• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Tack för alla länkar, nu har jag att göra en stund

• Hvidbrud

Mammor: ni som varit gravida på vintern, behöver man en ny varm vinterjacka eller räcker det med den innre bastun? Jag var ju gravid på sommaren och höll på att få värmeslag!

• Oupsie

Fry sy, du kan få några länkar till så kan du hålla dig sysselsatt ännu längre .

Jag har försökt shoppa mig lycklig tidigare i höst och skickade efter från ett par brittiska sidor. Eftersom pundet ligger så lågt nu så blir det inte så dyrt.

www.newlook.com/shop/womens/maternity_30100%3Acat30100&icCategory=cat30100&bfh_so=3&bfh_ps=100

www.seraphine.com/Default.asp?

Några som jag inte har beställt ifrån men som jag hittade när jag surfade runt:

www.jojomamanbebe.co.uk/pu+Maternity-Wear+maternity+1

www.cravematernity.co.uk/

www.isabellaoliver.com/maternity-clothes/eu

De två som jag har beställt ifrån fungerade bra med leverans och så. Tog knappt en vecka att få paketet från New Look och två (!) dagar att få det från Seraphine (dubbelt så dyr frakt där dock).

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-11-09 18:16:59 följande:
    Mammor: ni som varit gravida på vintern, behöver man en ny varm vinterjacka eller räcker det med den innre bastun? Jag var ju gravid på sommaren och höll på att få värmeslag!

Det har jag oxå funderat på. Än så länge kommer jag i min vinterjacka men det är inte många cm till godo där nu...

• Hvidbrud

Det här med paracetamol... I Danmark har de ett stort problem med fertiliteten. Många pojkars testiklar sjunker inte ner i pungen som de ska och senare i livet kan det skapa problem för dem. Har hört de svindlande talet var femte barn har kommit till med hjälp av farbror doktorn! Så fet är tur att vi har trådistjejbarn här, så vi har sluppit den sidoeffekten! Har ju på förnimmelsen (så även fjällmannen-saida) att jag bär på ett gossebarn denna gången så för mig blir det att genomlida huvudvärksattackerna. (må de vika hädan!!!) Jag vill ju kunna bli farmor!

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-11-09 17:53:48 följande:
    Casa Passion går inte av för hackor, och jag kan tänka mig en skön stund på altan där, eller i trädgården ... eller i salen framför sprakande brasa.. När ska vi komma??
    Fjällbruttan skrev 2010-11-09 17:55:28 följande:
    Åhh, det har jag ju glömt Blomman, maken sa när vi bestämde att jag och tjejerna skulle vara på Gotland hela sommaren att å kan ni ju ta båten över och hälsa på Blomman igen, det var ju så mysigt där

Jag hoppas VERKLIGEN ni kommer! En gång är ingen gång!

Och en bamseträff haär på vårkanten när äppelträden blommar typ vid pingst vore vär bra?

Än en gång: var är postkodmiljonärsRichard när man behöver honom? Fattar han inte att jag har en baksideveranda, ett lusthus och ett utomhusspa att fixa för mina vänners trivsel? Och skumpa och vinkällare att ordna. och och och...

Till dess får vi elda i kakelugnen! Och skåla på punschverandan och softa i Konjakshörnan.

• Hvidbrud

Blommis: det låter helt underbart! Hur är det man säger? Happiness is not having what you want, but wanting what you have.... Vill gärna sitta och klappa magarna på punchverandan snart!

• Villemoa

När jag väntade Moa var det vinter, hon är född i mars, så kunde jag tack och lov ha min ullkappa hela tiden. Var ju inte så stor då. Kan varmt rekommendera vinterjacka för man fryser när det är kallt trots den inre värmen. Den här hösten har jag haft Polarns mammaparkas, som jag varmt kan rekommendera! Det bästa med den är att den inte ser ut som en gravidjacka och att man kan använda den efteråt. Många som inte ens är gravida köper den.

• Villemoa

Apropå trådträff kan jag varken Kristi flygare eller pingst men det ska ju inte hindra er andra om det passar er bäst. Adventsfika i Casa Passion hade inte gått av för hackor det heller men jag kan inte då heller, en av svågrarna fyller den 11:e och så lär jag ha fullt upp med Puerto då

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans