Betalar du din tärnas klänning?
Pratade med min mamma igår o vi började diskutera klänning till min tärna. Jag tog det som en självklarhet att jag skulle stå för den medans min mamma trodde att tärnan stog för sin klänning. Så hur gör ni?
Pratade med min mamma igår o vi började diskutera klänning till min tärna. Jag tog det som en självklarhet att jag skulle stå för den medans min mamma trodde att tärnan stog för sin klänning. Så hur gör ni?
Jag kommer att betala för tärnans klänning - eller rättare sagt - jag betalar för tyget och min mamma syr klänningen. Hon är superduktig på att sy och har sytt tre brudklänningar förut. Anledningen till att vi betalar klänningen är att hon kommer att vara med hela dagen, hos frisören och fotografen, och ta hand om våra två bran under tiden!
Jag betalar då jag vill att alla 4 ska ha samma klänning och färg. vill inte tvinga dem betala för något de kanske inte skulle köpt själva. hade de fått bestämma modell och nyans själva hade de kanske fått betala en del själva.
Jag har för mig att tärnor ofta betalr själva då det ses som en ära att få vara det...
det anses vara en ära att få vara tärna och då brukar de få stå för sin egen klänning. On du däremot har krav på utseende och färg kanske ni ska betala, eller iallafall skjuta till lite.
Jag betalade mina tärnors klänningar och sydde kortärmade boleros till dem.
Jag betalar allt för min tärna, klänning, skor, smink och hår. Jag skulle inte tycka det var schysst att hon ska behöva betala massor när det är jag som gifter mig, men det kanske beror på vilken ekonomi tärnan har då också iof.
BliKarlsson: Vart i landet bor du? Behöver nämligen sy upp min klänning lite då den är för lång.
Pratade med min syster igår ang tärnklänningen. Hon tar ju studenten ett par mån innan vi gifter oss. och så fick hon reda på vilka färger vi ska ha på bröllopet. så hon ska köpa en balklänning i samma färg som vi har i färgtemat, på det viset kan hon ha samma klänning på vårt bröllop och vi slipper stå för den :)
Jag och min älskling har diskuterat detta fram och tillbaka. Vi kom fram till att som det ser ut nu får de betala dem själva. Vi ska inte ha som krav att de ska ha exakt lika dana klänningar. Det kravet jag kommer att ha är att deras klänningar inte får se ut som en bröllopsklänning. =)
Men däremot har jag fundering på hur jag ska kunna ta med dem till frissan och skämma bort dem också lite, tycker att det skulle vara kul.
Sen vet vi ju också att de vi vill ha som marcharkar har snygga kostymer som vi känner duger alldeles utmärkt till bröllopet.
Men än är ju inte sista ordet sagt om tärnornas klänningar så vi får se hur det blir.
Vi hade önskemål om vissa färger, så vi köpte tyget och tärnorna fick sy upp dem själva i vilken modell de själva ville och passade i. Det tyckte de var heeelt ok, då de lättare kommer använda dem igen på det viset.
Jag betalar klänning,håret,halva sminket.Skor får de betala själva.
Jag äger klänningarna och säljer dem sen,
Jag står för klänning, skor, hår o smink men då äger jag fortfarande klänningen o skorna.. Vill hon ha dem så har jag erbjudit henne 25% rabatt annars behåller jag klänningen själv(som tur passar även mig) o skorna kan jag sälja vidare =)
Jag ska vara tärna och bruden betalar allt, klänning, skor, hår, smink och smycken. Jag får behålla allt även efter bröllopet. När jag gifte mig gjorde jag samma...