• melondoft

Livets toppar och dalar

MSW - kroppskontakt låter trevligt!! ^^ Lycka till med packningen och även flytten när den kommer!! :D

• melondoft

W är 9½ månad så han är väldigt lång för sin ålder. Jag mäter 183 cm och pappa mäter 186 cm plus att jag har längden i släkten. Men fortsätter han såhär kommer han växa om oss båda två. ^^ Jag hoppas bara att han får pappas gener för vikten och inte mina. Pappa kan äta vad som helst och rör sig inte ett gram, själv sväller jag upp flera kilo bara jag tittar på en godispåse eller liknande... :/ Vill inte att W ska få samma problem som jag har haft (och har) med vikten.

• melondoft

Jo, längden har jag. Tyvärr har även kilona följt vikten och mer därtill. Jobbar dock på att få bort dem, speciellt innan bröllopet som jag för övrigt börjar bli lite smånervös för. ^^ Men det gäller att nyttja sin längd rätt, jag är ju t.ex. handbollsmålvakt och då har man stor nytta av längden. ^^

• melondoft

AM - det är inte ofta man stöter på tjejer/kvinnor längre än vad jag är. Tycker dock det är trevligt, ibland kan det bli lite ensamt här uppe i den tunnare luften (som man brukar få höra ;)). Sambon är ju dock inte jättelång för att vara kille men han är ju inte kort heller. :) Mitt ex innan min sambo var ca 169 cm, kan ju tänka er hur jobbigt det var! :O Speciellt när man var i tonåren då man var tillsammans...

• melondoft

På ett sätt är jag lite glad att W är pojke. Det är inte alltid jättelätt att vara tjej och lång. Samtidigt OM vi får fler barn och OM det blir en tjej så lär väl hon också bli lång kan jag tänka mig. ^^ (Dock har vi inga planer på fler barn)

• melondoft

Lappis & AM - Ja, som tonårstjej med komplex över både vikt och längd var det inte jättelätt för min del... Säkert inte för hans heller då han var liten och smal, jag var lång och tjock. Men på något sätt lyckades vi hålla ihop i hela 5 år. Dock skulle det nog aldrig ha hållt så länge om det inte vore ett distansförhållande...

• melondoft

Men det där med längd är ju lite roligt egentligen. Jag menar, jag är 183 cm, min storasyster som är 3½ år äldre är "bara" 171 cm. Så det kan ju bli väldigt olika. Då har vi mamma på 174 cm och pappa på 185 cm. :)

• melondoft

*vinkar tillbaka till AM uppe bland trädtopparna* ^^

• melondoft

Lappis - ja, hur det gick ihop vet jag inte riktigt. 35 mil och vi var väldigt olika. Men tonårskärlek kan vara rätt stark. Vi växte dock ifrån varandra. Inget jag sörjer idag, absolut inte. Nu har jag ju min underbara blivande man och lille W. :D

• melondoft

Pricken kanske ville äta igen, han kände sig liten när han hörde om Ws 10640 g. *tröstar Pricken med att W är mycket äldre* ^^

Svar på tråden Livets toppar och dalar