Betalar du din tärnas klänning?
Pratade med min mamma igår o vi började diskutera klänning till min tärna. Jag tog det som en självklarhet att jag skulle stå för den medans min mamma trodde att tärnan stog för sin klänning. Så hur gör ni?
Pratade med min mamma igår o vi började diskutera klänning till min tärna. Jag tog det som en självklarhet att jag skulle stå för den medans min mamma trodde att tärnan stog för sin klänning. Så hur gör ni?
Jag hade garna betalat klanningarna for mina tva tarnor om jag hade haft rad. Dom har sjalva valt klanningarna, men dom ar ju kopta endast for detta tillfallet. Jag gav dem dock ett litet bidrag (ungefar en tredjedel av klanningarna). Nu kanske kan saga att ni star for halva klanningen.
Har ni rad sa ar det ju sjalvklart trevligt om ni kunde sta for det, men det beror ju som manga andra sagt ocksa pa vilka krav ni staller, om det ar ni som brudpar som bestammer vad tarnan ska ha pa sig. Kan hon ha nytta av den efter sa kanske hon sjalv kan sta for delar av klanningen?
Jag bor i Västra Götaland, strax utanför Vänersborg...
Hehe, jag kanske gick lite overkill.. mina systrar som var toastmadames fick även sina klänningar. Ena sydde jag om från en klänning hon hade och den andra betalade jag nästan helt själv.
Min tärna får välja själv vilken klänning hon ska ha så hon betalar själv.
Sj bor jag i partille utanför gbg.
Jag står för mina 2 tärnors klänningar, ca 1600 kr/st, vilket är rätt mkt pengar tycker jag. Däremot har jag inte råd att betala för smink/hår/smycken. Jag skulle gärna vilja speciellt som en av dem typ ALDRIG i hela sitt liv har haft håret uppsatt och aldrig sminkar sig, så är jag lite bekymrad för om hon överhuvudtaget kommer att bry sig på dagen..? Vad tycker ni?
Sen har jag funderat på om det skulle vara helt otänkbart att efter bröllopet sälja klänningarna eftersom de är så dyra? Är det snålt att inte låta dem behålla den?
Jag kan säga i egenskap av att typ aldrig sminka mig eller sätta upp håret att om jag vore din tärna och skulle fixa det själv skulle jag göra det så enkelt och lite som möjligt för att jag inte skulle se förjävlig ut för om jag skulle ge mig på värsta makeupen eller håruppsättningen själv skulle det troligen se ut som kattskit rent ut sagt
Jag har nog tänkt att min tärna ska få betala klänningen själv, jag kanske ger ett litet bidrag eftersom jag vill att den helst ska gå i en viss färgskala, men hår o smink tänker jag betala åt henne.
nej tärnan ville själv betala för klänningen. önskemål från våran sida var att klänningen är grön, så hon fick välja nyans så syddes den upp. men hon har varit väldigt positiv till detta så inte varit några problem.
Suck...varför är det så dyrt med hår/smink? Kommer att gå på hur många tusenlappar som helst om jag betalar för oss alla tre.