• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Inatt lyckades jag få Astrid att sova i alla fall till halv sex bara med nappen innan hon ville snutta första gången. Det känns som att jag kunnat dra ner på amningen rejält nu helt plötsligt så nu är väl mensen på ingång vilken timme som helst. Jaja, det är som det är, jag får vara tacksam att jag klarat mig över tio månader i alla fall.

• Ore

Parnassia: Den översta och den understa länken gillade jag Det jag inte gillade med den i mitten var att den, till skillnad från de andra, inte verkade gå upp ordentligt över vagnens ryggstöd...? Och sedan verkade den inte ha smutståligt tyg i fotändan heller, men det har jag funderat på hur mycket man använder? För är stövlarna smutsiga så vill man väl ändå inte ha ner dem i åkpåsen...? Då tar man väl av dem?

• Oupsie

Hej i tråden!

Ea, skickar en massa massa kramar!

Muggles, skönt att logga in och se ett positivt besked!

Parnassia, de åkpåsarna de länkade till såg varma och sköna ut tyckte jag. Men vad vet jag? Vi köpte en åkpåse för ett par veckor sedan, men jag har insett att den inte kommer att passa vår sittdel. Så antingen får vi fixa det genom att göra egna hål, eller så får vi väl sälja den vidare till nästa säsong.

Telis, frågar som de andra, ska ni ut och resa?

Snaily, bara två veckor kvar . Det är roligt att sy lite tycker jag, tycker att man känner sig så nöjd när man har gjort något själv . Oavsett om det är avancerat eller ej. Jag håller på med ett täcke för tillfället.

• Ore

Telis: Det låter litet jobbigt att Televinken hela tiden behöver vuxet sällskap/stimulans... Jag är såååå nöjd med att lillkillen kan klara sig själv emellanåt. Att han kan sitta och leka, och jag är i samma rum och grejar med något annat. Det går bättre och bättre med det, tycker jag Han hade för någon vecka sedan stått bredvid maken (som satt vid datorn och jobbade) i uppåt en timma, och plockat alla pennor från två fullproppade pennställ och lagt dem i pappersfacket på skrivaren Ibland tappade han en på golvet, men böjde sig så fint ner och tog upp dem...

• Telis

Vi har pratat lite löst om en resa nu i december när vi är lediga bägge två men vi får se. Vi ska ju iallafall till alperna i vinter och då är det ju bra om han har ett pass. 

Parnassia, åh nej säg inte så, det går nämligen inte att ta av tyget.

Parnassia igen, jo lappen ligger här hemma ifylld av maken. Nu måste jag bara fixa någon som kan intyga att min namnteckning är min också.

• Ore

BS: Så där hade vi en katt som också gjorde. De är väldigt opålitliga på det sättet, katter, de vet mycket väl att de inte får hoppa upp på bord och bänkar, och gör det aldrig när man ser. Men så fort kusten är klar, då struntar de i det...

Skönt att kunna dra ner på amningen! Hur ska du göra med preventivmedel framöver? Många slipper ju mens när de äter minipiller, har p-stav eller hormonspiral. Min spiral har jag inte haft i så pass länge att jag ens hunnit fram till nästa beräknade mens än, men jag hoppas slippa... Men det är ju ett alternativ.

• Telis

Ore, åååååh, säg inte mer, jag spricker av avundsjuka!! Leka med pennor i EN TIMME! Lyllos er!

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-23 11:09:49 följande:
     Och Pricken kan ändra sig när som helst – han har börjat rotera i sängen för att ligga så nära mig som möjligt med huvudet och eftersom vi har en 160-säng och han är 65 lång så blir det inte mycket över till oss andra.
  • Ore

Telis: Jag skulle testat att tvätta ordentligt med såpvatten i första hand.(Bilklädseltvättt/möbeltvätt kanske har några otrevliga kemikalier som man inte vill göra rent vagnklädsel med? Obs, det vet jag inte, jag bara tänker högt...)

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-23 11:09:49 följande:
    telis – ska ni utomlands?!? Stackars televinken om kräktes! Men han är väl ett A-barn han med, är inte alla det? Och Pricken kan ändra sig när som helst – han har börjat rotera i sängen för att ligga så nära mig som möjligt med huvudet och eftersom vi har en 160-säng och han är 65 lång så blir det inte mycket över till oss andra. Han sover iofs i spjälisen fram till första matningen men igår kväll så låg nancy på hans ben och vi vågade inte chansa att hon inte skulle lägga sig på honom helt så då fick han komma till oss direkt. Nu ligger hon nedanför hans rumpa, sötnosen. Han är ju dubbelt så stor som henne (iaf viktmässigt) så jag tror inte det är någon fara men ... Ja tack och lov att han sover eller bara tittar ut genom fönstret när han åker bil. Vi åker ju rätt långt när vi väl åker. 
    nenne, så där ligger Televinken också fast han vill ha sitt huvud vid sin pappa istället så jag brukar alltid få fötterna i ansiktet.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!