• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-11-09 14:36:23 följande:
      DEN idén tycker jag vi tar fasta på och gör en lite mer långsiktig plan för. Eftersom man kanske måste tänka till lite mer vad gäller vinterlov av olika slag och så. Min familj har definitivt planer på en Fjällbruttanvisit i vinterland framöver. Men inte den här vintern.

Ja, jag menar det. En träff ganska snart hos dig och sen på sikt, när alla bebisar pluppat ut och växt till sig lite, så vore det ju ypperligt att träffas däruppe med ungar och karlar och hundar och hela konkarongen, lämpligtvis i samband med nåt lov eller nån långhelg. GUD vad ROLIGT det skulle vara  *blir eld och lågor*

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-11-09 14:52:34 följande:
      Varför är jag inte förvånad att just du kom med det förslaget!?!
  • Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-11-09 14:53:14 följande:
      Ja, jag menar det. En träff ganska snart hos dig och sen på sikt, när alla bebisar pluppat ut och växt till sig lite, så vore det ju ypperligt att träffas däruppe med ungar och karlar och hundar och hela konkarongen, lämpligtvis i samband med nåt lov eller nån långhelg. GUD vad ROLIGT det skulle vara  *blir eld och lågor*

Åh vad kul!

• Hvidbrud

Så, ni har jag lämnat sju rör blod på sjukhuset. Från att jag skullle ta sprutor i magen från idag tom 6v postpartum blev det väntan på blodprovsvar och uppletande av dammig journal från 97, i förra årtusendet. Pust! De hade misstolkat de danska provsvaren, men det löste sig efter ett samtal med en trevlig läkare. Sjuksköterskan var också knocked up och babblade på! Mysigt! Nu ska jag fika lite innan jag hämtar little miss muffin på dagis. Hon ska ju få äta mellis först. Kramis till er alla!

• Soldemor

Skulle vara såååå roligt med en träff! Andra advent (5/12) är jag faktiskt ledig, sedan blir det skralare med det. 30/5-6/6 befinner jag mig i Toscana, bokade resa igår...

Och igår var jag en naturtrogen Quasimodo när jag packade på vinden och fick gå hukande för att inte hela tiden slå huvudet i någon bjälke. Lyckades väl sådär, är allmänt ledbruten idag. Får väl fortsätta med vinden ikväll. Det är så kallt där uppe att jag får ha termobyxor, tjock fleecejacka, vinterkängor och torgvantar. Skall bli såå gott att komma i ordning i det nya. Drygt en vecka kvar t flytt - iihhh! Nu bet stressjävulen mig i nacken igen!

Loppan kom förresten trea i lördags och hennes bror Vinci tog stt livs första certifikat. Maken tog tjejen på en liten promenad i utställningslokalen ("hon har ju så tråkigt i buren") och lät henne klättra i en drömklös som fannst där, hm.

Nu skall jag be för Blommans superäggembryo, att det trivs gott och vill stanna och utvecklas ett tag framöver.

• Aleta

Så kul att det gick bra på utställningen Solde!

Här är det också kallt, man kanske skulle ha köpt med sig en fleecedjellaba! Det puttrade förbi en gammal tant iförd detta svala (?) plagg mitt på dagen när man svettades som mest. Andra nöjde sig med fleeceunderställ under normaldjellaban... 

• passionsblomman

Nä, jag anade att det där med december skulle man varit lite tidigare ute med...Det är jämt så mycket överallt då.

Solde, tack för omsorgen!

Fru Sy förresten, jag trodde inte att du trodde att alla har arbetsnamn, det var bara min referens till var arbetsnamnspratet kom upp och vad min egen reflektion var, typ "vaddå, ska man ha ett sån´t, det har jag aldrig haft". Tycker förövrigt att Ingis "knappen" var strålande.

Hvidis, tur att de var dig och inte mig de skulle ha 7 rör av. Jag är så svårstucken att de har väldigt sjå att få så mycket av mig innan det slutar rinna för att kärlen går sönder.
    Hoppas nu att allt bara är fin-fint när de analyserat alla rören!

• Hvidbrud

Ja, jo det var bra! Skönt att slippa sprutor och att bli så gott som friskförklarad efter att ha trott att jag var blodproppsbenägen i 14 år!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans