natalie karlsson skrev 2010-11-12 00:46:39 följande:
Hej,
Vi kommer också att gifta oss utanför Vadstena nästa sommar i Örberga kyrka. Festen kommer att vara i Vilseberga bränneri, väldigt mysigt. Håller på att planera för fullt och har tagit in massor av offerter från restauranger kring Vadstena.
Jag undrar därför om det är någon som har några tips om bra cateringfirmor/ restauranger i Vadstena. Har lite svårt att bestämma mig. Har hittat en restauramg som passar våran budget, Vadstena Valven. Tyvär verkar dom inte särskilt förtroende ingivande eftersom det kan ta flera veckor innan man får svar på ett mail. Om någon har erfarenhet av Valven som cateringfirma är jag väldigt intresserad av att höra recensioner =)
Åh, vi gifter oss också i Örberga, i maj 2012! Menar du nästa sommar som nu 2011 eller är det 2012 för er också? Berätta jättegärna mer vad du har för idéer vad gäller mat och så, det är det som vi tycker är svårast att bestämma. Ni planerar alltså att ha caterad mat till bränneriet?
Vad gäller planerandet här så har livet knackat på de senaste två månaderna, så det har varit mycket annat än bröllop

Men som sagt så har vi ju till nästa vår på oss! Kyrkan är bokad, gästlistan är preliminärt färdig och landar på ca 90 personer, präst ska tillfrågas då fästmannen gärna vill ha en speciell präst utanför församlingen, toastmaster har tackat ja liksom tärna, marskalkar är utsedda men inte tillfrågade än, den mesta musiken är bestämd, klänningen är utsedd men inte omsydd (min mammas gamla), fotograf har tackat ja, hår och make-up ordnar en god vän som är hudterapeut.
Det stora för oss att ordna är festlokal och mat. Vi vill helst ha festen inne i Vadstena så att folk inte behöver köra in för att sova utan har möjlighet att gå hem. Har ni några tips på bra festlokaler/restauranger inne i Vadstena? Även tips på florist i Vadstenatrakten tas tacksamt emot!
Hur går det för er andra? Nu är det ju 2011 och snart smäller det för flera av er! Hur känns det?