla mått på stolarna så vi kan beställa stolsöverdrag.

Måste bara berätta förresten, lite OT men ändå inte. Jag drömde en mardröm inatt.

Det var vår bröllopsdag och vi skulle visst gifta oss på nåt torg i Stockholm. Det regnade och jag skulle byta om bakom en mur. Men allt blev försenat för jag hade glömt klänningen hemma så min styvfar fick åka och hämta den. Gästerna ledsnade och gick till nån restaurang i närheten och käkade. Till slut kom min styvfar tillbaks men i klänningsfodralet hängde bara massa fula klänningar, inte min. Så jag fick ta en av dem. Men när jag skulle byta om så hade jag så många tröjor på mig som jag var tvungen att ta av så jag blev aldrig klar, och till råga på allt förstörde jag frisyren.

Sedan vaknade jag.

Bröllopsnerver redan, eller vad säger ni?! :-P
  • Aylas
    mysan33 skrev 2011-01-10 21:45:40 följande:
    hejsan här är en till östgöta brud=)
    vi gifter oss i vreta kloster 4/6
    har fått det mesta planerat och inköpt, så är rätt nöjd och lugn för stunden.
    ska fixa inbjudningskorten nu i helgen, sen ska de skickas.
    om ni bestämt er för catering, vilka har ni anlitat då?
    Vreta Kloster är så vacker Vi var och tittade på den innan vi bestämde oss, men vi kunde inte hitta någon lokal för festen. Vart sla ni vara efter vigseln?

Matilda; Är avundsjuk, lyckan måste vara total att ha lämnat in examensarbetet - jag bärjar med mitt i nästa vecka. Längtar efter den dagen då det är klart!
  • MiaSKPG
    Måste bara berätta förresten, lite OT men ändå inte. Jag drömde en mardröm inatt.

Det var vår bröllopsdag och vi skulle visst gifta oss på nåt torg i Stockholm. Det regnade och jag skulle byta om bakom en mur. Men allt blev försenat för jag hade glömt klänningen hemma så min styvfar fick åka och hämta den. Gästerna ledsnade och gick till nån restaurang i närheten och käkade. Till slut kom min styvfar tillbaks men i klänningsfodralet hängde bara massa fula klänningar, inte min. Så jag fick ta en av dem. Men när jag skulle byta om så hade jag så många tröjor på mig som jag var tvungen att ta av så jag blev aldrig klar, och till råga på allt förstörde jag frisyren.

Sedan vaknade jag.

Bröllopsnerver redan, eller vad säger ni?! :-P
    Det var typ samma här i natt! Jag drömde att alla samlades i festlokalen först och åt upp all mat vi skulle ha på kvällen till lunch istället. Och sen åkte vi till kyrkan och vigseln gick väl någorlunda som planerat men sen försvann min man och jag och jag vakndade dagen därpå. Då hade vi missat hela festen med bandet och allt men fick ändå betala för hela kalaset förstås. Åååh jag var helt förkrossad!! Tur det var en dröm
  • MiaSKPG

nån av er som gifter sig före den 18e juni och ska använda knoppalakan till dekoration? vill ni isf sälja dem efter ert bröllop? vi behöver ca 50st

• Matilda Bäcker

@Aylas: Ja det känns toppen, det känns som att igår var första dagen på resten av mitt liv! Nu ska man bara bli godkänd också, a minor detail, hehe :-P Men det ordnar sig nog.

@MiaSKPG: Visst blir man alldeles stressad och förtvivlad, tills man inser att det faktiskt var en dröm? Det tar ju ändå nån liten sekund innan man inser det och den där sekunden känns som att hela ens tillvaro har rasat samman. Nej usch och fy, må våra bröllopsdagar bli liiite bättre än så

Svar på tråden Östgötabrudar