• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Inga nyheter från EA? Har suttit med kunder i två timmar och är lätt yr i mössan men hittade inget inlägg från henne. Borde de inte ha hört av sig?

• Oupsie

Ska försöka ta tag i mitt (inte så) fantastiskt roliga och inspirerande skolarbete. Kram på er alla sålänge!

Snaily, smidigt kanske var fel ordval i samband med cellgifter, men jag hoppas att hon får må så bra som det bara är möjligt under behandlingen. Det var så jag menade.

• fru AM

Nytt tips till Telis: ta saffransvinäger! För doften då tänkte jag ... Färgen däremot kanske är lite stark

• Telis

AM, vagnen är svart så det är ju lugnt!

• Ore

Vinägerdoft ska ju dunsta bort ganska snabbt, har jag för mig. Kombination av tvätt och vädring kanske gör susen?

• Ore

snaily: Är det litet småklumpigt kan det ju vara delar av slemproppen som släpper?

• Ore

Telis: En sån pulka (fast limegrön) fick lillkillen i födelsedagspresent! Än så länge har han bara fått sitta i den på golvet inne, men den är jättespännande. Så om snön ligger kvar ska vi ut och åka imorgon...

• _koko_

snaily - Åh, vad spännande!!!!

telis - Precis en sån "groda" har vi som lillebror ska få ta över den här säsongen, den är jättebra! Frågan är nu om vi ska köpa en vanlig pulka till conny (billigt) eller en snowracer (skitdyrt, men han tycker det är jättekul att åka med grannarnas)...

Sovpåse har jag inget att bidra med, vi använder en från 70-talet med fårull och grön manchester.

Utspädd ättiksprit är mitt mirakelmedel mot lukt, det funkar verkligen på allt! Men jag brukar dränka in det som luktar en timme eller så och sen köra i tvättmaskin, och det går ju inte nu... Fast när jag tänker efter har jag även gjort det på ett par skor som jag sen bara sköljde ur, och de luktar inte ättika nu. Det viktiga är väl att det torkar tillräckligt fort sen så det inte börjar surna i stället (vi har en luftvärmepump som får agera torkskåp)...

• Fru E

Ny uppdatering med tårarna rinnande

Proverna visar på en avstannad graviditet och inget x, nya prover och undersökning på fredag för att se att det sjunker. Vet inte hur länge vi fick vara gravida eller varför det gick fel.......så var det med tredje gången gillt. Ska sluta ta alla piller och vänta på att det ska komma ut.
    Att veta att vi fått ett + hjälper inte så mycket nu när det tog 3 försök och inte ville stanna

Någon som vill köpa oanvända mammabyxor

• kängu

Åh EA... stora varma kramar till er. Så jävla orättvist

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!