• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Ninnis, jag tycker också att det är ur-kasst att publicera sådant som bara väcker fler frågor.
    Däremot kan jag ju iofs tycka att det nog är väldigt bra ATT de forskar på sdant som vi går omkring och betraktar som helt ofarligt.

Vem visste tex för några år sedan att kvinnors P-pilleranvändande gör män sterila?
    Vet folk ens det än? Jo, för att de kvinnliga könshormonerna kissas ut av oss, hamnar i våra reningsverk men kan inte rensas bort, och kommer därmed vidare till vårt dricksvatten och när männan samlattillrcäkligt med östrogener, gulkroppshormon och annat feminint:simsalabim, no more swimmers. Snacka om dubbelverkande preventivmedel....

Öht så är jag HELT säker på att det är dåligt för oss på väldigt många plan att vi petar i oss så galet mycket olika piller hela tiden. Men självklart måste man ha smärtstillande och ett husapotek för hjälp när det behövs.
    Men jag undrar lite över hur många som kanske borde börja äta frukost istället för Alvedon tex? Jag vet ju själv att om jag skulle leva lite sundare skulle jag garanterat både sova bättre och ha mindre ont i både axlar och huvud, för att helt gå till mig själv alltså.

• Ninnnis

Blommis, jag håller med dig.

Tidigare kunde jag mycket väl ta en tablett ocg gå och träna, fast jag visste att huvudvärken berodde på tex. sömnbrist. Nu tar jag hand om mig betydligt bättre och går hellre och vilar istället. Men den här gången hjälpte ingenting, tyvärr.

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-11-10 11:33:04 följande:
    Blommis, jag håller med dig.Tidigare kunde jag mycket väl ta en tablett ocg gå och träna, fast jag visste att huvudvärken berodde på tex. sömnbrist. Nu tar jag hand om mig betydligt bättre och går hellre och vilar istället. Men den här gången hjälpte ingenting, tyvärr.

Nä, och då är det klart att du ska ta hjälp med tabletterna!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-11-10 11:36:31 följande:
      Nä, och då är det klart att du ska ta hjälp med tabletterna!

Ja, det kändes oundvikligt. Men det är trist att man samtidigt ska få dåligt samvete för att man äventyrar sitt ofödda barns hälsa.

• Ninnnis

Hur mår du, Blommis? Tar du Crinone eller liknande? Får du några biverkningar av det?

• passionsblomman

Jag mår bra tack. Det är vagitorier av sorten progesteron som ska up tre ggr/dag här.
    Tycker största problemet är att de vill åka ut igen innan man ens hinner ut från toa. Alltså tar jag dem morgon*ligger kvar*, em *sätter mig omedelbart*, till natten*ligger kvar*

Jag är lite sådär öm eller mör eller vad man ska säga i hela tjejmagsregionen, vilket jag mest tänker på som ett resultat av allt hormonande och säkert rätt svullna äggstockar etc.
    Den här gången fick jag runt ÄP GRYMT ont i bröstvårtorna, vilket jag inte alls fick första IVF:en, och de är lite mma än, men det börjar gå över.

TRÖTT är jag, men det tror ja är ör att jag slappnat av efter mardrömmen den senaste tiden, för jag inser att alltsedan de sa att det bara var tre blåsor och då höjde dosen, så har det varit en otrolig oro.

Första gången kunde jag mitt i nervoiteten glädjas åt att varje steg hela tiden gick så bra. Nu kändes det bara helt vidrigt och all kraft gick åt till att bara stå ut.
    Så när det där nu var överstökat, kom tröttheten. Och en liten tendens till förkylning.

Oj vilke utläggning! Jag skulle ju säga att jag mår bra!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-11-10 12:20:52 följande:
    Oj vilke utläggning! Jag skulle ju säga att jag mår bra!

Nä, du ska vara ärlig!

Jag förstår precis, därför skickar jag en extra stor kram och varma tankar till dig.

Jag fick förresten Crinone som är en gel med applikator. Den skulle bara tas en gång om dagen och det kom inte ut speciellt mycket. Den verkar lite smidigare än dina...

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-11-10 12:39:35 följande:
      Den skulle bara tas en gång om dagen och det kom inte ut speciellt mycket. Den verkar lite smidigare än dina...

Ja verkligen!

Jamen, "Jag mår bra, men är ganska trött" hade varit ärligt, men ganska mycket kortare...

Min poäng var att jag tror inte progget gör mig trött-eller vad vet jag-utan jag tror det är efterdyningar av anspänningen. Det blev lite onödigt gastkramade så här dags förra veckan.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans