Betalar du din tärnas klänning?
Pratade med min mamma igår o vi började diskutera klänning till min tärna. Jag tog det som en självklarhet att jag skulle stå för den medans min mamma trodde att tärnan stog för sin klänning. Så hur gör ni?
Pratade med min mamma igår o vi började diskutera klänning till min tärna. Jag tog det som en självklarhet att jag skulle stå för den medans min mamma trodde att tärnan stog för sin klänning. Så hur gör ni?
Min tärnor fick sina klänningar, hår på salong och exlusiv sminkning från Lancomes makeup artist samt buketterna. Total budget per tärna 2000:- + två marsakar som fick kostymerna, slipsar, knappar, blommor samt näsdukar. ca 1500 kr personer... Samtliga hjälpte till rejält och vi skulle inte velat vara utan dem den dagen... de är guld värda i alla bemärkelser...
Jag hade tänkt att kanske hyra en? Eller köpa tyg till min tärna?
Men smycken har hon själv efter balen, och hår är hon duktig på att sätta upp själv och smink.. ja? det tror jag aldrig hon skulle betala för att göra:)
Vem kan inte sminka sig själv liksom..? ;) hehe
och marskalken är som TUR min morbror som har relativt gott om pengar och såklart massa kostymer eftersom han är i den åldern han är..
så där behövs inga pengar läggas ut..
själv skulle jag aldrig lägga ut för mycket pengar på en sån grej när man kan fixa det själv ganska bra..
fast det är klart, de rika de kan ju :D
Det var ett mycke bra förslag tycker jag, det tipset kanske jag knycker. =)
När min bästis gifte sig betalade och valde vi helt klänningar själva i temafärgen.
Nu när jag ska gifta mig så erbjöd jag mig att köpa klänningarna som jag hittat till dem. Men alla tre tärnor tyckte de var fina och kunde se att de kunde användas igen så att de betalade själva ändå!
Har två tärnor och jag kommer betala halva klänningarna.
Vi hade två tärnor, en kompis till oss sydde klänningarna så de blev billigare med de kostade ändå 1000kr per klänning, jag sa till tärnorna att vi betalde 500kr på varje klänning resten få de stå för själva
Yes, betalade klanningarna till tarnorna (4 stycken), vi valde fargen och de fick valja modell utifran vad som fanns (kopte fran Dessy sa fanns massor av modeller att valja bland). Vi har ocksa betalt hyra av klader till bestman och marskalkar.
Kolla annars på sidor som t.ex "shoppingdram" och få klänningen för mellan 400-1000 kr färdig..
När jag gifte mig stod jag i valet och kvalet hur jag skulle gärna med tärnornas klänningar. Vi pratade igenom det tillsammans och kom fram till att de skulle köpa dessa själva, och köpa klänningar som de kunde använda vid senare tillfällen. Jag hade inga krav på vad de skulle ha på sig mer än att det inte fick vara långklänning och att det skulle se hyfsat enhetligt ut.
Resultatet blev faktiskt att vi "återanvände" ett par "gamla" klänningar som mina tärnor använt på en bal och de var så himla fina!