• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Ninnis: hur mår du och hur har du mått genom allt som ska ta dig fram till VUL och så vidare? (hmm... vet inte hur öppen du vill vara i tråden nu )

Jag läste artikeln du länkade till och kände genast att jag inte är fullt lika säker på att få igenom min begäran nu. Tänkte att det skulle väga tungt att min arbetsgivare säger att det är orimligt att jag ska kunna arbeta tiden ut, men uppenbarligen är det inte så.

Mamma har fått slåss med FK många gånger. Efter en diagnos, påvisbar med röntgen och allt, en stor ryggoperation och otaliga försök med arbetsträning genom åren har hon nu dragit på sig ett rejält diskbråck och har emellanåt stora problem med att röra sig. Läkarintyget säger att diskbråcket kan gå tillbaka av sig själv om hon vilar. Men beslutet, om hon får sjukpenning eller inte, kan dröja upp till 120 dagar. Jag tänker: Det är ett diskbråck, vad är problemet?
    Då kan jag tänka mig att det är lite svårare att bedöma vad en sådan som jag har för arbetsuppgifter och hur tungt det egentligen är.

• Heloise

Hej alla Panzer här.

Tack för allt stöd, har idag köpt en kamera och det ligger nu två foton på Elise i mappen "Lilla Elise" som alla kan kolla i. Alla foton som jag tar kommer jag lägga upp åt er vid mån av tid.

Ni får ha det så gott så länge, nu ska jag ned och titta till det lilla livet, ska skriva en liten berättelse åt er sedan, hur det var för min del.

MVH

Der Panzerfaust

• Daa

Alltså: det är ett diskbråck, vad är det som ska bedömas? Är inte det ett solklart fall? Så tänkte jag. Inte att diskbråck inte ger några problem.

Ibland slinter tangenterna allvarligt...

• Daa

Panzer: hon är underbar, er lilla Elise.

Än en gång: många kramar till er alla tre.

• Daa

Hvidis: oh, jag kan tänka mig att lukterna vid städning kan trigga igång lite mindre trevliga känslor... *ryser*

Duktiga lilla E

• Norrskensflamman

Panzer; Hon är helt bedårande er lilla Elise.

Sitter här med mina tjejer och de tycker hon är så söt. Lilla K konstaterade direkt: "hon ligger på sjukhus" "Varför?"

En sån liknande grej runt foten fick Lilla K själv ha när hon fick RS-virus endast 10 dgr gammal.

Kram till er alla!

• Aleta
    Heloise skrev 2010-10-06 20:02:23 följande:
    Hej alla Panzer här. Tack för allt stöd, har idag köpt en kamera och det ligger nu två foton på Elise i mappen "Lilla Elise" som alla kan kolla i. Alla foton som jag tar kommer jag lägga upp åt er vid mån av tid. Ni får ha det så gott så länge, nu ska jag ned och titta till det lilla livet, ska skriva en liten berättelse åt er sedan, hur det var för min del.   MVH   Der Panzerfaust
    Tack för de fina bilderna! Vilket litet under hon är!
    Kramar i massor!
  • Norrskensflamman

Både jag och T blir hemma imorgon. Men jag måste tyvärr till frissan, går inte att avboka eller ändra, för hon är bara här i stan ibland. Hoppas jag är lite piggare på e.m då jag har tid hos henne. Behöver ju iofs bara sitta där och bli ompysslad. Får väl trycka i mig Alvedon innan jag far dit.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans