Betalar du din tärnas klänning?
Pratade med min mamma igår o vi började diskutera klänning till min tärna. Jag tog det som en självklarhet att jag skulle stå för den medans min mamma trodde att tärnan stog för sin klänning. Så hur gör ni?
Pratade med min mamma igår o vi började diskutera klänning till min tärna. Jag tog det som en självklarhet att jag skulle stå för den medans min mamma trodde att tärnan stog för sin klänning. Så hur gör ni?
mina 2 tärnor har helt fria händer när det gäller deras klänningar, vill bara att dom är lila!! så får dom köpa själva så att dom kan ha dom fler gånger om dom vill!
Min tärna kommer stå för sin klänning själv, och det är hennes eget val. Hon ser det som ett "hedersuppdrag" och har tagit det för självklart att själv betala. Som flera innan har skrivit så har vi ett färgtema, håller hon sig bara till det så är valet hennes och hon kan då få användning för den igen. Frisyr och smink har vi inte diskuterat, men tärnbuketten kommer vi såklart betala. Om hon däremot haft en riktigt dålig ekonomi hade vi naturligtvis hjälpt henne! Man får se till situationen. Det löste sig bra för oss.
Mina tärnor och jag har bestämt att dom i stället för bröllopspresent står för klänningar smink och hår kostnad, för en kostnad inom rimliga gränser såklart.
jag kommer ha fyra tärnor, kommer självklart betala deras klänningar, skor, naglar, smink, hår osv...
mina tärnor(2) fick hitta klänningarna själva. vi bestämde färg o betalade klänningarna , håruppsättningar o övernattning på hotell där jag o de sov natten till bröllopet o bara mös o åt gott o lugnade mina nerver
Jag & min blivande betalade mina tärnors klänningar. Smycken och dylikt för de köpa själva dock. Men vi fick då bestämma färg och modell bestämde vi ihop alla 4.
Ja jag står för deras klänningar och håruppsättningar. Jag håller med som ngn skrev tidigare, mina tärnor hade jag inte klarat mig utan . Så de är värd varenda spänn. :)
Vi har ett budget bröllop men jag tycker inte det behöver gå till överdrift.
Min tärna betalar sin klänning själv. Men jag har tema svart och grått så det känns som om hon verkligen kan få användning för sin klänning igen. Därför har hon också fått välja den helt själv. Hade aldrig kunnat med att låta henne betala om jag bestämde vilken klänning hon skulle välja.
Däremot tänker jag bjuda henne på hårfix och make-up, dagen till ära. Alla blommor betalar jag också givetvis.
Jag kommer ha tre eller fyra tärnor och jag tar för givet att jag ska stå för dem, för då får jag dem precis som jag vill.
men jag kommer köpa dem från typ gina tricot eller h&m, då blir de lagom fina, lagom dyra, lagom avslappnat men ändå underbart fint! kanske piffar de med ett fint band i midjan som kan gå i färgtemats toner :)
det behöver ju inte bli så dyrt utan man kan ju lätt hålla nere kostnaderna med lågbudgetklänningar som iaf jag tycker kan vara riktigt fina, även på ett bröllop!
men så vill jag gärna ha ett ganska så avslappnat bröllop, inte massa balklänningar och uniformer utan så man kan slappna av och bara ha kul!
jag hittade tärnornas klänningar på rean i somras. De var på 50% på rea priset och det fanns 2 klänningar kvar i rätt storlek! ;) Jag betálade 250 kr för 2 klänningar! De är jättefina klänningar som tärnorna sedan kan använda vid andra tillfällen.
Vi vill precis som ni ha ett avslappnat bröllop där fokus ligger på att alla ska ha kul!