• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Vad mörkt och tyst det är såhär tidigt på morgonen! Fast anar att plogbilen är ute, ser något ljus en bit bort i byn.

Här har det snöat en hel del och det singlar fortfarande ner enstaka flingor. Det bästa av allt är att det är kall fluffig snö som tänker stanna. Det sämsta är att det ska bli sjukt kallt den närmaste tiden. Jag ville gå på julmarknad på lördag men maken vägrar om det ska vara minus 20 eller värre. Vi får se hur det blir. Annars får man väl sitta inne och mysa och svulla lussekatter som jag kanske lyckats baka innan helgen. Kanske.

Vad gör jag uppe vid den här tiden, undrar kanske vän av ordning, förutom att spamma tråden då? Vet inte, det är antagligen den där kroppen som tycker jag ska börja vänja mig vid sömnlösa nätter nu. Tänkte kanske gå och lägga mig igen när maken åker till jobbet, det borde funka. Hungrig är jag också fast jag redan ätit två mackor, hå hå.

• Fru E

Snaily-uppe med tuppen kan aldrig vara bra säger jag själv som inte kan somna om när jag vaknar mitt i natten

Tinga-hejja Piff & Puff tjohoo vad de äter . Har de fått någon ny spännande som de fastnat för

• Fru E

Just nu har vi en kille här som kopplar in vår vask, maken fick inte rätt på det utan kopplingarna småläckte hela tiden så vi blev lata och ringde in en hantverkare. När den är klar kan vi flytta ut köket helt från tvättstugan
    Vi ställde in glöggfesten i helgen så har inte riktigt samma press på oss att bli klara med allt nu vilket är lite skönt.

• Tinga

PB - mitt hjärta blöder verkligen för dig.

Snaily - du får väl sätta igång med det där lussekattsbaket när du ändå är uppe så tidigt. Spännande att det är så nära till dagen D nu.

EA - det blir väl bilder i galleriet när ni är färdiga med köket? Eller så tar vi årets Skånejulträff hos dig. Nä, förlåt; jag ska inte bjuda in oss alla till dig sådär. Men vi ska väl ha en "traditionsenlig" julträff i Skåne? Förstår att det ska bli skönt att låta tvättstugan återgå till att vara just det, men framför allt att få ett fullt fungerande kök.

• Telis

Stora kramar, PB! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men jag hoppas att du snart mår bättre! Det låter som en väldigt bra idé att gå och prata med någon!

Tinga, åh vad härligt att ni fått en så härlig helg tillsammans och att Piff&Puff äter okej igen!!

snaily, äh vet du, jag tror att det är ren b-s det där med att kroppen ska vänja sig vid sömnlösa nätter. Jag har aldrig hört talas om någon som tycker att väckas varannan timme. Man överlever men inte sjutton beror det på att man börjat sova taskigt redan innan förlossningen. Nä, man snackar alltid om hur smaaaaaart kroppen är men det där är ett fall när den är helt ute och cyklar kan jag säga.

• Fru E

Tinga-klart vi kan vara hos oss ni är så välkomna! Till dess kanske vi tom har luckor till köket

• _koko_

Åh PB, än en gång har du beskrivit din smärta så levande och tydlig att man känner den i sig själv. Det här är en sorgeperiod du måste gå igenom, som kommer att ta tid och göra ont, men som ju tyvärr är nödvändig. Sorgen över det barn du skulle ha fått är en stor sorg, en smärtsam sorg, en vidrig sorg.
    Och det låter definitivt som att du behöver prata med någon utomstående!!! Och antagligen vara sjukskriven en stund också, för att som du säger orkar fungera igen.
    Tänker på dig.

• _koko_

telis - Word! (ang sömnlösheten)

tinga - Vad härligt att allt gått så bra med resan (både för er, barnen och barnvakterna) och HEJJA piff och puff!!! Tänk, som ni har kämpat, sträck på er och var stolta över er själva och era fina barn!

snaily - Kan det vara så att du har svårt att sova pga tankar på det som onekligen börjar närma sig?!

Men FY vad mycket cancer det är nu!!! 4 "fall" i tråden, vi har också en dålig prognos i den närmaste familjen, och alla är alldeles för unga... Har man passerat 90 kan det väl vara "ok", men 60 eller 40?!!

Nä, bort med all SKIT nu!!!

• _koko_

Tänker också på EA, du har visserligen tiden för dig, men vad hjälper det när det ändå inte lyckas. Stor kram och tummarna är parkerade för att det nästa gång ska vara er tur!!!

• MSW

Åh pb! Det riktigt isar i mig när jag läser vad du skriver!! *kramar*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!