• Syrinx

Östgötabrudar

Här måste ju finnas en hel drös med Östgötabrudar - jag tänkte att vi kanske kunde samlas i en tråd och ge varandra tips inför bröllopet

Prinsen och jag gifter oss utanför Vadstena i maj 2012. Kyrkan är preliminärbokad men vi har ingen aning om festlokal eller ens vilken typ av fest vi vill ha. Tack och lov har vi ju tid på oss än! 

Vad har ni för erfarenheter, tips och idéer inför bröllopet, Östgötabrudar? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:27
    Alyzzia - maj/juni 2011
    Avellana - Linköpingstrakten 2011
    Jeami174 - 6 aug 2011 Björkebergs k:a, Linköping
    Matilda Bäcker - 4 juni 2011
    Natalie Karlsson - sommaren 2011(?) Örberga k:a, Vadstena
    Nordost - maj 2012 Norrköping
    Nsdtr - 4 juni 2011 Motala
    Sweet Pearl - 14 maj 2011
    Vickanofilip - 20 aug 2011 Krokeks k:a
  • Svar på tråden Östgötabrudar
  • Nordost

Hej!

Vi ska oxå gifta oss i maj 2012 :)

I Norrköping. Förvisso inte kyrkbröllop. Vi har preliminärbokat lokal, gästlistan är hyffsat spikad och kläderrna tämligen bestämda (ska sy dem själv) i 1700-talstema.

Men vi klurar på vigselförättare och hur vigseln ska se ut. Skulle helst slippa gå på rådhuset först.

MVH

• Syrinx

Hej, vad roligt! Då kan vi ju följas åt hela vägen till den stora dagen! Vad spännande med 1700-talstema, har ni valt det av någon speciell anledning? Blir det alltså en klänning med sånt där stort rysch i bak?

Man kan väl få en borgerlig vigselförrättare till att förrätta vigseln på annat ställe än Rådhuset? Så kan ni gifta er där ni vill - trädgård, lusthus, slott eller vad det nu kan vara. Jag vet att det brukar gå med präster iallafall, så ni kan ju kolla med en vigselförrättare?

• nsdtr

Hej,, Vi ska gifta oss den 4 Juni 2011,, i Motala. Planeringen är i full gång 

• jeami174

Vi ska gifta oss 110806 i Björkebergskyrka utanför Linköping :)

• Ocean eyes

Jeami174 - Åhh är det den där lilla mysiga kyrkan typ mot Vikingstad hållet?

• Syrinx

Vad roligt att se fler Östgötabrudar!

Nsdtr och Jeami174 - hur går det med planeringen för er som gifter er redan nästa år? 

Jag vill gärna ha tips på en bra florist i Vadstenatrakten, någon av er som har koll?

Passar på att tipsa om brollopiostergotland.se/blog/ ifall någon inte hittat dit än. Kan ju alltid finnas någonting matnyttigt att hitta där!

• Syrinx

Hmm... jag trodde det skulle bli en automatisk länk. Nåja, ni får väl markera, kopiera och klistra in i webbläsaren istället

• Nordost

Hej igen!

Vi valde 1700-tal för att det är min sambos favoritperiod och för att jag älskar de flesta historiska kläder. Och delvis för att vi redan sytt en 1700-talsstass till oss i somras när vi var bjudan på ett liknande bröllop. På detta vis håller vi ner budgeten genom att återanvända hans byxor, min korsett och min underkjol. Resten syr vi nytt :) Vi köpte tygerna till allting igår och även om dett blev en del, kostade det ändå bara en spottstyver jämfört med att köpa en färdig klänning, så det känns bra :)

Vi har bara kollat lite löst, än så länge, på det här med vigselförättare. Söker man på vigsleförrättare i Norrköping får man upp, typ, 5st kommunalpolitiker. Det var allt vi hittade och inte så mycket mer.

Än är det ju ingen ko på isen då vi ännu inte kommit på hur vi vill att själva vigselceremonin ska se ut. Men om någon har tips om detta är alla råd välkomna! :)

• vickanofilip

Hej. vi ska gifta oss 20/8-2011 och planeringen är i full gång..
    Det mesta är klart och bara väntar..

det blir i  krokeks kyrka och fest på Getå hotell i Åby. ca 70 gäster,dj och fotograf bokad. färgtema klart och kläder är fixade. inbjudningarna är klara. Nu bara läängtar vi!

Vi Har bara 1 problem och det är var vi ska åka på smekmånad som bara blir 4 dagar för vi ska iväg sen i januari på karibienkryss då jag fyller 40.. Var kan man åka i augusti där det inte är föör varm,där man kan se och uppleva historia,äta gott och som dessutom är romanstiskt?? Ge mig tips!

• nsdtr

Syrinx skrev 2010-11-05 11:28:44 följande:
    Vad roligt att se fler Östgötabrudar! Nsdtr och Jeami174 - hur går det med planeringen för er som gifter er redan nästa år?  Jag vill gärna ha tips på en bra florist i Vadstenatrakten, någon av er som har koll? Passar på att tipsa om brollopiostergotland.se/blog/ ifall någon inte hittat dit än. Kan ju alltid finnas någonting matnyttigt att hitta där!

Vi har bokat kyrka ,lokal o dj,, gästlistan är klar o brudklänning köpt:) ring har jag hittat en som jag vill ha, nu ska jag sätta mig o skriva inbjudningarna o beställa dom. har ett duktigt värdpar som hjälper oss med planering av festen....

Svar på tråden Östgötabrudar