• Syrinx

Östgötabrudar

Här måste ju finnas en hel drös med Östgötabrudar - jag tänkte att vi kanske kunde samlas i en tråd och ge varandra tips inför bröllopet

Prinsen och jag gifter oss utanför Vadstena i maj 2012. Kyrkan är preliminärbokad men vi har ingen aning om festlokal eller ens vilken typ av fest vi vill ha. Tack och lov har vi ju tid på oss än! 

Vad har ni för erfarenheter, tips och idéer inför bröllopet, Östgötabrudar? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:27
    Alyzzia - maj/juni 2011
    Avellana - Linköpingstrakten 2011
    Jeami174 - 6 aug 2011 Björkebergs k:a, Linköping
    Matilda Bäcker - 4 juni 2011
    Natalie Karlsson - sommaren 2011(?) Örberga k:a, Vadstena
    Nordost - maj 2012 Norrköping
    Nsdtr - 4 juni 2011 Motala
    Sweet Pearl - 14 maj 2011
    Vickanofilip - 20 aug 2011 Krokeks k:a
  • Svar på tråden Östgötabrudar
  • jeami174

Ocean eyes: Det stämmer ligger utanför Malmslätt åt vikingstad / västerlösa riktigt mysig kyrka, sen råkar vi också bo i just Björkeberg :)

Vi har bokat lokal och kyrka. Gästlista och budget är klara. Fotografen är bokad. Sen har vi tagit fotografierna som ska vara på våra inbjudningar.

Håller också på att vela över bröllopsresa. Vi vill gärna åka i anslutning till bröllopet (i augusti) och åka till ett varmt ställe med mycket bad, god mat men som inte är så "vanligt" som vi redan varit på.. Åh det är svårt!!

Vickanofilip: Jag personligen är förtjust i weekendresor. Tyckte väldigt mycket om vår resa till Rom. Kanske lite väl varmt i augusti men inte olidligt. Kan varmt rekommendera rom.

• Matilda Bäcker

Bor i Norrköping och gifter mig med min Mikael den 4 juni 2011 :) Planeringen är i full gång - kyrka, festlokal, klänning, frack, toastmaster, tärna, best man och catering bokat och klart.
    Vi gifter oss dock inte i Östergötland eftersom vi båda är från Roslagen och har våra familjer och de flesta av våra vänner bor där. Men jag räknar mig ändå lite som en östgötabrud eftersom jag ju faktiskt bor i Östergötland ;)

• nsdtr

Matilda Bäcker skrev 2010-11-09 19:45:55 följande:
    Bor i Norrköping och gifter mig med min Mikael den 4 juni 2011 :) Planeringen är i full gång - kyrka, festlokal, klänning, frack, toastmaster, tärna, best man och catering bokat och klart.Vi gifter oss dock inte i Östergötland eftersom vi båda är från Roslagen och har våra familjer och de flesta av våra vänner bor där. Men jag räknar mig ändå lite som en östgötabrud eftersom jag ju faktiskt bor i Östergötland ;)

Va kul, vi gifter oss oxå den 4 juni 2011, börjar ju närma sig nu

• Matilda Bäcker

nsdtr skrev 2010-11-09 22:53:18 följande:
      Va kul, vi gifter oss oxå den 4 juni 2011, börjar ju närma sig nu

Ja det gör ju det! Knappa 7 månader kvar! Det är med skräckblandad förtjusning som tiden rullar på i snabb takt, hehe :P

• nsdtr

ja eller hur,, känner att jag måste ta tag i gästlistan ordentligt o börja spåna på inbjudningarna

• Matilda Bäcker

nsdtr skrev 2010-11-10 21:30:24 följande:
    ja eller hur,, känner att jag måste ta tag i gästlistan ordentligt o börja spåna på inbjudningarna

Samma här! Gästlistan är i princip klar men inte riktigt. Och inbjudningarna har jag inte börjat med. Dags att sätta fart!

• Avellana

Kollar in här då
    Har tänkt bröllop 2011 runt Linköping, men har inte planerat nåt alls ännu.... Får väl se hur det går
    Kollar mest runt på olika hemsidor ang. lokaler, klänningar osv.
    Nån som vet ngt om Slattefors magasin?

• Matilda Bäcker

Oh spännande!
    Har ingen koll på Slattefors magasin tyvärr, men såg fint ut på hemsidan, var inne och kikade :)
    Har du tänkt nåt på fotograf? *visslar oskyldigt* ;)

• Avellana

Ja jag tycker det ser mysigt ut, vill gärna ha lite logdans över det hela, hellre än bal på slottet... Men svårt är det. Tycker de flesta går ganska lite information på sina hemsidor. Hihi foto har vi inte riktigt tänkt på ännu, men du hade fina bilder på din blogg!

• Matilda Bäcker

Jag förstår. Det är med festlokal är knepigt. Jag är lite tvärtom, vill gärna ha lite mer "fancy schmancy". Vi tittade på en festlokal först som inte alls föll mig i smaken, det liknade någons vardagsrum och då kan jag lika gärna ha bröllopsfesten hemma i mitt eget. Men sedan hittade vi en stor, fin och ljus lokal som vi nog kan pimpa till festen :P
    Vi ska ju som sagt inte gifta oss i Östergötland, vi bara bor här. Vi gifter oss i Roslagen. Så har dålig koll på lokaler här i trakterna. Men fotograf har jag som sagt koll på Kul att du gillade mina bilder :)
    En fotograf jag kan rekommendera som jag vet är verksam i Linköping är Annelie Larsson; http://alafoto.se/
    Gillar hennes bilder starkt, följer hennes blogg.

Klänningen köpte jag på Petres festkläder i Norrköping. Prisvärt och väldigt fin service :) Var runt på lite olika butiker innan jag hittade drömklänningen, men i de andra butikerna upplevde jag inte samma varma bemötande. Vi har även beställt frack att hyra därifrån, också det till himla bra pris! 1500 kr för hela rubbet - allt från skorna till manchettknappar - ja rubb och stubb helt enkelt. Tyckte det var otroligt bra! Har iofs ingen koll på vad frack brukar kosta att hyra, det är ju inte varje dag man gör det så att säga ;) Men i mina öron låter det som ett väldigt bra pris!

Gud vad jag babblar nu, tyst med dig :P Men man blir ju exalterad av att prata bröllop! :D

Svar på tråden Östgötabrudar